2017-05-09, 22:34
Medlem
anteri17s avatar
Precis i slutet av Juventus styrkedemonstration blir det officiellt att Pioli lämnar Inter. Vad hände egentligen efter en fantastiskt bra start? Någon som har följt turerna närmare de senaste fem omgångarna?
Citera
2017-05-09, 22:37
Medlem
anteri17s avatar
Diskussioner fördes tidigare under säsongen om Juventus nedmontering av deras centrala fält. Jag velade fram och tillbaka men instämde i kritiken till slut. Mittfältet till trots så spelar Juventus CL-final i en helt öppen match mot regerande mästarna. Antingen har trådens kritiker inklusive undertecknad haft fel, eller så är Allegri ett ännu större geni än den stora cred han redan fått för sitt geniala coachande.
Citera
2017-05-09, 22:46
Medlem
Har varit på ost & vin-provning. Slirar lite på ord och mening…

Aldrig något snack om det. Juventus i final.

Igen…

Juventus är kända för sitt lag och för sin inställning. Men för att vinna CL krävs att man ä bäst vid det allra viktigaste tillfället. Inte bäst inställning över en säsong där man kämpar tillsammans, utan bäst vid en specifik tidpunkt. Milan var mästare på det, medan Juventus visade större moral över en säsong.

8 finaler och endast 2 segrar i CL. Styrka och svaghet. ( Milan har 11 finaler och 7 segrar)

Real Madrid har 11 segrar på 14 finaler.

Juventus har ett bra lag som dock inte alls kan jämföras med laget 2004-2006 kvalitetsmässigt. Men man har ett ok lag.

Vill bara påminna om storleksordningen:

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Många, även jag, dillar om att det endast är de stora lagen som kan hävda sig i CL. Enligt Deloitte Football Money League för 2015/2016, så är det endast ett lag av de nio största som tagit sig till semifinal i CL. Men samtidigt tre av de 13 största. Så du ska tillhöra de stora men inte nödvändigtvis de allra största.

Manchester United 689
FC Barcelona 620.2
Real Madrid 620.1
Bayern Munich 592
Manchester City 524.9
Saint-Germain 520,9
Arsenal 468.5
Chelsea 447.4
Liverpool 403.8
Juventus 341.1
Borussia Dortmund 283.9
Tottenham Hotspur 279.7
Atlético de Madrid 228.6
...

Men man måste inse att Juventus slår underifrån mot alla odds.
Citera
2017-05-09, 22:49
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Precis i slutet av Juventus styrkedemonstration blir det officiellt att Pioli lämnar Inter. Vad hände egentligen efter en fantastiskt bra start? Någon som har följt turerna närmare de senaste fem omgångarna?
Efter att det blev klart att Inter inte når CL platserna så vill spelarna se till att inte hamna på EL platserna (så att de måste starta säsongen i juli)
Citera
2017-05-09, 22:53
Medlem
Citat:

Två poäng på sju omgångar är katastrofalt uselt. Att Milan och Fiorentina varit nästan lika usla är fan ingen ursäkt...
Citera
2017-05-09, 23:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Efter att det blev klart att Inter inte når CL platserna så vill spelarna se till att inte hamna på EL platserna (så att de måste starta säsongen i juli)

Det är ingen orimlig gissning.

Citat:
Två poäng på sju omgångar är katastrofalt uselt. Att Milan och Fiorentina varit nästan lika usla är fan ingen ursäkt...

Såklart uselt. Men hur kunde det bli så?
Citera
2017-05-09, 23:21
Medlem
Allegri har tagit Juventus till semifinal den andra gången på tre år.

Det låter som att Juventus åter dominerar i världen, vilket de inte gör.

Jag upprepar inför finalen:

Citat:
Många, även jag, dillar om att det endast är de stora lagen som kan hävda sig i CL. Enligt Deloitte Football Money League för 2015/2016, så är det endast ett lag av de nio största som tagit sig till semifinal i CL. Men samtidigt tre av de 13 största. Så du ska tillhöra de stora men inte nödvändigtvis de allra största.

Manchester United 689
FC Barcelona 620.2
Real Madrid 620.1
Bayern Munich 592
Manchester City 524.9
Saint-Germain 520,9
Arsenal 468.5
Chelsea 447.4
Liverpool 403.8
Juventus 341.1
Borussia Dortmund 283.9
Tottenham Hotspur 279.7
Atlético de Madrid 228.6
...

