2017-05-08, 12:27
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambhu-das
Då de andra två chemtrail-förnekarna vägrar att svara på mina frågor (så jag avbryter min korrespondens med dem), så försöker jag med dig istället och ser om jag får nåt svar:

1. Enligt er kondensare så sprutar flygplan kondens (givetvis en myt, moderna jetmotorer avger inga kondensstrimmor) som antingen avdunstar inom ett antal sekunder eller som hänger kvar i limbo i timmar (vilket går emot fysikens lagar), kallas non-persistent respektive persistent, så då är min korta fråga:

Vad avgör om er kondens blir non-persistent eller persistent?
Alla jetmotorer som bygger på förbränning avger kondens eftersom vattenånga bildas i processen. Enda sättet att få en motor som inte avger kondens skulle vara att köra på el, jonmotorer eller liknande. Så länge som motorn drivs med hjälp av förbränning så blir det kondens oavsett hur modern jetmotorn är.
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Om du inte kan se på strimmorna om det är "chem" eller "con" så undrar jag hur du kan veta att det är chemtrails du ser. Varför kan det inte lika gärna vara contrails?
Om någon skulle vilja sprida chemtrails så skulle han garanterat försöka använda kemikalier som inte syns så det man ser är definitivt contrails. Man flyger givetvis inte omkring avsiktligt men chemikalier som syns lång väg och ritar Illuminatisymboler i luften. Det skulle ju vara fullständigt kontraproduktivt om några myndigheter ville sprida chemtrails.
Ville man förgifta oss så vore det dessutom mycket effektivare att blanda in skiten i t ex bensinen eftersom den då kommer ut närmare där människor bor eller att blanda det i kranvattnet än att sprida chemtrails.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-05-08 kl. 12:34.
Citera
2017-05-08, 12:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Om någon skulle vilja sprida chemtrails så skulle han garanterat försöka använda kemikalier som inte syns så det man ser är definitivt contrails. Man flyger givetvis inte omkring avsiktligt men chemikalier som syns lång väg och ritar Illuminatisymboler i luften. Det skulle ju vara fullständigt kontraproduktivt om några myndigheter ville sprida chemtrails.
Ville man förgifta oss så vore det dessutom mycket effektivare att blanda in skiten i t ex bensinen eftersom den då kommer ut närmare där människor bor eller att blanda det i kranvattnet än att sprida chemtrails.

Vilket får mig att tänka på Dr. Strangelove.

https://www.youtube.com/watch?v=Qr2bSL5VQgM

Fiendish Fluoridators.
Citera
2017-05-08, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Svaren är mycket enkla och du har fått dem ett antal gånger. Men här får du dem en gång till.

1. Temperaturen i luften i kombination med lufttrycket och den relativa luftfuktigheten.
Vatten bildas när flygbränslet förbränns och är en del av flygplanets avgaser som gör att luftfuktigheten ökar efter planet.

2. 100% relativ luftfuktighet krävs.

1. Frågan gällde VAD som ska SKILJA i temperatur, lufttryck och luftfuktighet sinsemellan, såvida det ska bli non-persistent contrails eller persistent contrails?

Varför vägrar chemtrail-förnekarna svara?

Givetvis är det endast chemtrails som blir non-persistent eller persistent. Även de korta, kortvariga strimmorna är chemtrails! Passar härmed bra att informera läsarna i tråden kring detta, då den stora missuppfattningen är att korta trails skulle vara contrails, icke, de är också chemtrails:

http://globalskywatch.com/stories/my-chemtrail-story/chemtrail-information/plumes-change.html

2. Ok, 100% relativ luftfuktighet krävs för att kondensstrimmor ska kunna uppstå?

Detta innebär, att kondensstrimmor är en total omöjlighet, då det närmaste 100% relativ luftfuktighet man kommer ligger på ca 3 kilometers höjd (där de flesta regnmolnen finns), där det normalt råder ca 75% relativ luftfuktighet!

Från 6 km höjd och uppåt är det endast ca 10% relativ luftfuktighet, vilket innebär att höjden som brukar tillskrivas kondensationsstrimmor, 8-12 km, är en total omöjlighet!

