Kan tilläggas att jag var fri från alkoholen under 2.5 år, men sedan klarade jag inte av att ta mig till VC för att få nya recept på sömnmediciner (vilka är de som har gjort att jag kunnat slippa alkohol) och då kom alkoholen in i bilden igen. När jag fick rätt dos sömnmedicin utskrivet så gick jag nästan utan problem från tre liter vin och två paket cigaretter per dag, till noll konsumtion. Jag vet med andra ord att det går, men jag klarar inte av att kontakta vården som det är nu. Det är cirka ett år sedan jag började dricka igen.
Jag ligger på 60 liter vin per månad nu, och dricker runt 20 av månadens 30 dagar. Jag lyckas hålla mig ett dygn eller två, innan jag som en robot hoppar in i duschen och sedan på bussen. När jag har handlat och är på väg hemåt så mår jag redan då bra.
Jag självmedicinerar (det sa även min beroendeläkare) nämligen (insomnia, utmattning, värk, ångest, depp, sui, social fobi bla bla), men det betyder inte att jag inte är alkoholberoende. Det är jag i allra högsta grad.
Vad göra? AA vore kanske bra, men med tanke på att det är extremt krävande bara att befinna sig i en butik med andra människor, så tror jag att jag skulle krascha totalt av ett sådant besök så som jag mår nu. Jag fattar ju när jag skriver detta att jag måste klara av att ta kontakt med den beroendemottagning jag gick på tidigare. Djävla traumaskit! Hur fan kan hjärnan fungera så här? Som en stor djävla broms. Jag vet vad jag bör göra, men lyckas inte göra det. Lite stärkande är det ändå att sätta ord på min situation känner jag, och det är skönt att få skriva av sig. Det är ju inget som bör vara olösligt märker jag ju, även om det känns så när det är som mörkast.
Nu ska jag supa i dag och i morgon, för jag hamnade på bolaget även i dag. Triggers? Ångest, hopplöshet, starka suitankar om att det är lika bra att göra det nu, och en kraftig ilska över en mängd olika saker som äter upp mig inifrån och som försvinner rätt omgående när jag är på väg för att handla.
På fredag bir det promenad i skogen (som Evil Honey föreslog - ser ni ett fyllo vingla omkring i vackra Tyresta så är det jag haha), och ett mail till vården. Jag kanske borde bunkra upp med mat, och sedan lämna över mina kort till någon? Utan kort så kan jag ju inte handla alkohol.
Steg ett är alltså att skicka ett mail till vården på fredag så får vi se vart det leder.

Nu har jag åtminstone kommit en halv centimeter. Bra tråd det här!