Juventus kan numera verka mäktiga inom Serie A, men de är vansinnigt underdog mot Real Madrid. Matematiskt ska de såklart inte ha en chans…

Jag tror inte att Allegri bryr sig….
Citera
2017-05-09, 23:39
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Juventus kan numera verka mäktiga inom Serie A, men de är vansinnigt underdog mot Real Madrid. Matematiskt ska de såklart inte ha en chans…

Jag tror inte att Allegri bryr sig….

Jodå, man har en bra chans. Fotboll är en så stor sport att utbudet av spelare i toppen är rätt stort. Det går inte för en enskild klubb att bli helt dominant genom att köpa ihop de bästa. Andrasorteringen, om man nu kan kalla Juventus för det, kommer att vara ungefär lika stark. De 15 eller 20 rikaste klubbarna är nog ändå ganska jämbördiga i runda slängar. Säg att det finns en elit på cirka 150 eller 200 spelare som fördelas ut på de ca 15 eller 20 bästa lagen. Kommer man nedanför den eliten får man det svårt, men kan man bara hänga med på den nivå som Juve ligger på så har man bra chans.

Det där gäller kanske egentligen i alla lagsporter, vad vet jag. Har rätt dålig koll på andra sporter.
Citera
2017-05-10, 17:06
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Har varit på ost & vin-provning. Slirar lite på ord och mening…

Aldrig något snack om det. Juventus i final.

Igen…

Juventus är kända för sitt lag och för sin inställning. Men för att vinna CL krävs att man ä bäst vid det allra viktigaste tillfället. Inte bäst inställning över en säsong där man kämpar tillsammans, utan bäst vid en specifik tidpunkt. Milan var mästare på det, medan Juventus visade större moral över en säsong.

8 finaler och endast 2 segrar i CL. Styrka och svaghet. ( Milan har 11 finaler och 7 segrar)

Real Madrid har 11 segrar på 14 finaler.

Juventus har ett bra lag som dock inte alls kan jämföras med laget 2004-2006 kvalitetsmässigt. Men man har ett ok lag.

Vill bara påminna om storleksordningen:

Men man måste inse att Juventus slår underifrån mot alla odds.
Var det laget verkligen så pass bra? Som jag minns det vann de ligan under den perioden ofta på tveksamma domslut för att sen inte få de domsluten med sig i europa och istället tilldelas ett respass ut från turneringen. Jag är inte så säker på att det handlade om hur man prioterade säsongen, utan att Juventus faktiskt fuskade något så jävulskt i den inhemska ligan.
Citera
2017-05-10, 20:02
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Det är ingen orimlig gissning.

Såklart uselt. Men hur kunde det bli så?
Enligt en italiensk bekant är Milans själ desamma som Inters, missa EL. Inters nya ägare ska inte vara helt nöjda..
Citera
2017-05-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Var det laget verkligen så pass bra? Som jag minns det vann de ligan under den perioden ofta på tveksamma domslut för att sen inte få de domsluten med sig i europa och istället tilldelas ett respass ut från turneringen. Jag är inte så säker på att det handlade om hur man prioterade säsongen, utan att Juventus faktiskt fuskade något så jävulskt i den inhemska ligan.

Buffon, Zambrotta, Chiellini, Cannavaro, Thuram; Nedved, Vieira, Emerson, Camoranesi; Del Piero, Trezeguet.

Med Capello som tränare.

Och då är fan inte Ibra med i den startuppställningen. Vansinnigt stark bänk och världsklass på alla positioner. Tänk VM-finalen 2006 där åtta av spelarna i ovanstående uppställning spelade.
Citera
2017-05-10, 23:03
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Buffon, Zambrotta, Chiellini, Cannavaro, Thuram; Nedved, Vieira, Emerson, Camoranesi; Del Piero, Trezeguet.

Med Capello som tränare.

Och då är fan inte Ibra med i den startuppställningen. Vansinnigt stark bänk och världsklass på alla positioner. Tänk VM-finalen 2006 där åtta av spelarna i ovanstående uppställning spelade.

Den fetstilta brassen, definition av legoknekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in