2017-05-07, 16:46
Medlem
Var regn under gårdagen så Micke Ymer fick spela två matcher idag och vann båda i raka set(motståndaren gav upp i andra matchen). Möter Clemens Geens(291) i kvalfinalen.
Citera
2017-05-07, 17:18
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Okej, är han helt döv? Det visste jag inte. Håller med om att det är imponerande, nu hoppas jag nästan att han går riktigt långt i sin karriär, vore häftigt om någon med en sådan funktionsnedsättning lyckas rejält.

Yep, Helt döv sedan födseln. Håller med, det vore häftigt om han kunde lyckas gå riktigt långt.

TenniStory - Duckhee Lee
https://www.youtube.com/watch?v=1zADvCcYILY
Citera
2017-05-07, 20:04
Medlem
Bra av Johanna att kvala in till Madrid och slå Schiavone i första omgången. Trots att hon chokade bort *5-4 till 5-7 i första. Personligen väntar jag på att Larsson ska ta steget från gröten bland 50-80 i världen och någon gång få en formtopp upp till iaf topp30. Känns som de flesta spelare av hennes klass någon gång får en sån höjning. Alternativt vinna en större turnering än Båstad.
Citera
2017-05-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bra av Johanna att kvala in till Madrid och slå Schiavone i första omgången. Trots att hon chokade bort *5-4 till 5-7 i första. Personligen väntar jag på att Larsson ska ta steget från gröten bland 50-80 i världen och någon gång få en formtopp upp till iaf topp30. Känns som de flesta spelare av hennes klass någon gång får en sån höjning. Alternativt vinna en större turnering än Båstad.

Hon är för klen Johanna. Defensiven har hon och hon har en hyfsad serve. Hon kämpar på bra (oftast) men hon har inte power så det räcker till. Har man inte det så måste man ha finess och det har hon tyvärr definitivt inte. Hon skulle kunna nå lite längre om hon förbättrade sin backhand lite, den är lite för osäker. Hon spelar en fysisk tennis men har tyvärr inte fysiken som krävs för att nå riktigt långt.
Citera
2017-05-08, 12:37
Medlem
Citat:

Jag hade tänkt skriva att Schiavone är pånyttfödd med 2 finaler i bagaget.För att sedan störtdyka i första rundan mot Johanna Larsson.
Jaja dig Francesca

Samtidigt vet vi alla att wta är väldigt ojämn standard.Där världsettor kommer och går så länge inte Serena består.
Senast redigerad av Kaisson 81 2017-05-08 kl. 12:41.
Citera
2017-05-08, 13:12
Medlem
6-2 6-1 Mikael , inkvalad i Frankrike
Citera
2017-05-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
6-2 6-1 Mikael , inkvalad i Frankrike

Vi får hoppas som förra säsongen där han kvalade in till en och gick till semi. Jäkligt tuff challenger det här dock, högsta kategorin och halv ATP-klass på fältet får man säga. Måtte han inte lottas mot Elias bara.
Citera
2017-05-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisson 81
Jag hade tänkt skriva att Schiavone är pånyttfödd med 2 finaler i bagaget.För att sedan störtdyka i första rundan mot Johanna Larsson.
Jaja dig Francesca

Samtidigt vet vi alla att wta är väldigt ojämn standard.Där världsettor kommer och går så länge inte Serena består.

Ska faktiskt bli riktigt intressant att se vilken ranking Schiavone kommer sluta på när säsongen är slut, då hon har gått ut med att detta blir hennes sista säsong.
Citera
2017-05-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisson 81
Jaja dig Francesca

Störtdyka? Hon förlorade i tre set efter att ha spelat massvis med matcher med knappt någon vila. Snarare ett fullt logiskt resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av Pizzza
Ska faktiskt bli riktigt intressant att se vilken ranking Schiavone kommer sluta på när säsongen är slut, då hon har gått ut med att detta blir hennes sista säsong.

Hon får sikta in sig på att försöka slå Pennetta
Citera
2017-05-08, 14:01
Medlem
Citat:
Vi får hoppas som förra säsongen där han kvalade in till en och gick till semi. Jäkligt tuff challenger det här dock, högsta kategorin och halv ATP-klass på fältet får man säga. Måtte han inte lottas mot Elias bara.

Ganska imponerande resultat ändå,så värdelös kan han ändå inte va den där, känns som Mikael kan slå vem som helst nästan på challenge nivå,när han har en bra dag.
Citera
2017-05-08, 14:15
Medlem
[quote=terribilis|60665061]Störtdyka? Hon förlorade i tre set efter att ha spelat massvis med matcher med knappt någon vila. Snarare ett fullt logiskt resultat.

Nej! det finns aldrig någon logik att förlora mot Larsson.. För om nu Schiavone är slutkörd ska Johanna ta denna match i 2. Så end of story

Det som annars glädjer mig med årets säsong.Federer och Sam Querrey - Acapulco
Citera
2017-05-08, 14:55
Medlem
Micke lottades mot Pedro Sousa. Bra. Dutra Silva om han vinner den. Tycker dock att några andra högt seedade spelare är vassare så det är inget att orda om.

Ingen Ymer-fight före en ev. final, så inte så troligt med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in