2017-05-10, 11:32
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det har pågått något mycket märkligt! Vad?
Håller med! Mycket märkligt! Kan tolkas på flera sätt...

– Är det någon som ljuger och påstår att det även gjorts en utvidgad rättsmedicinsk undersökning, trots att det inte gjorts? Det tycks ju inte finnas något protokoll om att en sådan gjorts. Senare dyker det upp ett protokoll, daterat med samma datum som den enklare obduktionen...

– Har det fejkats ett obduktionsprotokoll och i så fall av vem och varför?

– Varför har ingen påpekat de "anmärkningsvärda brännmärkena" på armarna, även om dom fanns innan mordet?

Några klipp från mailet, men man ska nog läsa hela:
Från: M A-P
Till: L*rs Rog*rfelt (*=a,e, ansvarig på polisstationen i Köping som om jag minns rätt, förbjöd IF att prata med poliserna som var med då Aki hittades och som senare berättade att han "vänt på alla stenar")

"Föräldrarna och syskonen har även begärt att få se polisrapporterna och
bilderna men dessa har ej kommit?"

"En stilla undran vad är det som pågår och ju mera tiden lider an blir det klart att Akis död inte är en olycka?
Fadern vill framföra att Akis död har orsakats av flera personer inblandade och
undanhållande av fakta och bevis."

"Det är en förälders rättighet att få reda på hela sanningen om deras sons oväntade död! Det finns så många oklarheter i denna tragedi som måste bli lösta innan Akis familj kan
sörja färdigt en älskad son och bror!"

Från:
Huvudprotokoll__del_2__8_.pdf, sid 142-143

Den slutgiltiga obd. är väl under sekretess, eller blandar jag ihop.... får läsa på, ännu en gång
Citera
2017-05-10, 11:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Var har du sett att båda döttrarna fått pengar frånG***n?

Du får börja läsa fuppen, finns i förhören (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Min bild så här långt, av en ca 1500 sidor av fuppen, är att den Möllerska Klanen ibland verkar lida av tillfällig minnesförlust, speciellt för vissa saker/händelser.

Och det gäller nästan ALLA!!

Känns som om det är mycket mera som står på spel för dem än ett "litet mord". Jag kan tänka mig ex omfattande ekonomisk brottslighet.....

Anki bl.a. säger/påstår att hon har skött familjens ekonomi i alla år (kanske även makens företagsekonomi/bokföring), med "pärmar och så". Hon har "antecknat i en bok" alla pengar som JM fått......men sedan drabbas hon av en plötslig minnesförlust när det framkommer att Göran har både bankfack och eget, hemligt konto i Handelsbanken.......hon drabbas av minnesförlust när det gäller fosterbarnens död, men ändå brukade hon gå hem till JM "ofta", för hon var "orolig för barnen" (visserligen JMs egna barn, men ändå).....

Min bild av förhören så långt
Citera
2017-05-10, 11:34
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Var kan jag hitta FUP med Julia och de andra barnen?

Det är strösslat lite här och där - som allting annat - tyvärr.
Citera
2017-05-10, 11:36
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du får börja läsa fuppen, finns i förhören (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Min bild så här långt, av en ca 1500 sidor av fuppen, är att den Möllerska Klanen ibland verkar lida av tillfällig minnesförlust, speciellt för vissa saker/händelser.

Och det gäller nästan ALLA!!

Känns som om det är mycket mera som står på spel för dem än ett "litet mord". Jag kan tänka mig ex omfattande ekonomisk brottslighet.....

Anki bl.a. säger/påstår att hon har skött familjens ekonomi i alla år (kanske även makens företagsekonomi/bokföring), med "pärmar och så". Hon har "antecknat i en bok" alla pengar som JM fått......men sedan drabbas hon av en plötslig minnesförlust när det framkommer att Göran har både bankfack och eget, hemligt konto i Handelsbanken.......hon drabbas av minnesförlust när det gäller fosterbarnens död, men ändå brukade hon gå hem till JM "ofta", för hon var "orolig för barnen" (visserligen JMs egna barn, men ändå).....

Min bild av förhören så långt

Det finns bilder på AM´s handskrivna anteckningar / betalningar till JM
Citera
2017-05-10, 11:40
Medlem
Har det kommit fram vad Pangelius gav i pengar efter likvideringen? Jag undrar hur många miljoner JM är god för i dagsläget?
Citera
2017-05-10, 11:41
Avslutad
TL finns i Lexbase om nån är intresserad.
Citera
2017-05-10, 11:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Oavsett om JM lyckats med mord och arv från föräldrarna samt försäkringsbedrägeri/mordet på Aki så hade det inte dröjt många år innan hon varit pank och tvingats ta nya tag för att få fram pengar, 2 miljoner Akis livförsäkring och föräldrarna goda för ca 10 miljoner där systern tagit hälften så torde det inte tagit mer än 4 år innan systerns familj börjat ligga risigt till

Skrämande att inte föräldrarna ändå strypt pengaflödet tidigare till JM, även Skrämande att ett alkoliserat äldre par där omgivningen misstänker begynnande demens hos Göran ska sälja stugan och istället ge sej ut på vägarna.

