2017-05-10, 11:03
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maextro
Någon som läst tok-FUP:en och sett om det framgår om det tecknats en livförsäkring även för JM?

Om hon endast tecknade livförsäkring för AKI = Avslöjad.

Vill minnas att hon beställde två livförsäkringar, en till var och en, men sen betalade hon bara för Akis och då blev hennes egen avbeställd s.a.s.

Minns inte på rak arm om det var den första Folksam-försäkringen eller om det var på If.
Citera
2017-05-10, 11:06
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Han verkar fri (nu, kan ju ha suttit inne under utredningen, ser så ut; inga inlägg feb 2016-feb 2017) om man kollar hans Facebook: http://www.facebook.com/euroevent

(helt säker på att det är han, plus en enda i Sverige som heter Tobias P Lund).

Någon som vet var i FUP man kan läsa om vidare utredningar om denne Tobias?

Jag är mest nyfiken på om man kan etablera någon sanning i detta call-girl snack (även om jag redan tror det ligger till så).

Kolla i Huvudprotokoll_2017-02-06, bl.a. sid 391(av 688). Massor av andra referenser till T****s L**d i samma pdf.
Citera
2017-05-10, 11:08
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Vill minnas att hon beställde två livförsäkringar, en till var och en, men sen betalade hon bara för Akis och då blev hennes egen avbeställd s.a.s.

Minns inte på rak arm om det var den första Folksam-försäkringen eller om det var på If.

Aki`s IF-försäkring förblev väl ofullständig - det saknades en hälsoprövning.
Här står mer att finna, vill jag minna(s)
https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Bilaga-Grovt-Bedrageri/
Citera
2017-05-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Aki`s IF-försäkring förblev väl ofullständig - det saknades en hälsoprövning.
Här står mer att finna, vill jag minna(s)
https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Bilaga-Grovt-Bedrageri/

Nja hon tog varsin IF försäkring men betalade aldrig premien för sin egen då hon i stället tog en på Nordea på ca 1,9 milj. Det var den stora (6 milj) Folksam som krävde hälsoundersökning.
Citera
2017-05-10, 11:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Enligt tidigare inlägg i trådar om Johanna, så har hon haft olika tjänster inom det sociala runt om i landet. Sannolikt har det handlat om en del vikariat eller visstidsanställningar. Normalt är att såna leder till fast anställning eftersom det råder brist på utbildade socionomer bl a för att många har slutat p g a utbrändhet. Det kan ju vara så att flera tidigare chefer har tyckt att hon varit märklig och därför inte gett henne tillsvidareanställning. De har inte riktigt haft något att "ta på", men har andats ut när vikariaten tagit slut.

Med tanke på märkliga uttalanden från förhörsledare och från mamma AM om fosterbarn som dött, så får man hoppas att det även pågår en grundlig undersökning av Johannas yrkesbakgrund och händelser i samband med olika anställningar.

Johannas långa serie med byten av partners och jobb är tydliga tecken på att hon måste byta marker när hon riskerar upptäckt. De största offren i det hela är de överlevande vuxna barnen som inte av naturliga skäl har kunnat undkomma sin mamma. Att hon kan offra dem med, har hon ju bevisat genom att be dottern utge sig för att vara henne på sexfilmen och att be dem hjälpa till att mörda folk som står i vägen för henne och att hon bad DB ta på sig ansvar i mordet av pappan och mordförsöket av mamman.

Johanna är inte bara märklig, hon är fruktansvärt farlig för människor.
Av någon anledning brukar det ju gå illa för den/de som går emot henne, enligt hennes utsago till förhörsledarna

Har hon fler lik i garderoben?

Jag undrar hur placeringen av fosterbarnen hos henne gick till.......hon själv jobbade ju inom soctjänsten just med placeringar.

Hon kan ha haft ett företag själv i branschen, utrett sig själv och placerat fosterbarn via det företaget till sig själv. Detta tror jag är mycket, mycket troligt. JM har ju även använt flera olika efternamn.

Jäv, bedrägeri och förfalskning, minst!

Det är därför det i mitt tycke INTE går att privatisera sådan här verksamhet!!!!!
Citera
2017-05-10, 11:15
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Kolla i Huvudprotokoll_2017-02-06, bl.a. sid 391(av 688). Massor av andra referenser till T****s L**d i samma pdf.

Tack, det var den jag letade efter, tyvärr fanns inte den informationen jag eftersökte där.

En intressant sak i Johannas förhör på sid 391:

Citat:
Ursprungligen postat av FUP
Det var inte Tobias Lundh som gav henne uppdraget att sälja sex den 3/8. Det var inte heller Tobias Lundh som skjutsade henne till Kungsör den 3/8. Johanna talar om att det är en annan man av Indisk härkomst som gav henne uppdraget att sälja sex och skjutsade henne till Kungsör. Johanna vill inte berätta om denne Indiske man. Enligt Johanna är denne man farlig. Johanna skulle kunna bli utsatt för repressalier om hon berättade om vem denne man är.

