2017-05-09, 14:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Snyggt! En notering, tror du hade mer rätt om att tvillingarna föddes början av 2013, för JM var fortfarande gravid under julen 2012. Jag skulle gissa att de är födda Januari-Februari 2013. Men det är inte jättenoga, bara man får in ungefärlig ordning och med vilka tidsmellanrum saker och ting sker.

Håller med om att det är otydligt både i FUP och rättegång.

EDIT: Ser på Akis kontoutdrag att han handlat i sjukhusets cafe den 2 jan 2013 samt 2 inköp på apoteket där. 3 januari pizzeria brevid sjukhuset. 7 januari köper han något på Babyproffsen för 2995kr (gissar på två bilstolar/babyskydd). Så kan vara 1-2 januari dom är födda. Men nog om det.

23 december 2012......
Citera
2017-05-09, 14:13
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Finns det någon vänlig själ som kan upplysa mig om den påstådda hallicken "Niklas" (?), han finns bevisligen då han befann sig inom kriminalvårdens väggar den 3/8-16 men har han förhörts ang. sin påstådda relation med JM?

Vet att hon kallats till hans tidigare rättegång, för koppleri, som vittne, om jag läst rätt, så det borde ligga någon sanning i hennes påstådda sidoverksamhet eller vet någon annat något jag missat?

Tänker att om det är sant att hon fnaskat så kan det finnas ev. någon torsk som varit behjälplig vid mordet på AP exempelvis i löftet om att få fri tillgång till hennes kropp ett tag...

Har för mig att de aldrig hittade några bevis för att hon hade vittnat.
Tror med på att det är Johannas egna sexfantasier som hon pratade om
Citera
2017-05-09, 14:15
Medlem
FatAgnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
SVT funkar. Nu börjar JM!
länk?
Citera
2017-05-09, 14:17
Medlem
valleros avatar
Från SVTs liverapportering 14:10:
"Åklagaren frågar om den miljon kronor som pappan satt in till henne under 2012. Det framkommer att de pengarna har satts in på ett konto i Handelsbanken, som åklagarna inte har sett kontoutdrag på. - Polisen har kontrollerat alla konton, eller? undrar åklagarna. Det blir oklart om polisen gjort det. Klart är att åklagarna inte sett detta konto och Fahlander pressar 42-åringen om att få se utdrag från kontot."

Har polisen klantat sig? Verkar ju vara mycket konstigt om de missat detta...
Banktransaktioner är dock lätta att spåra/verifiera.
Citera
2017-05-09, 14:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Om det nu är så att hon har lurat hela socialförvaltningen på Eskilstuna kommun så hoppas jag att någon själ går in och gör en anmälan mot dem för att inte agera!

Deras chef gick väl ut i pressen och sa att JM som socionom och kollega var precis som alla andra där......
Citera
2017-05-09, 14:19
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Sund skepsis skadar aldrig, men med all teknik som omger oss måste man IMO ibland medge att man inte orkar sätta sig in i hur allt fungerar i detalj.

Sedan varierar ju förutsättningarna. Mitt i en storstad är cellerna små och precisionen bättre. På landet är cellerna större, men då kan ju t.ex. hinder och topologi (kullar etc.) hjälpa till. Ett hus med en skorstensstock i mitten t.ex. kan göra att man kan se var i huset någon är.

Dina 25 meter låter bra. Notera att om man skulle TEMSa dig, dvs. gå runt och mäta noga och sedan kolla din signal, så skulle det troligen gå att få bättre precision än vad dom har "på dig" nu.

ip-locate är ju en annan "spännande" teknik som man kan se i FUP att den använts ibland.

Det är viktigt att testa masterna med samma mobil, som manvill spåra geografiskt. Olika mobiler har olika stark signal till och från masterna. Helst bör man testa vid samma årstid. Satkärringen kan ju med fördel förvaras i häkte under tiden man inväntar rätt årstid.
Citera
2017-05-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Finns det någon vänlig själ som kan upplysa mig om den påstådda hallicken "Niklas" (?), han finns bevisligen då han befann sig inom kriminalvårdens väggar den 3/8-16 men har han förhörts ang. sin påstådda relation med JM?

