2017-05-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Men teckningen då? Är den påhittad också eller ägde incidenten rum vid ett annat tillfälle? Och bytet av sjuåringens kläder samma dag som Kevin dog? Verkar skumt det här...

Det har aldrig påträffats någon sådan teckning. Pojkarna har däremot fått rita teckningar i förhören och har kanske blandat ihop det. Att en 7-åring behöver byta kläder när de varit ute och lekt kan väl ingen som haft/har barn kunna tycka är underligt... T.o.m. i polisens redogörelse Kevin-fallet uttrycks frågetecken om kläderna verkligen var blöta.
Citera
2017-05-10, 16:09
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
En förundersökning är ingen rapport, utan pärmar med förhör, protokoll, bilder videor som tagits fram under utredningen gång. Först när man läst alla 6000 sidorna och tittat på videorna kan man avgöra om förundersökningen var "välgjord", eller snarare om man dragit rätt slutsats utifrån den

Och ändå går ni bananas över att SÅC var med och därmed är allt skit med förundesökningen? Intressant.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Men teckningen då? Är den påhittad också eller ägde incidenten rum vid ett annat tillfälle? Och bytet av sjuåringens kläder samma dag som Kevin dog? Verkar skumt det här...den där bekanta familjen verkar täcka upp med alibin och annat som behövs..
Ja, den är helt uppenbarligen påhittad...

Och så undrar jag -- har du varit i närheten av barn ens? Att en sjuåring byter kläder är väl knappast anmärkningsvärt. Tvärtom skulle jag säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Intressant teori, i båda leden. Synnerligen intressant till och med.

Det är ju en grupp signaturer, ett "SÅC-lag" skulle man kunna vitsa till det, som gör allt för att försvara dårarna som fuckat upp Kevin-utredningen till episka nivåer.

Är de spritt språngande galna eller har de en agenda? Och vad skulle den i då fall bestå i.

Älskar hypotesen att det mest uppenbara trollet, som jobbar heltid med att förpesta FB, egentligen är emot SÅC.

Du är briljant!
Kommer nog bli en del hätska påhopp här på Flashback mot dom som kritiserar S Å Christianson. När Quick diskuterades som mest var motståndet inte organiserat för man gav upp med en gång. Men denna gång kommer avslöjanden leda till att S Å Christianson sparkas så det kommer vara lite hätskt i tråden ett tag.
Citera
2017-05-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Varför är det skumt att sjuåringen bytte kläder samma dag som Kevin dog?

OBS min fråga är helt uppriktig, oskyldig, inte sarkastisk.
Vill veta.

Om han bytte kläder efter att kommit hem kort efter tidpunkten för Kevins död och för att han var blöt så pekar det väl i en viss riktning? Det var väl sommarväder så sjuåringen har väl inte cyklat i pölar direkt..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Du hävdar att förundersökningen var välgjord. Vilken insyn har du i den? Eller går du bara på medieuppgifter?
Jag sa att utredningen var bra gjord, det finns ingen förundersökning. LÄR ER FÖR FAN, MAN KAN INTE I JURIDISK MENING DRIVA ETT ÅTAL EMOT BARN SOM INTE ÄR STRAFFMYNDIGA. Har jag gjort mig klar därvidlag?? Eller ska jag förklara mig??
Citera
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Givetvis kommer vi inte få se någon större del av videointervju-materialet idag. Endast lite sköna klipp som visar hur finagossarna var. Skulle tippa på att dom flesta klippen kommer visa 5-åringens intervjuer ochbinte 7-åringens. Npgon som vågar sätta emot?
Vi har en timmas program i dag och det finns minst 15 timmar video, så givetvis kommer vi inte att få se större delen av materialet idag. En mycket klok synpunkt
Citera
Medlem
SÅC har inte ens nämnts i dokumentären än, men trots det så pratar han redan om "karaktärsmord". Som den psykopat han är ägnar han sig åt projektion. Det han själv gjort mot andra påstår han sig nu själv vara utsatt för. Att han själv ägnat sig åt att karaktärsmörda både Quick & småpojkarna Robin & Christian har han förstås inget att säga om. Han borde låsas in på Säter! Är det någon som är farlig så är det SÅC!

http://www.expressen.se/gt/kritiserad-expert-till-attack-mot-kevin-granskningarna/
Citera
2017-05-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Jag sa att utredningen var bra gjord, det finns ingen förundersökning. LÄR ER FÖR FAN, MAN KAN INTE I JURIDISK MENING DRIVA ETT ÅTAL EMOT BARN SOM INTE ÄR STRAFFMYNDIGA. Har jag gjort mig klar därvidlag?? Eller ska jag förklara mig??

Så vad är det som granskas i detta nu av juristerna?
Citera
2017-05-10, 16:12
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Det var ju DU som hänvisade till hennes utsagor i DN som jag snabbt och kvickt motbevisade genom att titta på hennes de facto forskning. Hon vet INGET om dessa saker och bör inte uttala sig.

Hur mår din Mercedes?

Ikväll kommer ni få se en lektion i hur man klipper pch vrider till information så att det gynnar ens egna intressen. Hur man lägger upp det inför en bokförsäljning. Måste vara finfint att kunna använda svt i bästa sändningstid som reklam. Undrar vilket bokförlag han har kontrakt hos?
Citera
2017-05-10, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Givetvis kommer vi inte få se någon större del av videointervju-materialet idag. Endast lite sköna klipp som visar hur finagossarna var. Skulle tippa på att dom flesta klippen kommer visa 5-åringens intervjuer ochbinte 7-åringens. Npgon som vågar sätta emot?

Tror även inte vi får se större delen av förhören där de spela innebandy drack dricka och spelade spel, utan nog små klipp ur dom som anses va lite "hårdare"..
Citera
2017-05-10, 16:13
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Självklart finns det en förundersökning, vilket jag försökt förklara för dig. Det har inget med det de skriker om i din text. Detta är ett mord och ALLT material som rör polisens arbete finns i förundersökningen. att man sedan kommer fram till att brottslingarna är omyndiga och inte kan straffas är en helt annan sak. Åklagaren hade dock kunnat göra en bevisprövning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in