Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
Jag skulle nog tycka att tidpunkterna för olika hotelser och mystiska händelser visar på hur Akis rädsla för Johanna byggs på.
Detta att han "tittade sig över axeln" är ändå ganska viktigt. Gu'vet vad allt hon har sagt som vi inte känner till!
Efter ditt tillägg:
man kan inte utesluta att tvillingarna sett och hört, kanske till och med varit delaktiga om t.ex. de lekt med vatten eller i en plastpool, så kan någon har tyckt ned hans huvud medan de skrattade så gott och hoppade på honom.
Det är ingen konst att föreställa sig obehagligheter i det här sammanhanget.
Så vill jag säga att ja var fullt allvarlig om polisen i mitt föregående inlägg.
En liten stad där alla känner alla, alla gör affärer med alla ... vid det här laget tycker jag faktiskt att alla som haft med familjen att göra är smutsiga och det måste ingå i arbetshypotesen. Var och en ska betraktas som en sten att vända på.
Så, då uppfattade du inte mitt tysta instämmande om polisen?
Visst kan det vara så att JM "är ganska arg" för att hon inte tycker att hon fått den hjälp av utvalda poliser som hon anser sig ha rätt till. Lägg sedan till polisen som (öppet?) hånade ekuriren för att dom skrivit om sexet med ensamkommande. Han borde haft förstånd nog att hålla munnen stängd. Att som polis ge sig på media i övermod, när man dessutom har fel, kommer nog att slå tillbaka...
Notera:
1: Hur JM var noga med att namnge polisen som hon anklagade för koppleri (en riktad, tydlig "bestraffning", IMO).
2: Hur noga JF var att ruska av sig hennes utpekande med att svara "ja, ja".
Kanske förtjänar kopplerianklagelsen att utredas, kanske inte? De flesta anklagelser som riktas mot poliser är nog ändå falska. Det är dock ingen ursäkt för att ignorera de som är riktiga. JMs ord väger väl dock inte så tungt, av naturliga skäl...
Det finns flera bottnar på flera ställen i det här. Alla stenar kommer inte att ha vänts ens när alla domar har vunnit laga kraft.
Dessutom räcker nästan morden, mordförsöket och de andra åtalspunkterna till för att hålla mig fri från sysselsättningsproblem.
–