Vet att hon kallats till hans tidigare rättegång, för koppleri, som vittne, om jag läst rätt, så det borde ligga någon sanning i hennes påstådda sidoverksamhet eller vet någon annat något jag missat?

Tänker att om det är sant att hon fnaskat så kan det finnas ev. någon torsk som varit behjälplig vid mordet på AP exempelvis i löftet om att få fri tillgång till hennes kropp ett tag...
Ja han var redan i förvar. Han har ng inte hörts, det här med sex-affärerna har nog inte intresserat polisen nämnvärt, det är mordutredning som gällt. Kanske hamnat i sk. slasken.
Men vem vet, det kan bli fokus på eventuella sexkunder under rättegången.
Det kan ha förekommit utpressning från både Johanna mot förmögen kund men också tvärtom någon kund kan ha utpressat henne .Hon hade ändå en del att förlora om det blev allmänt känt att hon sålde sig.
Citera
2017-05-09, 14:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Det är ju jätteskrämmande att såna här människor får utbilda sig till att ta hand om minderåriga osv...

Jag undrar också varför inte barnens pappor (för hon har väl sex barn med tre pappor, varav en är död) slagit larm.

Men de kanske dom gjort och hon pratat i polis och socutredare att dom ljuger o knarkar och allt skit hon kan komma på... hua får rysningar. Hoppas dom små barnen kommer till bra fosterhem och får hjälp i tonåren att bearbeta detta så de inte blir lika cyniska som mamman...

Tvillingarna "hjälpte" sin mor JM med att försöka få Mohamed att begå självmord, de "hejade på" i bilen som buggats av polisen.
Citera
2017-05-09, 14:23
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manu79
Äntligen klar med förundersökningen och alla tilläggsprotokoll. Nu vet jag varför jag har haft konstant huvudvärk sen förra veckan då jag började läsa allt detta. Johanna spårade ur totalt 2016. Hennes relationer till alla blev allt sämre, hennes ekonomiska situation var kaos och sexskandalen måste ha satt otrolig press å henne. Samvetet (om hon nu har en gnutta) har gjort sig på mind sen Akis död och när pappan till slut säger ifrån måste hon ha fått en psykos och bestämt sig för att mörda denne och mamman. Denna kvinna bör låsas in på livstid och aldrig få ha kontakt med omvärlden.

Håller med förutom att jag tror att hon är i fullständigt avsaknad av samvete, däremot har hon förlorat kontrollen där under 2016 och därefter gått in i psykopatens psykos, där varje lögn bara skapar mer oreda och fler och fler börjar förstå vem hon verkligen är
Citera
2017-05-09, 14:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det säger, enligt mig, mycket om Johannas person. Det är ju liksom inget att tjafsa om. Deras FB chattar, SMS, kryssningar etc finns ju helt o klart bevisade. Men ändå kan hon inte hålla sig från att ifrågasätta N, hon ger sig INTE!
Precis. Ett dygn efter att AP hittats död skickar änkan ett antal meddelande till NL via Facebook, där änkan bl a frågar NL "Hur många gånger har ni träffats?" Oj vad hon sörjer sin avlidne man....
Citera
2017-05-09, 14:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Finns belägg-! nu i förhören med AKis syster framkommer att Aki var inte förtjust i JOhannas kontakter med männen. Hon hade en kontaktsida. Hennes barn visste.
Mohammad säger i ett förhör eller i ett avlyssnings samtal att han inte tycker om att hon är "tillsammans andra män". Och då menade han nog inte kaffedrickning med andra män.
SÅ ja det är nog bekräftat. Själv säger hon att det kostade 5000kr- vilket tyder på lite finare
kunder, kanske med weekend- hotell vistelse osv.

Kanske med lite höjdare som polischefer, kommunchefer, politiker, domare, och lite fotografering/filminspelning/dokumentation på det som man kan ta fram vid behov

Kanske därför hon flygit under radarn så länge....
Citera
2017-05-09, 14:28
Bannlyst
Allt handlar väl om att JM är sjukligt pengakåt? Mördar för pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här