2017-05-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Finns inget bekräftat om någon pool i Fup - så ej heller om något badkar.

Meh lol det lät ju så bra
Citera
2017-05-08, 13:37
Medlem
Däremot är ju en barnpool lätt att göra sig av med efteråt
Citera
2017-05-08, 13:38
Medlem
Citat:
Finns inget bekräftat om någon pool i Fup - så ej heller om något badkar.
I och för sig kan det ju haft funnits en uppblåsbar barnpool, som efteråt packades ihop tillsammans med matrester och flaskor när JMs medhjälpare åkte iväg på kvällen.
Citera
2017-05-08, 13:38
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Vill minnas att det diskuterades om hon höll på med narkotika, omgivningen verkar vara ganska drogliberala. Eller fick hon så pass mkt som 100k i månaden extra i flera år av föräldrarna?
Jo, det är ju också en förklaring jag tänkt på, men enligt åklagaren så gick det ut i snitt 150000 i månaden under 2016 fram till att hon greps. Jag vet ju inte riktigt hur mycket det kostar att hålla igång ett drogmissbruk, men här handlar det ju om 5000 kr om dagen... Då måste det ju vara riktigt tungt missbruk och den typen av tunga missbruk tycker jag inte mig ha sett i det jag läst i FUP
Citera
2017-05-08, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jo, det är ju också en förklaring jag tänkt på, men enligt åklagaren så gick det ut i snitt 150000 i månaden under 2016 fram till att hon greps. Jag vet ju inte riktigt hur mycket det kostar att hålla igång ett drogmissbruk, men här handlar det ju om 5000 kr om dagen... Då måste det ju vara riktigt tungt missbruk och den typen av tunga missbruk tycker jag inte mig ha sett i det jag läst i FUP
DB, MR med flera verkar ju haft haft både kort och kod och JM hade ingen koll.
Citera
2017-05-08, 13:44
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Meh lol det lät ju så bra

Frågan är väl om Aki levde när han anlände till Granliden. Bevis på att hans bankkort och telefon använts under fredagen finns dock.... men DNA på "dukningen" på bryggan, är det säkerställt - tror inte det.
Citera
2017-05-08, 13:49
Medlem
Citat:
Frågan är väl om Aki levde när han anlände till Granliden. Bevis på att hans bankkort och telefon använts under fredagen finns dock.... men DNA på "dukningen" på bryggan, är det säkerställt - tror inte det.

Om han inte levde vid ankomsten till Granliden, vart skulle han då ha tagits av daga? Och när? Tror du
Citera
2017-05-08, 13:49
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur

Jag tänkte mer från andra sidan, om jag minns rätt hade hon 41k i taxerad månadslön (uppgav själv 70k). Hon måste fått in dryga 100k vid sidan om för att kunna spendera 150k per månad i flera år. Kan Johanna ha varit del i droghandelbusiness, JJ verkar vara en gatugangster och kanske distributör. Det skulle kanska förklara pengarna som flöt mellan JM och JJ?
Citera
2017-05-08, 14:01
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Om han inte levde vid ankomsten till Granliden, vart skulle han då ha tagits av daga? Och när? Tror du

Kanske JJ / J***a vet...........
Citera
2017-05-08, 14:11
Medlem
Citat:
Kanske JJ / J***a vet...........
"Svärsonen och hennes son är även officiellt medmisstänkta för mordet på maken, men sitter inte häktade, berättar åklagaren." citat från svt

Det är lite intressant för det måtte sätta en viss press på dem. Men hur?
Pressade att berätta mer, eller pressade att tiga som muren?
Citera
2017-05-08, 14:17
Medlem
Nån som har bra kunskap av kiselalger?
Citera
2017-05-08, 14:24
Medlem
3 minjohan.ronge - EXPRESSEN
Det fanns ingen alkohol, varken i form av fulla flaskor eller tomflaskor, kvar vid sommarstugan från det stora inköpet på Systembolaget den 7 augusti. – Därför är vår slutsats att fler personer var på platsen, säger Jessica Wenna.

Vet inte om det är en väl grundad slutsats. Om det varit många där borde det då inte funnits många tomflaskor. Jag förstår inte alls den slutsatsen.

Edit: kanske är citatet klippt? Kanske menar Jessica Wenna att det funnits fler personer där och att dessa tagit med sig tomflaskor och dyl därifrån innan larmet ringdes in. Måste nästan vara så. Jag kanske inte följer den bästa rapporteringen... får kolla runt lite
Senast redigerad av Ramaria 2017-05-08 kl. 14:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in