2017-05-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag har funderat på det här med Akis drunkning. Att inga märken på yttre våld finns. Sedan så tänker jag på det där fosterbarnet som drunknade ( vilket jag inte hittar särskilt mycket vidare info om). Ändå kan jag inte låta bli att dra en parallell. Jag gör det för att Johanna har visat sig uttrycka många halvsanningar samt blanda dikt och verklighet. Skulle det inte vara möjligt att en något onykter Aki fås ur balans, sedan hålls under ytan på barnpoolen genom jämt fördelat tryck av flertalet personer? Poolen är mjuk och lämnar inga märken på Akis kropp. Poolen är fylld med brunnsvatten alternativt kranvatten. Tycker mig sett att " barnpools alternativet" varit uppe i tråden vid ett tidigt skede samt några sidor tillbaka. Kan inte annant än att hålla med. Frågan är om det kan bevisas? Kan plast molekyler från babypoolen återfinnas i lungorna?
Åklagaren lanserade en kräftlåda, men en sådan är väl lika bra ur ditt perspektiv.
Citera
2017-05-08, 17:17
Medlem
På Expressen kan man höra JMs larmsamtal. Lite skådespeleri att njuta av så här i början av kvällen! Kan tyvärr inte länka, men ni hittar nog.
Citera
2017-05-08, 17:20
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Även om vi alla är övertygade om att JM mördade Aki så kommer hon inte fällas för det. Bevisningen är för svag. Kommer krävas ett erkännande.

Får hon ut försäkringspengarna om hon frikänns tro?
Troligen inte. Lite tillspetsat och dramaturgiskt formulerat så är det väl så att finns det rimligt tvivel till att hon är skyldig så frikänns hon i det juridiska. Finns det rimligt tvivel till att hon är Oskyldig i försäkringsbiten så får hon ingen utbetalning.
Citera
2017-05-08, 17:22
Medlem
Varifrån kommer uppgifter om att JJ ska vara försvunnen.
Citera
2017-05-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
På Expressen kan man höra JMs larmsamtal. Lite skådespeleri att njuta av så här i början av kvällen! Kan tyvärr inte länka, men ni hittar nog.
man skäms ju när man hör hur illa skådespelat det är... tänk vad mycket resurser det las på att ''hitta'' honom.
Citera
2017-05-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
3 minjohan.ronge - EXPRESSEN
Det fanns ingen alkohol, varken i form av fulla flaskor eller tomflaskor, kvar vid sommarstugan från det stora inköpet på Systembolaget den 7 augusti. – Därför är vår slutsats att fler personer var på platsen, säger Jessica Wenna.

Vet inte om det är en väl grundad slutsats. Om det varit många där borde det då inte funnits många tomflaskor. Jag förstår inte alls den slutsatsen.

Edit: kanske är citatet klippt? Kanske menar Jessica Wenna att det funnits fler personer där och att dessa tagit med sig tomflaskor och dyl därifrån innan larmet ringdes in. Måste nästan vara så. Jag kanske inte följer den bästa rapporteringen... får kolla runt lite
Jag fattade det som att åklagaren insinuerade att flera personer befunnit sig där, som kunnat ta saker med sig under natten. Hon själv påstår ju att hon varit där hela tiden.
Citera
2017-05-08, 17:24
Medlem
ziracorns avatar
Hon kan ju fälla sig själv, redan vid första förhöret/utfrågningen imorgon TISDAG. Verkar ju en aning labil. Men kanske advokaten fått ordning på donnan...
Citera
2017-05-08, 17:26
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Hade varit bättre om hennes röst inte var förvrängd...
Citera
2017-05-08, 17:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Om sådana alternativ kan tänkas, då finns det många baljor att välja på. Men jag tycker att det skulle vara besvärligt att göra så med en stor stark karl. Men det är klart, om man först binder honom. Men då finns det väl risk för ligaturspår ?

Det enklaste vore ett vanligt badkar och då får man tydligen tänka sig ett i en annan bostad och kroppen biltransporterad därifrån. Jag har inte haft tid att läsa FUP, så jag är inte medveten om hinder för en sådan hypotes.
Man hade bl.a. köpt ljuslyktor och party-is. Om man tänker sig att man höll till nere vid bryggan kan man ha tagit med sig en vanlig plasthink fylld med vatten och is. - Detta hade onekligen varit det enklaste sättet att dränka AP. En rundad plasthink hade heller inte efterlämnat några synliga märken. - När den kylda ölen mm var slut var det bara att skrida till verket.
Citera
2017-05-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
Vet inte om jag missat en massa i FUPen men är det inte väldigt skralt i delen om Akis död?

Han flickvän Nadja berättar ju att han skulle dyka upp hos henne under helgen och han skickade flera sms till henne. Det sista dör det stod "jag älskar dig" skickades väl strax efter åtta på fredag kvällen.

Finns det nån tekniskt bevisning var akis mobil befann sig under dagen?
Finns det övervakningskameror på matinköpen?

Han syster har ju sagt att Johanna raderade hans mobil efter att han dog. Har man hittat den och försökt återställa i efterhand?

Eller är allt för länge sen så att det inte längre är sparar?
Man har inte hittat hans telefon, enligt vad som sades idag.
Citera
2017-05-08, 17:30
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Från larmsamtalet (när JM "saknar" Aki):
– Men båten är borta säger du?

JM: Ja, men nu tror jag att jag ser jag båten!

– OK, var ser du båten någonstans?

JM: Den ligger där.

– Ligger den på land så att säga?

JM: Ja den har drivit i land.

Hur vet JM att den har drivit i land? Det kan ju lika gärna ha varit Aki som gått in till land där för att kissa och lämnat båten vid strandkanten. Såvida hon inte redan vet att han drunknat, för då är det ju logiskt att den drivit i land, eller?

Hon beskriver inte vad som hänt, hon beskriver sitt uppsatta sceneri, IMO.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-08 kl. 17:33.
Citera
2017-05-08, 17:32
Medlem
Citat:

Kanske dum fråga nu men har dom 'blurrat' hennes röst el låter hon så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in