Känns helt klart som Julia David och jafar är inblandade i Akis död, märkligt vad vissa får dåligt minne runt detaljer där det bränns. Även om dom är förbannade så har man inte slutat skydda JM vilket inte är så konstigt då dom oxå lär dras med i fallet.

Som sagt bör det finnas mer runt denna JM som inte kommit upp till ytan än men hon har nog sett till att ha gott om hållhakar på folk som tänkas ska säga nått, vissa kan nog hålla tyst utan direkta hållhakar men rädda om liv och knän.

I övrigt känns de som afghaner inte sysslar med annat än droger våldtäkter och allmänt jävulskap

Jag håller med dig i exakt allt.....Möllerklanen drabbas mårkbart ofta av plötslig minnesförlust när det blir lite svårare frågor......

Skyddar pengar och ekonomisk brottslighet på ett högre plan kanske
Citera
2017-05-10, 11:44
Medlem
Citat:
Jag undrar hur placeringen av fosterbarnen hos henne gick till.......hon själv jobbade ju inom soctjänsten just med placeringar.

Hon kan ha haft ett företag själv i branschen, utrett sig själv och placerat fosterbarn via det företaget till sig själv. Detta tror jag är mycket, mycket troligt. JM har ju även använt flera olika efternamn.

Jäv, bedrägeri och förfalskning, minst!

Det är därför det i mitt tycke INTE går att privatisera sådan här verksamhet!!!!!

Tidigare inlägg i trådarna om JM uppger att hon placerat barn hos sig själv när hon jobbade på soc. Nu är ju fosterhem per definition privata och inga institutioner. Man vill ge barnen ett normalt liv i en bättre miljö än den de kom från. Privat är bättre eftersom samhället (normalt) har bättre tillsyn över dessa än över det offentliga som kommer undan med mycket mer.
Citera
2017-05-10, 11:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack!
Vet du när det var (eller var det står)? FUPen är ju lite stor att leta i även om jag börjar "kunna" den lite...

Finns i förhören på Youtube, med Ackis mamma. Hon sa "på våren 2015".
Citera
2017-05-10, 11:52
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
TL finns i Lexbase om nån är intresserad.

Ja, jag har sett det! Är mycket intresserad av vilka punkter/mål som finns där, men känner inte att det är värt pengarna. Men om någon har tillgång till Lexbase så vore det intressant att få några målnummer så kan jag beställa Åtal/FUP/Domar.

Tror att denne TL har mer affärer med JM än vad hon ger sken av.
Citera
2017-05-10, 11:54
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Har det kommit fram vad Pangelius gav i pengar efter likvideringen? Jag undrar hur många miljoner JM är god för i dagsläget?

Hon själv räknade ju med ett par miljoner, det ska iaf täcka den dryga miljonen i skadestånd.

Inget har kommit fram vad jag har sett iaf, men jag skulle gissa på runt 2 miljoner?

Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
"Tingsrätten har beslutat att ta egendomar från Arbogakvinnan i kvarstad för att täcka framtida, eventuella skadestånd. Det fanns tillräckligt med pengar på ett av Arbogakvinnans bankkonton för att täcka skadeståndsanspråken som är en bra bit över en miljon kronor." Från live apporteringen
Hon alltså har över en mille men ändå mjölkade hon ut föräldrarna bokstavlig till sista droppe
Citera
2017-05-10, 11:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Jag undrar hur placeringen av fosterbarnen hos henne gick till.......hon själv jobbade ju inom soctjänsten just med placeringar.

Hon kan ha haft ett företag själv i branschen, utrett sig själv och placerat fosterbarn via det företaget till sig själv. Detta tror jag är mycket, mycket troligt. JM har ju även använt flera olika efternamn.

Jäv, bedrägeri och förfalskning, minst!

Det är därför det i mitt tycke INTE går att privatisera sådan här verksamhet!!!!!

Omvänt kan man ju undra hur JM kom undan så mycket som hon gjorde. Det kan ju ha varit just därför att hon var kommunalanställd socionom.

Men jag håller helt med om att t.ex. det statliga och kommunala skapandet av "privata" "flyktingbaroner" och "flyktingbaronessor" med privata företag med mångmiljonvinster är och har varit käpprätt åt h-e.

Intressant nog glider media förbi den delen i rapporteringen om JM.
41 miljoner i omsättning och drygt 20 miljoner i vinst på 9 månader förtjänar väl att nämnas?

Orosanmälningarna borde ju ha stått som spön i backen, både avseende DB och JB. Är det ingen som uttryckt oro, är det ingen som vågat uttrycka oro eller har JM genom sitt jobb och sina kontakter inom bl.a. polis och socialtjänst, varit immun mot orosanmälningar?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in