2017-05-09, 21:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jaha...fan vad märkligt. Har dom suttit och rört ihop det alltså? Åklagaren borde ha stryk om hon hade gått fri för en miss skull.

Nu räcker det väl förhoppningsvis att hon torskar för mord på Göran. Det landar henne på Hinsan i ett par decennier.

Jag har faktiskt inte ens koll på vad bevisningen är angående Aki. Det som åklagaren sa angående kräftlådan, typ: "Det kan ju konstateras att den åtminstone är stor nog för att kunna dränka någon i" lät ju som ett skämt. Ungefär som om de skulle sagt "Det är ju inte omöjligt att det gått till så rent teoretisk men självklart har vi absolut ingen aning."

Jag önskar att JM hade fått möta åklagare Lars Duberg, han är en riktigt elak en. Det var han som var åklagare i fallet med mordet på Ida Johansson i Upplands Väsby. Han fick även igenom livstid mot Jonna Henningsson i det uppmärksammade styckmordet i Askersund. Lyssnar man på rättegången mot Jonna så förstår man vad jag menar, åklagaren låter som han hade käkat taggtråd till frukost när han ställer frågor.

Här kan JM höras från dagens förhandlingar:

1. https://www.youtube.com/watch?v=xRm6LNH_vOk

2. https://www.youtube.com/watch?v=pvBPKMGg8Uk

Drunkningsfallet är den svaga delen i åtalet det är förmodligen därför Fahlander sköter den, vi kan se det som en uppmjukning av JM, hon hade svårt redan idag och det kommer att bli värre var så säker, mordet på GM och mordförsöket på AM räcker bra till för att få henne inlåst med ett livstidsstraff som reskost på sin långa resa genom vårat fängelsesystem.

Som sagt, grunna på du JM du kommer att få svettiga dagar och om du tyckte den här dagen var jobbig på slutet så har du mer att se fram emot.
Citera
2017-05-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
JM har hävdat att hon inte kunde Akis kod till mobilen, men det finns samtal ut då har någon på JMs adress kunnat koden till Akis telefon ju?!

Lite otydligt då det står ??? på den 9/8, Akis telelista finns i:
Tilläggsprotokoll II 2017-04-18 del 1(2), sid 51-52 enl pagineringen
Citera
2017-05-09, 21:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
I förhöret med Anki så framkommer det en omständighet gällande barn och olyckliga omständigheter. Dock väldigt luddig. Jag har letat efter mer information i fuppen men ej hittat det.

Tror man måste läsa Ankis förhör i Vittnesmål A ( ej B)
Citerar, Ankis förhör:

Fhl [..] Har du hört talas om att Johanna skulle ha haft några fosterbarn? Några
tvillingar? Och att ett utav barnen skulle ha drunknat? Är det något du har hört talas
om?
Mä Nej. Hon har haft många fosterbarn.
Fhl Mm.
Mä [..] Jo, och sedan hade hon ju någon flicka i, när de bodde ute i Hammarby.
Vid (ohörbart) hade hon ju en, ett fosterflicka. Och den dog sedan, det var något
jättekonstigt.

Fhl = förhörsledaren, Mä = AM
Alltså jag tolkar det som att det drunknade barnet och den fosterflickan (från längre sedan) som dog inte är samma barn.
Då är det två barn...
Citera
2017-05-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
JM har hävdat att hon inte kunde Akis kod till mobilen, men det finns samtal då har någon på JMs adress kunnat koden till Akis telefon ju?!

Visst kunde hon det. Mest troligt är att det är JM som skrivit SMS:en till NL. JM har även flyttat mobilen till position Granliden. Vid andra systeminköpet var Aki nog inte riktigt vid medvetande längre.
Citera
2017-05-09, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Bra länk, rösten verkar inte scramblad.

Struntar i om jag framstår som ett troll, men jag tycker hon låter charmig, lite lagomt blond och blåögd. Tvivlar på att hon är speciellt högintelligent men att hon tror det själv.

Ganska sansad bild. Sen är hon nyckfull och impulsiv, temperament och faktiskt humor.
Men jag skulle pasa mig för att bli hennes fiende. Det vet flyktingpojkarna och fd. företagarkollegan mycket mer om.
Växla till mord? Det ser inte ljust ut för Aki-delen i vart fall.
Citera
2017-05-09, 21:26
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Drunkningsfallet är den svaga delen i åtalet det är förmodligen därför Fahlander sköter den, vi kan se det som en uppmjukning av JM, hon hade svårt redan idag och det kommer att bli värre var så säker, mordet på GM och mordförsöket på AM räcker bra till för att få henne inlåst med ett livstidsstraff som reskost på sin långa resa genom vårat fängelsesystem.

Som sagt, grunna på du JM du kommer att få svettiga dagar och om du tyckte den här dagen var jobbig på slutet så har du mer att se fram emot.
Jag tyckte vittnesmålen från Akis anhöriga var väldigt stark och samstämmigt i dag. Både Akis mamma och hans två systrar var viktiga att höra tror jag. De berättade mycket om att Aki inte var aggressiv eller höll på med knark (som JM påstått). De kunde också intyga att han varit rädd för JM.

