2017-05-10, 07:48
Avslutad
Nu förstod jag på TV 4 Nyhetsmorgon att hon inte jobbade på Soc i Eskilstuna utan i Södertälje. Där kan vem som helst slippa igenom kan jag säga. Psykopater eller int.
Citera
2017-05-10, 08:11
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Nu förstod jag på TV 4 Nyhetsmorgon att hon inte jobbade på Soc i Eskilstuna utan i Södertälje. Där kan vem som helst slippa igenom kan jag säga. Psykopater eller int.

Enligt tidigare inlägg i trådar om Johanna, så har hon haft olika tjänster inom det sociala runt om i landet. Sannolikt har det handlat om en del vikariat eller visstidsanställningar. Normalt är att såna leder till fast anställning eftersom det råder brist på utbildade socionomer bl a för att många har slutat p g a utbrändhet. Det kan ju vara så att flera tidigare chefer har tyckt att hon varit märklig och därför inte gett henne tillsvidareanställning. De har inte riktigt haft något att "ta på", men har andats ut när vikariaten tagit slut.

Med tanke på märkliga uttalanden från förhörsledare och från mamma AM om fosterbarn som dött, så får man hoppas att det även pågår en grundlig undersökning av Johannas yrkesbakgrund och händelser i samband med olika anställningar.

Johannas långa serie med byten av partners och jobb är tydliga tecken på att hon måste byta marker när hon riskerar upptäckt. De största offren i det hela är de överlevande vuxna barnen som inte av naturliga skäl har kunnat undkomma sin mamma. Att hon kan offra dem med, har hon ju bevisat genom att be dottern utge sig för att vara henne på sexfilmen och att be dem hjälpa till att mörda folk som står i vägen för henne och att hon bad DB ta på sig ansvar i mordet av pappan och mordförsöket av mamman.

Johanna är inte bara märklig, hon är fruktansvärt farlig för människor.
Av någon anledning brukar det ju gå illa för den/de som går emot henne, enligt hennes utsago till förhörsledarna

Har hon fler lik i garderoben?
Citera
2017-05-10, 08:35
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Försöker beställa Dom/FUP på Koppleriet där Johanna har vittnat (och ställt upp på lättklädd fotografering osv.). Men jag stöter på patrull, jag har personnr och namn på personen som blev åtalad och dömd samt att det skedde 2008, men Tingsrätten behöver mer info då det har gått mer än 5 år.

Det som behövs är målnummer för detta Koppleri eller exakt datum för dom, någon som vet mer?

EDIT: Finns träff i Lexbase, men jag har inget abbonemang, någon som har?
https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=Pramod+TOBIAS&Search%5B surname%5D=Lund&
Senast redigerad av JustLikeMoney 2017-05-10 kl. 09:02.
Citera
2017-05-10, 08:40
Medlem
pappan har alltså hjälpt henne och hennes 3 barn ekonomiskt ,sen tackar hon genom att döda honom..hur kall kan en människa bli egentligen
Citera
2017-05-10, 08:42
Avslutad
Hon låter ju skrämmande lugn och sansad. Antingen är hon helt omedveten om att hela Sverige ser henne som skyldig eller går hon på lugnande...
Citera
2017-05-10, 08:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han var så rädd så han vågade inte annat än att gifta sig med henne. Man kan spåra underförstådda hot gällande barnen. - Ruggig och otäck människa; riktigt farlig och förrädisk natur som synes ha en inneboende lust att döda; att förstöra, förgöra och såra.

MR:s instinktiva känsla när han rädd och övergiven stod där med sin kniv vid hennes huvudgärd är högst förståelig.

Tror att JF vet i vilken ordning han ska spela ut korten och har svårt att se hur hon ska kunna slingra sig från mordet på AP. - Barnamörderskan CS blev så avklädd och provocerad av JF att hon till slut krävde en ursäkt för att besvara ytterligare frågor. - JF har inte riktigt kommit i gång än, och jag hoppas han på djupet har genomskådat även JM.

Fahlander är en klurig rackare och den lilla fadäsen med den missade miljonen kommer att sporra honom ytterligare, misstänker att det är några utredare som fått en hårtork av honom redan, sådant slarv ska inte tolereras.

Det som har hänt hitintills är ju bara en liten uppvärmning inför det som komma skall när det gäller A*i,s död, han har visat på ett fullgott motiv för att ta A*i av daga, snart ska JM få redogöra för alla konstigheter som finns i samband med drunkningen, t.ex varför hennes mobil lever ett eget liv när hon ligger och sover med tvillingarna, det är ju en liten pikant detalj som JM kommer att ge ännu en fantasifull förklaring till antar jag, baron Munchhausen ligger i lä när det gäller att fabricera "alternativa fakta".

Och det fina i kråksången är att A*i,s död är den svaga delen av åtalet, det kommer mycket bättre saker när mordet på GM och mordförsöket på AM kommer att avhandlas.

Det här kommer bara att bli bättre och bättre, JM kommer att bli väldigt trött varje dag som kommer och hon vet att nästa dag blir värre i resan mot den stora finalen, livstid.
Citera
2017-05-10, 08:49
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Så ser jag också på det. Föräldrarna har själva en stor skuld i det hela. Jag tror också de var dåliga föräldrar, kalla beräkneliga, alkoholister och egoister.

Man märker det i Ankis ord. De ville väl med deras handlingar gjorde fel.

Det här har du ju inga som helst belägg för. Glöm inte bort att paret M*llers andra dotter U<rika utvecklats till en helt normal person
Citera
2017-05-10, 08:51
Avslutad
De har indirekt del kan man väl tycka för JM:s beteenden måste upptäckts mkt tidigare t ex i tonåren. Om inte innan. Varför tog de inte henne till BUP?

Kanske det klassiska att våra barn har minsann inte problem. Utan de sopas under mattan
för att sedan 40 år senare leda till en förälders död, mördad!
Citera
2017-05-10, 08:56
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Så ser jag också på det. Föräldrarna har själva en stor skuld i det hela. Jag tror också de var dåliga föräldrar, kalla beräkneliga, alkoholister och egoister.

Man märker det i Ankis ord. De ville väl med deras handlingar gjorde fel.

Du anklagar en död person för övergrepp mot sin dotter! Har du några belägg för ditt påstående?
Citera
2017-05-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Det här har du ju inga som helst belägg för. Glöm inte bort att paret M*llers andra dotter U<rika utvecklats till en helt normal person
var föräldrarna alkolister..
Citera
2017-05-10, 09:05
Bannlyst
Varför fortsätter inte rättegången idag?
Citera
2017-05-10, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det kanske var mer "spot-on" än vad du trodde när du skrev det!

I tråden har hon "diagnosticerats" som psykopat nästan sedan trådstart.
I FUP som "släpptes" i fredags har vi fått lära oss att hon troligen har ADHD, enligt henne själv och enligt en nära släkting. Hon har ingen fastställd diagnos, som jag vet, men hennes son DB har diagnosen ADHD.

Både i p7 och i andra sammanhang har det rekommenderats att hon utreds vidare.

Ja, det är ju inte så underligt. Finns väl knappt någon grovt kriminell utan ADHD verkar det som. En jävla diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in