Tobi*s Pram*d (*=o) Lu*d är av Indiskt ursprung, namnet till trots så är denna "farliga" (han är kriminell minst sagt) man mörkhyad Indier. Jag tror JM bara helt plötsligt insåg att hon inte kunde använda honom som vittne för då skulle hon ligga illa till.

Fast denna indiska man kan ju vara en "kollega" till TPL, för Tobi*s hade ju bara träffat en gång i Örebro(?).

Denna kvinna alltså, suck!
Citera
2017-05-10, 11:17
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nja hon tog varsin IF försäkring men betalade aldrig premien för sin egen då hon i stället tog en på Nordea på ca 1,9 milj. Det var den stora (6 milj) Folksam som krävde hälsoundersökning.

Aha ok, så:

Folksam - 6 miljoner, krävde hälsoundersökning och blev då aldrig något (sägs att Aki bokat undersökning men aldrig kom?)

If - 2 miljoner för båda, men JM skippade sin egen, denna som hon sen försökte lösa ut.

Nordea - 1,9 miljoner för sig själv ist. för den på If.
Citera
2017-05-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag undrar hur placeringen av fosterbarnen hos henne gick till.......hon själv jobbade ju inom soctjänsten just med placeringar.

Hon kan ha haft ett företag själv i branschen, utrett sig själv och placerat fosterbarn via det företaget till sig själv. Detta tror jag är mycket, mycket troligt. JM har ju även använt flera olika efternamn.

Jäv, bedrägeri och förfalskning, minst!

Det är därför det i mitt tycke INTE går att privatisera sådan här verksamhet!!!!!

Ja helt utan skrupler har hon ju varit länge. Polisen JN, som hade ett av-och-på förhållande med JM o planerade någon sorts familjehem tillsammans, gjorde en soc utredning för sig ang detta. Denna socutredning säger han att JM använt till nästa man (till rakning) Niklas K. NK blev tillsammans med JM 2011. Kanske här (bl a) hämndbehovet mot JN kommer ifrån? Tänker på vad JM sa om honom i förhandlingen.
Citera
2017-05-10, 11:26
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag sitter och läser ebrevet från Margita Åberg Palosvirta i huvudprotokollet för Aki. Faktisk sida 146.

Det är ett märkligt brev. Jag har läst det flera gånger nu.

Det har pågått något mycket märkligt! Vad?
Håller med! Mycket märkligt! Kan tolkas på flera sätt...

– Är det någon som ljuger och påstår att det även gjorts en utvidgad rättsmedicinsk undersökning, trots att det inte gjorts? Det tycks ju inte finnas något protokoll om att en sådan gjorts. Senare dyker det upp ett protokoll, daterat med samma datum som den enklare obduktionen...

– Har det fejkats ett obduktionsprotokoll och i så fall av vem och varför?

– Varför har ingen påpekat de "anmärkningsvärda brännmärkena" på armarna, även om dom fanns innan mordet?

Några klipp från mailet, men man ska nog läsa hela:
Från: M A-P
Till: L*rs Rog*rfelt (*=a,e, ansvarig på polisstationen i Köping som om jag minns rätt, förbjöd IF att prata med poliserna som var med då Aki hittades och som senare berättade att han "vänt på alla stenar")

"Föräldrarna och syskonen har även begärt att få se polisrapporterna och
bilderna men dessa har ej kommit?"

"En stilla undran vad är det som pågår och ju mera tiden lider an blir det klart att Akis död inte är en olycka?
Fadern vill framföra att Akis död har orsakats av flera personer inblandade och
undanhållande av fakta och bevis."

"Det är en förälders rättighet att få reda på hela sanningen om deras sons oväntade död! Det finns så många oklarheter i denna tragedi som måste bli lösta innan Akis familj kan
sörja färdigt en älskad son och bror!"

Från:
Huvudprotokoll__del_2__8_.pdf, sid 142-143

Citera
2017-05-10, 11:28
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Så är det Får man skylla på trötthet ?
Citera
2017-05-10, 11:31
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Aha ok, så:

Folksam - 6 miljoner, krävde hälsoundersökning och blev då aldrig något (sägs att Aki bokat undersökning men aldrig kom?)

If - 2 miljoner för båda, men JM skippade sin egen, denna som hon sen försökte lösa ut.

Nordea - 1,9 miljoner för sig själv ist. för den på If.

Om jag hade en partner som i ord och handling visade sig kapabel och benägen att ta livet av mig så skulle jag nog inte heller gå till hälsoundersökningen som behövs för att hon ska kunna få ett stort livförsäkringsbelopp utbetalt efter att jag dör.

Livförsäkringar i all ära, men man bör kanske betänka riskerna innan man gör så att efterlevande får stora mängder snabba cash om man dör...

Citera
2017-05-10, 11:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Var kan jag hitta FUP med Julia och de andra barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in