DÄRMED ÄR KONDENSSTRIMMOR, EN GÅNG FÖR ALLA, DEBUNKAT

Madtop, kjellkritisk et al får nu dra sig tillbaka från tråden med svansen mellan benen, då det är en total omöjlighet för kondensstrimmor att uppstå, då den relativa luftfuktigheten endast ligger på ca 10% på 6-12 kilometers höjd, medan det på 3 kilometers höjd där luftfuktigheten är som högst, aldrig blir så låg temperatur som -35 grader Celsius under 11 av årets 12 månader!

Case closed!
Senast redigerad av Sambhu-das 2017-05-08 kl. 13:57.
Citera
2017-05-08, 13:18
Medlem
madtops avatar
Citat:

Givetvis är det endast chemtrails som blir non-persistent eller persistent. Även de korta, kortvariga strimmorna är chemtrails! Passar härmed bra att informera läsarna i tråden kring detta, då den stora missuppfattningen är att korta trails skulle vara contrails, icke, de är också chemtrails:

http://globalskywatch.com/stories/my-chemtrail-story/chemtrail-information/plumes-change.html

Vad snackar du om? Enligt samma källa så är chemtrails osynliga:
Citat:
Unfortunately, high-altitude chemtrails are not visible from the ground
http://globalskywatch.com/stories/my-chemtrail-story/chemtrail-information/geoengineering-artifacts.html#.WRBTyzf-uM8

Vi kan med andra ord slå fast att de strimmor vi ser är contrails.

Case closed!

Citat:
Ok, 100% luftfuktighet krävs för att kondensstrimmor ska kunna uppstå?
Det är skillnad på relativ och absolut luftfuktighet.
Senast redigerad av madtop 2017-05-08 kl. 13:22.
Citera
2017-05-08, 13:46
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
DÄRMED ÄR KONDENSSTRIMMORNA EN GÅNG FÖR ALLA DEBUNKAT
Utan några som helst bevis på att chemtrails ens existerar?

Nollhypotesen är att det inte finns några chemtrails. Det är upp till dig att falsifiera hypotesen med bevis bortom allt tvivel att chemtrails existerar.

Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.
Citera
2017-05-08, 15:03
Medlem
Citat:
1. Frågan gällde VAD som ska SKILJA i temperatur, lufttryck och luftfuktighet sinsemellan, såvida det ska bli non-persistent contrails eller persistent contrails?

2. Ok, 100% relativ luftfuktighet krävs för att kondensstrimmor ska kunna uppstå?

Detta innebär, att kondensstrimmor är en total omöjlighet, då det närmaste 100% relativ luftfuktighet man kommer ligger på ca 3 kilometers höjd (där de flesta regnmolnen finns), där det normalt råder ca 75% relativ luftfuktighet!

Från 6 km höjd och uppåt är det endast ca 10% relativ luftfuktighet, vilket innebär att höjden som brukar tillskrivas kondensationsstrimmor, 8-12 km, är en total omöjlighet!

Madtop, kjellkritisk et al får nu dra sig tillbaka från tråden med svansen mellan benen, då det är en total omöjlighet för kondensstrimmor att uppstå, då den relativa luftfuktigheten endast ligger på ca 10% på 6-12 kilometers höjd, medan det på 3 kilometers höjd där luftfuktigheten är som högst, aldrig blir så låg temperatur som -35 grader Celsius under 11 av årets 12 månader!

Case closed!

Det enda du bevisar gång på gång är att du inte begriper ett jota av vad du pratar om, utan endast rabblar sånt du tycker verkar spännande från blåljugande konspirationssidor på nätet, där du okritiskt sväljer allt...

Ang. luftfuktigheten på hög höjd. Hittade ett enkelt svar på detta på ett flygforum som jag kopierar in här

Citat:
Det beror på hur fuktigt det är i luften innan. För att moln ska bildas, och k-strimmor är moln och inget annat, krävs att luften är mättad med vattenånga, dvs 100% relativ luftfuktighet (RH). Som ett förenklat exempel, om vi säger att det är 30% RH på 10000m höjd, om en jetmotor då tillför 70% RH får vi mättnad och k-strimman uppstår. Skulle det å andra sidan vara 10% RH i luften får vi totalt på 80% RH - ingen k-strimma.

Även k-strimmornas varaktighet är relaterat till detta.

