2017-05-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Aha ok, så:

Folksam - 6 miljoner, krävde hälsoundersökning och blev då aldrig något (sägs att Aki bokat undersökning men aldrig kom?)

If - 2 miljoner för båda, men JM skippade sin egen, denna som hon sen försökte lösa ut.

Nordea - 1,9 miljoner för sig själv ist. för den på If.

Aki var på två läkarundersökningar för Folksam-6M livförsäkringen, men inte på den påföljande som Folksam krävt.
Citera
2017-05-10, 13:55
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Jag tror att hans släktingar talar sanning, att de har hörthonom säga det, men vi kan inte veta när eller vilka omständigheterna var. Bara min åsikt, tidslinjen blir värdefull hur du än gör med det. Blir bra att hitta tillbaka till när det kör ihop sig ordentligt i rättegången framöver.

Jag tvekar nu om utkastade barn och hot om att bränna upp sommarstugan med föräldrarna i sovrummet på övervåningen verkligen hör hemma i tidslinjen till vad som föregick att Aki mötte sitt öde.

Det går i varandra ibland, som t.ex. var JM bodde och varför vid olika tider, men jag försöker hålla isär morden så gott det går. Det snurrar runt i huvudet ändå.

Dessutom får jag nästan konstant gåshud nu när alla hemskheter börjar samlas ihop...

På tal om hemskheter: Kan man utesluta att de då tvååriga tvillingarna bevittnat när deras pappa mördades? Dom var ju snabbt med på spåret när mamma försökte få MR att "så lämpligt" ta livet av sig med en spruta som hon skulle fixa...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-10 kl. 14:00.
Citera
2017-05-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tvekar nu om utkastade barn och hot om att bränna upp sommarstugan med föräldrarna i sovrummet på övervåningen verkligen hör hemma i tidslinjen till vad som föregick att Aki mötte sitt öde.

Det går i varandra ibland, som t.ex. var JM bodde och varför vid olika tider, men jag försöker hålla isär så gott det går. Det snurrar runt i huvudet ändå.

Dessutom får jag nästan konstant gåshud nu när alla hemskheter börjar samlas ihop...

Jag skulle nog tycka att tidpunkterna för olika hotelser och mystiska händelser visar på hur Akis rädsla för Johanna byggs på.
Detta att han "tittade sig över axeln" är ändå ganska viktigt. Gu'vet vad allt hon har sagt som vi inte känner till!

Efter ditt tillägg:
man kan inte utesluta att tvillingarna sett och hört, kanske till och med varit delaktiga om t.ex. de lekt med vatten eller i en plastpool, så kan någon har tyckt ned hans huvud medan de skrattade så gott och hoppade på honom.
Det är ingen konst att föreställa sig obehagligheter i det här sammanhanget.

Så vill jag säga att ja var fullt allvarlig om polisen i mitt föregående inlägg.
En liten stad där alla känner alla, alla gör affärer med alla ... vid det här laget tycker jag faktiskt att alla som haft med familjen att göra är smutsiga och det måste ingå i arbetshypotesen. Var och en ska betraktas som en sten att vända på.
Senast redigerad av tantigheter 2017-05-10 kl. 14:10.
Citera
2017-05-10, 14:05
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Det går i varandra ibland, som t.ex. var JM bodde och varför vid olika tider, men jag försöker hålla isär morden så gott det går. Det snurrar runt i huvudet ändå.

På tal om hemskheter: Kan man utesluta att de då tvååriga tvillingarna bevittnat när deras pappa mördades? Dom var ju snabbt med på spåret när mamma försökte få MR att "så lämpligt" ta livet av sig med en spruta som hon skulle fixa...

Det finns inga bevis på att AP anlände till Granliden levande, eller ?
Citera
2017-05-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Just det Tack!

Jag hade glömt det där......att hon då typ i the computer måste ha bytt ut JNs namn till NK.....på familjehems"utredningen"......

Men varför anmäler inte en polis något sådant?? Det gäller ju mycket, mycket utsatta barn . Och som polis har han ju ett extra ANSVAR, just för barn.

Såg du att JN jobbar som polis i långa perioder i just Afghanistan??

Undrar om JM efter sexet och skumpan tar lite kokain och amfetamin, sitter uppe och kopierar info från hans dator om hans jobb där (han ovetandes).......för ibland känns sammanställningen på hennes afgahflyktingpojkar nästan för bra. Att de känner varandra sedan tidigare och "råkar" hamna på samma ställe, hos JM.

Spekulationer av mig

Är Johanna pundare?
Om hon tagit amfetamin som du skriver.
Hon har säkert tagit droger inget förvånar mig när det gäller denna mordiska kvinna.
Hon låter helknäpp i förhören som media förmedlat.
Citera
2017-05-10, 14:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag skulle nog tycka att tidpunkterna för olika hotelser och mystiska händelser visar på hur Akis rädsla för Johanna byggs på.
Detta att han "tittade sig över axeln" är ändå ganska viktigt. Gu'vet vad allt hon har sagt som vi inte känner till!

Efter ditt tillägg:
man kan inte utesluta att tvillingarna sett och hört, kanske till och med varit delaktiga om t.ex. de lekt med vatten eller i en plastpool, så kan någon har tyckt ned hans huvud medan de skrattade så gott och hoppade på honom.

