Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag är också förvirrad för ibland så pekar ni på tillfälliga spikar som tecken på klimatförändringar. Så det är inte lätt alltid att hänga med.
För att inte tala om trasiga satelliter...

Om du menar "ni" som en artighetsfras så borde du skriva "Ni".
Eftersom det är du som skriver så gissar jag att du klumpar ihop alla som inte tycker som du med ett pejorativt omdöme.
Om du vore seriös så skulle du tala om vad du argumenterar för och inte komma med en lögn om vad dom som inte köper dina lögner, "pekar på".
Jag tar det som en inbjudan! Jag gör ett försök att sänka mig till din låga nivå!
Vad tycker du om resultatet?
– Klimatförnekare sprider hat på sociala medier.
– Klimatförnekare ljuger.
– Klimatförnekare kan inte skilja på väder och klimat.
– Klimatförnekare ägnar sig åt extrem cherrypicking.
– Klimatförnekare förnekar etablerad vetenskap och vetenskaplig metodik.
– Klimatförnekare kopierar beteendet hos chemtrailtroende och kreationister.
– Klimatförnekare har liknande mentala defekter som fascister, enligt vetenskaplig undersökning.
Psykologin bakom förnekelse av klimatförändringar
I huvudet på en klimatförnekare
Länktips:
Lider du av klimatförnekelse? Sök vård här!
Om vi ska återvända till ytan ett tag…
(även om det jag skrev ovan råkade bli helt korrekt…

)
Trajectories toward the 1.5°C Paris target: Modulation by the Interdecadal Pacific Oscillation
Enligt en artikel i
Geophysical Research Letters häromdagen det s.k. "1,5-gradersmålet" att hålla ökningen av den globala medeltemperaturen under 1,5°C, ha visat sig misslyckats redan före 2029, dvs. inom 12 år.
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/2017GL073480/full
"Global temperature is rapidly approaching the 1.5°C Paris target. In this study, we find that in the absence of external cooling influences, such as volcanic eruptions, the midpoint of the spread of temperature projections exceeds the 1.5°C target before 2029, based on temperatures relative to 1850–1900. We find that the phase of the Interdecadal Pacific Oscillation (IPO), a slow-moving natural oscillation in the climate system, will regulate the rate at which global temperature approaches the 1.5°C level"
–