Här en ljudupptagning till med JM från dagens förhandling: https://www.youtube.com/watch?v=f_HO4ekI5Vg

Rösten låter väldigt så där lesbisk/överklassaktig (hittar inga bättre ord). Påminner om hur Jackie Ferm pratar.
Citera
2017-05-09, 21:27
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Aha, det var samma man! I vittnesförhör med mäklaren uppgavs efternamnet Li*d men en sökning på pers.nr från samma förhör ger oss ist. efternamnet Lu*d (*=n), T*bias i förnamn stämmer.

Så hennes koppleri-vän född -70 (46-år) är densamma som budat på huset på Kungsladugårdsgatan. Man undrar vad mer skumt denna man kan göra för JM.

Denna man verkar väldigt hemlig, ingen folkbokföringsadress mer än "Göteborg", antagligen spärrmarkerad (hemlig adress).

Enligt Fup så sitter han inne.
Citera
2017-05-09, 21:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Hmm... Samtalslista för AP´s telefon den 7/8 ser väldigt "haltande" ut. En del maskade nummer, men... så här ser den ut iaf.

Sidan 51 (gäller både pdf och arb.material) https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf
Citera
2017-05-09, 21:30
Medlem
KeithRichardss avatar
Döttrarnas berättigade ilskna reaktioner via SMS när asylsexskandalen avslöjats.

Julia:
"Prata inte med mig . Du har gjort bort dig och försöker dra in mig i de här."

"Du är ingen mamma."

"Våga bara hitta på att det är jag ! Jag kommer fucka ditt liv. Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är."

"Du är fan sjuk i huvet"

"Försöker få din egen dotter att se ut spm en hora"

"Du har skämt ut oss alla. Jag kommer imorgon ska ha min sons pass . Du kommer aldrig se oss igen."

"Ta bort alla bilderna på mig och min son på Facebook . Du har förstört mitt och mitt barns liv.

Amanda:
"Men du sitter och söger att det är ditt barn på bilderna... gör en frisk människa så?"

"Kommet aldrig att kunna gå ut utan att skämmas.... folk har kollat upp oss, dina barn, vet vad vi heter, hur vi ser ut hur gamla vi är,"

Johanna:
"Du det är Calle som gjort det här."

Julia:
"Nej, det är du som går och gör porrfilm med småbarn"

Sid 60 och framåt:
https://minfil.org/weO1C4b0bc/Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_3__3_.pdf
Citera
2017-05-09, 21:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag tyckte vittnesmålen från Akis anhöriga var väldigt stark och samstämmigt i dag. Både Akis mamma och hans två systrar var viktiga att höra tror jag. De berättade mycket om att Aki inte var aggressiv eller höll på med knark (som JM påstått). De kunde också intyga att han varit rädd för JM.

Här en ljudupptagning till med JM från dagens förhandling: https://www.youtube.com/watch?v=f_HO4ekI5Vg

Rösten låter väldigt så där lesbisk/överklassaktig (hittar inga bättre ord). Påminner om hur Jackie Ferm pratar.

Nu ska man vara väldigt försiktig med att lyssna på anhöriga när de vittnar men som du skriver de beskriver väldigt målande en bild av en man som blev grymt utnyttjad och som kronan på verket troligen dränkt.

Vi får se vad som blir utfallet av förhandlingen men drunkningen är den svagaste delen i åtalet fast JM körde ju fast redan där så fan vet, det kommer nog mer från Fahlander och Wenna även i den här delen trots att huvudnumret kommer senare.
Citera
2017-05-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Döttrarnas berättigade ilskna reaktioner via SMS när asylsexskandalen avslöjats.

Julia:
"Prata inte med mig . Du har gjort bort dig och försöker dra in mig i de här."

"Du är ingen mamma."

"Våga bara hitta på att det är jag ! Jag kommer fucka ditt liv. Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är."

"Du är fan sjuk i huvet"

"Försöker få din egen dotter att se ut spm en hora"

"Du har skämt ut oss alla. Jag kommer imorgon ska ha min sons pass . Du kommer aldrig se oss igen."

"Ta bort alla bilderna på mig och min son på Facebook . Du har förstört mitt och mitt barns liv.

Amanda:
"Men du sitter och söger att det är ditt barn på bilderna... gör en frisk människa så?"

"Kommet aldrig att kunna gå ut utan att skämmas.... folk har kollat upp oss, dina barn, vet vad vi heter, hur vi ser ut hur gamla vi är,"

Johanna:
"Du det är Calle som gjort det här."

Julia:
"Nej, det är du som går och gör porrfilm med småbarn"

Sid 60 och framåt:
https://minfil.org/weO1C4b0bc/Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_3__3_.pdf

Ja det blir totalt absurt när inte ens en videofilm som bevis räcker för Johanna.
Citera
2017-05-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Helt omöjligt att redovisa vad man använt sina pengar sedan 2009 idag 2017. Skulle du fixa det? Bara fult spel av Fahlander att kräva detta av JM för att rucka på hennes trovärdighet. Han föll på eget grepp och grovmissade en miljon. Även Anki. Vilket betyder att vittnesmålen från Anki när hon går i god för att Görans plånbok nu skulle slutas inte är vatten värt. AM hade ingen koll på gubben sin inte heller Fahlander endast JM vilket hon visade idag.

Nja, men betalningar på 100 000 och så skulle jag nog kunna pejla in. Och vad ett rullande gatukök kostat skulle jag ha hyfsad koll på. Nog missade polisen grymt alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in