2017-05-08, 16:38
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
så vem är den här Jafar? Är det också en flykting som är ihop med JM's dotter?

Jafar är den kriminella pundaren som Julia har barn tillsammans med. Ja, han lär ha anlänt som "flykting" - aka parasit, asylmissbrukare, välfärdsmigrant, ockupant eller vad man nu väljer att kalla packet för.
Citera
2017-05-08, 16:40
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Här: www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09(1).pdf sidan 7 alt 5
Nytt försök : https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Tillagsprotokoll/?C=N;O=A Scrolla till nummer 7 (10) i listan. Hoppas.
Citera
2017-05-08, 16:43
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det förtäljer inte historien men vi kan nog vara säkra på¨att det kommer uppdateringar från den källan, lika lögnaktiga som alla andra sagor som kommit från den munnen.

Det märkliga, IMO är att nya utsagor leder till att de kan och måste kollas upp. Med dagisloggar, dagispersonal, med ev. barnvakt, m.m.

Förlitar hon sig på att dom inte hinner under rättegången eller att dagisloggar är kasserade och att alla vittnen glömt?

Chansar vilt, kanske?

Inte minst, om detta är sanningen, varför har hon inte berättat den tidigare?
Historien som kommer nu gör det därför att den tidigare versionen inte höll, verkar det ju som, eller?

Citera
2017-05-08, 16:43
Bannlyst
Hur dränker man någon i en back?
Citera
2017-05-08, 16:46
Medlem
Tre kiselalger är ett positivt fynd säger försvarsadvokaten, snart förklarar hon väl varför han låg på rygg på grunt vatten också.
Citera
2017-05-08, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Lite svepande, ja. 25 år gammat. Dom förefaller vara lite till-och-från, men har ett barn som är lite drygt ett år.

Han är enligt en uppgift efterlyst för ett mord i Afghanistan. Han var häktad i ca sex veckor som på sannolika skäl misstänkt för att ha deltagit i mordet av Aki. Han har beskrivits ha en "tjock mapp" hos polisen, efter narkotikabrott, ett antal olovliga körningar, anklagelse för misshandel av JB, som togs tillbaka m.m.

Fy fan, vad är detta för jävla smutsig familj? Jag mår också illa över att hon hela tiden ljuger när det är uppenbart att hon är skyldig.
Citera
2017-05-08, 16:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det märkliga, IMO är att nya utsagor leder till att de kan och måste kollas upp. Med dagisloggar, dagispersonal, med ev. barnvakt, m.m.

Förlitar hon sig på att dom inte hinner under rättegången eller att dagisloggar är kasserade och att alla vittnen glömt?

Chansar vilt, kanske?

Inte minst, om detta är sanningen, varför har hon inte berättat den tidigare?
Historien som kommer nu gör det därför att den tidigare versionen inte höll, verkar det ju som, eller?

Hon är mytoman eller något liknande, skiter fullkomligt i vad hon säger egentligen, för henne så är det ju sant och när historien överbevisas så kommer det en ny, lika osann den men vad fan, någon gång måste ju turen hjälpa till antar jag att hon resonerar, för om hon skulle säga sanningen så får hon ju livstid även för A*i,s död, nu kommer hon nog att klara sig.
Citera
2017-05-08, 16:51
Medlem
jackflashs avatar
Även om vi alla är övertygade om att JM mördade Aki så kommer hon inte fällas för det. Bevisningen är för svag. Kommer krävas ett erkännande.

Får hon ut försäkringspengarna om hon frikänns tro?
Citera
2017-05-08, 16:52
Medlem
lasternassummas avatar
Kiselalger
Jag har fått intrycket efter dagen att det behövs ett expertvittnes uttalande om kiselalgerna. Åklagaren säger att dom visar att Aki inte drunknade i Hjälmaren och JMs advokat säger att dom kan visa att han drunknade i Hjälmaren.

Jag vill höra en trovärdig och kompetent expert!

Citera
2017-05-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hon är mytoman eller något liknande, skiter fullkomligt i vad hon säger egentligen, för henne så är det ju sant och när historien överbevisas så kommer det en ny, lika osann den men vad fan, någon gång måste ju turen hjälpa till antar jag att hon resonerar, för om hon skulle säga sanningen så får hon ju livstid även för A*i,s död, nu kommer hon nog att klara sig.
Hon vet att det som kommer fram i rättegången är det som gäller.
Citera
2017-05-08, 16:56
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tyngre trädgårdsavfall brukar jag själv sopa upp på en plastpresenning som jag släpar iväg. Det går smidigt och särskilt bra på gräsunderlag och borde kunna gå fint på en träbrygga. Det här är ett vanligt knep bland trädgårdsfolk.
Finns det regnvattenstunna någonstans, helst under en stupränna?
Precis, plastpresenning till transporten
Citera
2017-05-08, 16:57
Medlem
Citat:
Kiselalger
Jag har fått intrycket efter dagen att det behövs ett expertvittnes uttalande om kiselalgerna. Åklagaren säger att dom visar att Aki inte drunknade i Hjälmaren och JMs advokat säger att dom kan visa att han drunknade i Hjälmaren.

Jag vill höra en trovärdig och kompetent expert!

Åtminstone det där borde gå att reda ut. Nu blev det lite "alternativa fakta" över det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in