2017-05-09, 20:20
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag kan - efterlyste den bittert i förra vecka och den kom den 2 maj. Observera utskriftsdatum; vi fick alltså vänta länge på den
https://minfil.org/m2M4C2b3b3/V_stmanlands_TR_B_4202-16_Aktbil_80.pdf

Tackar och bockar
Citera
2017-05-09, 20:24
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Inte om hon döms för anstiftan till mord på sin far

...Eller om försäkringen visar sig vara falsk hoppas jag
Citera
2017-05-09, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Pengarna har gått till knark, därför vågar hon inte säga mer. Finns säkert också skulder ff som inte är reglerade. När man hör henne prata i rätten talar starkt för att hon får psykvård. Hon har inte alla chips i påsen. Hur fan har hon kunnat få anställning som socionom ?
Vart pengarna gått vet varken du eller jag och jag bryr mig inte heller men vart pengarna kom ifrån hade hon däremot full koll på, inte Fahlander fastän han snart suttit ett år med denna utredning på sitt bord och haft tusen drängar som arbetat åt honom. Hikes och JM, 2 personer som nyligen fått slutdelgivningen i sin hand hade desto mer koll. Dom golvade honom idag.
Citera
2017-05-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Den där miljonen som sattes in på handelsbanken (Johannas konto) 2012 från pappans konto. Skulle den kunna vara en ersättning från då pappan skrevs som ägare till fastigheten vilken Per Gameliason bara lämnade vid deras separation.
Sitter med lite feber här och försöker hitta årtalet för detta.
Jag tycker det är så märkligt att ge bort en hel milijon.

Citerar mig själv här.
Vittnesmål A, Görans släktskap, Granliden Grannar. Faktisk sida 282. Där framkommer det att separationen var 2010. Därefter skrevs fastigheten över på Gunnar, ska försöka hitta datum och om det var del av eller hela

Edit: om jag läser rätt nu, stor risk att jag inte gör det, för det verkar så märkligt, så skrevs fastigheten över till Göran och Anki ( 1/2 var) redan 2008. Fastgheten inköptes 2007.
Senast redigerad av Ramaria 2017-05-09 kl. 21:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
om hon blir frikänd för mordet på sin gubbe
får hon då ut försäkrings pengarna?

Nej! Den tecknades utan makens kännedom och är därmed ogiltig.
Citera
Medlem
Att två fosterbarn har avlidit är det en trådsanning eller finns det något belägg för detta?
Citera
2017-05-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vilka sidor? Förhörsdelen med barnen.

BTW, Hur många mord/mordförsök är JM uppe i nu? Två fosterbarn att lägga till den digra listan...

Vilken genuint genomond rutten ursäkt till människa.
Vet ingenting om dessa barn som dött- det är liksom nok för mig - nej nu räcker det.
Citera
2017-05-09, 20:29
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Dagens stora grej var väl att JM helt oväntat introducerade ett för polisen hittills okänt konto. Om det är sanning så kan ju detta förklara alla frågetecken i de andra kontona. Om det inte är sant så har hon ju komprometterat sig själv något alldeles enormt inför rätten.

Jag fattar bara inte hur det gått till. När polisen kontaktar bankerna så lämnar de ut alla konton som står i hennes namn. Detta måste vara ett konto i någons annans namn som hon menar egentligen tillhör henne. Annars fattar jag inte. Utredarna kan ju inte riktigt klandras heller, de får ju sin information från banken.

Citat:

När åklagarna visar på sms-lån och inbetalningar till inkassoföretag nämner kvinnan plötsligt till åklagarnas tydliga förvåning ett konto i Handelsbanken där hennes pappa satt in en miljon kronor till henne. Kontot förbryllar åklagaren som metodiskt har försökt visa på kontoutdrag med oförklarliga poster.

– Jag trodde polisen gått igenom alla dina konton?, undrar han frågande medan de två utredarna på plats i rättssalen tittar på varandra.

Åklagaren ber 42-åringen att redovisa detta konto till nästa rättegångsdag och återkommer flera gånger till det under resterande förhör. Om kontot existerar och inte förekommer i förundersökningen kan det riskera att försvaga den bild av kvinnans dåliga ekonomi, åklagaren försökt förklara som motivbild till mordet på maken.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/42-aringen-pressade-hart-om-ekonomin
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-09 kl. 20:31.
Citera
2017-05-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
om hon blir frikänd för mordet på sin gubbe
får hon då ut försäkrings pengarna?
Nej. Eftersom hon förfalskade hans namnteckning. Det var anledningen till att hon inte fick pengarna när det begav sig, dvs när Aki antogs ha dött i en olyckshändelse.
Citera
2017-05-09, 20:31
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Vart pengarna gått vet varken du eller jag och jag bryr mig inte heller men vart pengarna kom ifrån hade hon däremot full koll på, inte Fahlander fastän han snart suttit ett år med denna utredning på sitt bord och haft tusen drängar som arbetat åt honom. Hikes och JM, 2 personer som nyligen fått slutdelgivningen i sin hand hade desto mer koll. Dom golvade honom idag.

Nja golvade och golvade, det tycker jag inte. För det första vet vi väl inte om hon talade sanning. "Bara för att jag sa det, så behöver det ju inte vara sant".
Känns JM:s uttalande bekant?

Och för det andra kommer det kollas upp och för det tredje så naggade det Fahlanders upplägg i kanten men det är reparabelt.
She's going down
Citera
2017-05-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Att två fosterbarn har avlidit är det en trådsanning eller finns det något belägg för detta?

I förhöret med Anki så framkommer det en omständighet gällande barn och olyckliga omständigheter. Dock väldigt luddig. Jag har letat efter mer information i fuppen men ej hittat det.

Tror man måste läsa Ankis förhör i Vittnesmål A ( ej B)
Citera
2017-05-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Dagens stora grej var väl att JM helt oväntat introducerade ett för polisen hittills okänt konto. Om det är sanning så kan ju detta förklara alla frågetecken i de andra kontona. Om det inte är sant så har hon ju komprometterat sig själv något alldeles enormt inför rätten.

Jag fattar bara inte hur det gått till. När polisen kontaktar bankerna så lämnar de ut alla konton som står i hennes namn. Detta måste vara ett konto i någons annans namn som hon menar egentligen tillhör henne. Annars fattar jag inte. Utredarna kan ju inte riktigt klandras heller, de får ju sin information från banken.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/42-aringen-pressade-hart-om-ekonomin
Polisen har enligt SR p1 bekräftat att kontot finns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in