2017-05-09, 15:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.milorokonozovic
Så kan det bli med en relativt blåst psykopat. Alltså på ett sätt mycket streetsmart i sin manipulation men samtidigt ganska dum i planeringen. De högintelligenta är mycket farligare och åker sällan fast.

Nu spelar det inte så stor roll för i Sverige så måste man i princip stå med en rykande pistol över kroppen för att bli fälld och att allt hon sagt i förhör är falsk är inte så starka bevis för en fällande dom.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kan du se också vilken slutsiffra den hade? Kanske var det besiktning eller skrotning som gällde?
Kanske fanns det helt andra orsaker till att den skrotades?

Då kan man säga att den försvann, ungefär som Akis mobil lite tidigare under året.
Vem vet vad man hade kunnat hitta i dessa om dom funnits kvar? Eller om någon hade letat efter dom i rimlig tid efter mordet...

Den blev skrotad i Örebro - tror jag. Omständigheterna kring bilen tycks vara utredda - vill jag minnas
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Från SVTs liverapportering 14:10:
"Åklagaren frågar om den miljon kronor som pappan satt in till henne under 2012. Det framkommer att de pengarna har satts in på ett konto i Handelsbanken, som åklagarna inte har sett kontoutdrag på. - Polisen har kontrollerat alla konton, eller? undrar åklagarna. Det blir oklart om polisen gjort det. Klart är att åklagarna inte sett detta konto och Fahlander pressar 42-åringen om att få se utdrag från kontot."

Har polisen klantat sig? Verkar ju vara mycket konstigt om de missat detta...
Banktransaktioner är dock lätta att spåra/verifiera.

Klantigt, reagerade på i FUP att de kommenterar att det satts in stora belopp från ett för Polisen okänt konto på Johannas lön/likvidkonto, i storleksordningen 100 000kr.

Det lär väl för f*n varit hennes miljonkonto/kapitalkonto på Handelsbanken som pengarna kom ifrån, alltså från JM själv.

Sen undrar jag varför, om man som polis ser detta, bara kontakta Handelsbanken (ja det syns på Clearing vilket bankkontor man ska prata med) och be om uppgifter om vem som har kontot och om det då är JM's, ta ut ett utdrag. Det är ju en mordutredning?
Citera
2017-05-09, 15:20
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
JM fortsätter beskriva sin personlighet. Hon låter enligt SVT:s reporter på plats "glad på rösten".
Citat:

- Jag är väldigt kreativ och tar initiativ, säger hon.

Hon är självuppoffrande och givmild:
Citat:

- Jag försörjer väldigt många personer. Om jag inte skulle göra det skulle jag ha väldigt mycket pengar på kontot. Jag ger pengar till många människor, sådan är jag.

När åklagaren frågar om hennes prostitutionsverksamhet så säger hon att hon övervägt att sälja sin kropp för barnens skull:
Citat:

- Jag hade faktiskt tänkt att ge mig in i den branschen för att försörja mina barn, men sedan ändrade jag mig.

Tidigare i dag satt JM och log medans Akis syster med tyst och darrande röst vittnade. JM skakade även på huvudet då systern vittnade.
Citera
2017-05-09, 15:21
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Kan du se också vilken slutsiffra den hade? Kanske var det besiktning eller skrotning som gällde?
Kanske fanns det helt andra orsaker till att den skrotades?

Då kan man säga att den försvann, ungefär som Akis mobil lite tidigare under året.
Vem vet vad man hade kunnat hitta i dessa om dom funnits kvar? Eller om någon hade letat efter dom i rimlig tid efter mordet...

JJ skrotade bilen för att den hade fått rutan inslagen och sen blivit stående på en parkering i Fröslunda (no-go zone) och att den sen inte gick att köra med. Då fixade han ägarpapperen på den enl. honom (den stod skriven på en kompis) och fick den skrotad i Vilsta.

Finns i förhör med JJ en hel del om denna BMW och dess öde. Så Polisen har nog också haft detta uppslag.
Citera
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Så har jag också tänkt om båda morden. Planerade under lång tid, men ändå genomförda i hög grad som om de vore impulshandlingar.

Streetsmart kanske, men någon criminal mastermind kommer hon aldrig att bli!

Not quite the queen of England
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Klantigt, reagerade på i FUP att de kommenterar att det satts in stora belopp från ett för Polisen okänt konto på Johannas lön/likvidkonto, i storleksordningen 100 000kr.

Det lär väl för f*n varit hennes miljonkonto/kapitalkonto på Handelsbanken som pengarna kom ifrån, alltså från JM själv.

Sen undrar jag varför, om man som polis ser detta, bara kontakta Handelsbanken (ja det syns på Clearing vilket bankkontor man ska prata med) och be om uppgifter om vem som har kontot och om det då är JM's, ta ut ett utdrag. Det är ju en mordutredning?

Men.......... hade dom inte vänt på alla stenar - nu heller ?
Citera
2017-05-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Du har knäckt extra som call-girl.
– Det har jag tagit tillbaka?
Du var inte prostituerad?
– Nej.
De uppgifterna stämmer inte?
– Ja, sa ju nej, hörde du?

Lättretad! Akta knäskålarna Falander 😡
Citera
2017-05-09, 15:22
Medlem
Orkar ej bläddra igenom +1000 sidor. Men hennes mor, hur mor hon? Var det hon som satte dit Johanna?
Citera
2017-05-09, 15:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Aki´s telefonlista, sidan 45 alt 165 https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_2__2_.pdf

Tack!
Då var det, om jag tolkar det rätt, flera samtal, men under kortare tid efter att Aki dog som hans telefon användes.

Citera
2017-05-09, 15:25
Medlem
Citat:
Tack!
Då var det, om jag tolkar det rätt, flera samtal, men under kortare tid efter att Aki dog som hans telefon användes.

Hon är ju ekonomisk.
Citera
2017-05-09, 15:25
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
JM fortsätter beskriva sin personlighet. Hon låter enligt SVT:s reporter på plats "glad på rösten".

Hon är självuppoffrande och givmild:

När åklagaren frågar om hennes prostitutionsverksamhet så säger hon att hon övervägt att sälja sin kropp för barnens skull:

Tidigare i dag satt JM och log medans Akis syster med tyst och darrande röst vittnade. JM skakade även på huvudet då systern vittnade.

Det värsta är ju att om systemet visar sig tandlöst kan en sådan här människa gå fri efter rättegång.
Jag har svårt att se det hända, men skulle samtidigt inte bli förvånad.
Helt uppenbart vad som hänt men lögnen är så stark att den blir övertygande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in