Så vill jag säga att ja var fullt allvarlig om polisen i mitt föregående inlägg.
En liten stad där alla känner alla, alla gör affärer med alla ... vid det här laget tycker jag faktiskt att alla som haft med familjen att göra är smutsiga och det måste ingå i arbetshypotesen. Var och en ska betraktas som en sten att vända på.

Ja, tvillingarna kan ju ha erbjudit pappa någon dricka, saft, spetsad med något . Fast det är ju rätt svårt att få 2-åringar att göra som man säger.....troligen trots att man heter JM.

Polisen ja, "man ska aldrig gilla slumpen" enligt LGW, här finns det väääldigt många slumpar
Citera
2017-05-10, 14:25
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Är Johanna pundare?
Om hon tagit amfetamin som du skriver.
Hon har säkert tagit droger inget förvånar mig när det gäller denna mordiska kvinna.
Hon låter helknäpp i förhören som media förmedlat.
1) Pundare : nej 2) Antagligen testat det ena och det andra på fester 3) äter en antidepressiv/ antisuicidal medicin sedan 15 år tillbaka pågrundav att JM röker både det ena och det andra : alla har väl sett de nya varningsbilderna på cigarettpaketen : tacka fan för att vanerökare av afghan ses som suicidala
Citera
2017-05-10, 14:36
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Efter ditt tillägg:

Så, då uppfattade du inte mitt tysta instämmande om polisen?

Visst kan det vara så att JM "är ganska arg" för att hon inte tycker att hon fått den hjälp av utvalda poliser som hon anser sig ha rätt till. Lägg sedan till polisen som (öppet?) hånade ekuriren för att dom skrivit om sexet med ensamkommande. Han borde haft förstånd nog att hålla munnen stängd. Att som polis ge sig på media i övermod, när man dessutom har fel, kommer nog att slå tillbaka...

Notera:
1: Hur JM var noga med att namnge polisen som hon anklagade för koppleri (en riktad, tydlig "bestraffning", IMO).
2: Hur noga JF var att ruska av sig hennes utpekande med att svara "ja, ja".

Kanske förtjänar kopplerianklagelsen att utredas, kanske inte? De flesta anklagelser som riktas mot poliser är nog ändå falska. Det är dock ingen ursäkt för att ignorera de som är riktiga. JMs ord väger väl dock inte så tungt, av naturliga skäl...

Det finns flera bottnar på flera ställen i det här. Alla stenar kommer inte att ha vänts ens när alla domar har vunnit laga kraft.

Dessutom räcker nästan morden, mordförsöket och de andra åtalspunkterna till för att hålla mig fri från sysselsättningsproblem.

Citera
2017-05-10, 14:36
Avslutad
Intressant att du verkar känna JM om du kan säga att hon inte är pundare men långvarig medicinerad av antidepp
Citera
2017-05-10, 14:40
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hon har helt klart dialekten emot sig, eller kanske är den till hennes fördel. Låta som en idiot på dass
Hela rätten låter väl som en muppet show i de distrikten, men om inte: kan de förhålla sig till fakta lyssnandes på dessa bräkanden. Man påverkas. Alla gör det och nämndemännen är inga ickemänniskor.

Nämdemännen är ju från samma område ...
Citera
2017-05-10, 14:42
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, tvillingarna kan ju ha erbjudit pappa någon dricka, saft, spetsad med något . Fast det är ju rätt svårt att få 2-åringar att göra som man säger.....troligen trots att man heter JM.

Polisen ja, "man ska aldrig gilla slumpen" enligt LGW, här finns det väääldigt många slumpar

Enligt JM drack ju AP redan i bilen, ut till Granliden. Tvillingarna ville smaka, men fick inte. AP ska ha blandat grogg i flaska redan före avfärden..... Näääeee....
Citera
2017-05-10, 14:45
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Så, då uppfattade du inte mitt tysta instämmande om polisen?

Visst kan det vara så att JM "är ganska arg" för att hon inte tycker att hon fått den hjälp av utvalda poliser som hon anser sig ha rätt till. Lägg sedan till polisen som (öppet?) hånade ekuriren för att dom skrivit om sexet med ensamkommande. Han borde haft förstånd nog att hålla munnen stängd. Att som polis ge sig på media i övermod, när man dessutom har fel, kommer nog att slå tillbaka...

Notera:
1: Hur JM var noga med att namnge polisen som hon anklagade för koppleri (en riktad, tydlig "bestraffning", IMO).
2: Hur noga JF var att ruska av sig hennes utpekande med att svara "ja, ja".

Kanske förtjänar kopplerianklagelsen att utredas, kanske inte? De flesta anklagelser som riktas mot poliser är nog ändå falska. Det är dock ingen ursäkt för att ignorera de som är riktiga. JMs ord väger väl dock inte så tungt, av naturliga skäl...

Det finns flera bottnar på flera ställen i det här. Alla stenar kommer inte att ha vänts ens när alla domar har vunnit laga kraft.

Dessutom räcker nästan morden, mordförsöket och de andra åtalspunkterna till för att hålla mig fri från sysselsättningsproblem.

Vallentuna kommun och Göteborgs Stad var flitiga konsumenter av "firmans" tjänster.... Det fanns säkert flera.... lite OT, men ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in