I verkligheten spekar även andra parametrar in, ex. tryck- och temperaturförändringar i luften orsakat av motorn, men i huvudsak duger förklaringen ovan.

K-strimmans latinska namn är cirrus aviaticus, by the way...
Citera
2017-05-08, 16:28
Medlem
bernad_laws avatar
Andra skribenter är INTE topic, dessutom varningar utdelade för 0.06. /Mod
Citera
2017-05-08, 17:09
Medlem
Citat:
Frågan gällde VAD som ska SKILJA i temperatur, lufttryck och luftfuktighet sinsemellan, såvida det ska bli non-persistent contrails eller persistent contrails?
Exakt samma som alla moln. Varför skulle fysikens lagar ändras efter dina idéer? Prova själv med en jetmotor!
Citat:
Från 6 km höjd och uppåt är det endast ca 10% relativ luftfuktighet,
Rätt i nåt enstaka fall om det inte finns nåt moln. Finns det moln är det 100%.
Citera
2017-05-08, 18:19
Medlem
madtops avatar
Citat:

Hur tänkte du nu? Vi kan ju faktiskt se moln som är högre upp än 6 km och kan vi se moln så vet vi att den relativa luftfuktigheten är 100%. Moln är ett bevis för att fukten i luften har kondenserat, moln är ett bevis för fuktig luft, moln är ett bevis för att du har fel.

Hur vore det om du levde upp till din avatar om att tänka kritiskt och kolla fakta?
Citera
2017-05-08, 20:59
Medlem
Jag orkar egentligen inte ge mig in i diskussionen då jag varken har svaret eller ens en hållbar teori, men det krävs knappast en 4-åring för att förstå att en jetmotor i torr luft omöjligt kan lyckas skapa så pass mycket kondens att det ligger kvar i timmar och breder sig ut över himlen likt moln.

Dessa trails som efterlämnas av vissa plan, oftast de som inte syns på radar24 dessutom, är och förblir öppet för spekulation. Men det vore uppfriskande att se lite konstruktivt debatterande i ämnet istället för att det ständigt ska handla om hurvida reguljära plan sprutar ut kemikalier eller motpolen, kondens.
Träskallar i båda lägren helt enkelt.

Svaret är något helt annat.
Tyvärr har jag det inte.

Till kondensförespråkarna:
Var kommer vattnet ifrån?

Till kemikalieförespråkarna:
Var är testerna som påvisar nedfallet?
Senast redigerad av eyecreate 2017-05-08 kl. 21:11.
Citera
2017-05-08, 21:11
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:

Case closed!
Läste denna intressanta sida som alla här i tråden bör läsa innan ni debunkar något. Länkar till ytterligare en sida där det tydligt visas hur en jetmotor fungerar finns på sidan men anar att ni inte vill lära er teknik och inte går in på sidan och verkligen läser fakta.

Ett intressant klipp från sidan:

"Why do some planes leave long trails, but others don’t?"
Förklarar tydligt så ett förskolebarn kan förstå och flera här på sidan redan försökt förklara men vi försöker igen:
http://contrailscience.com/why-do-some-planes-leave-long-trails-but-others-dont/

Jag fick aldrig svar på mitt förra inlägg, chemtrailivrarna verkar inte kunna förklara varför det överhuvudtaget skulle ske, allt detta kemikaliesprutande som skulle blåsa bort innan det når jordytan.
Citera
2017-05-08, 21:11
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag orkar egentligen inte ge mig in i diskussionen då jag varken har svaret eller ens en hållbar teori, men det krävs knappast en 4-åring för att förstå att en jetmotor i torr luft omöjligt kan lyckas skapa så pass mycket kondens att det ligger kvar i timmar och breder sig ut över himlen likt moln.

Dessa trails som efterlämnas av vissa plan, oftast de som inte syns på radar24 dessutom, är och förblir öppet för spekulation. Men det vore uppfriskande att se lite konstruktivt debatterande i ämnet istället för att det ständigt ska handla om hurvida reguljära sprutar ut kemikalier eller motpolen, kondens.
Träskallar i båda lägren helt enkelt.

Svaret är något helt annat.
Tyvärr har jag det inte.

Nähä du orkar inte men ändå ska du kläcka ur dig rena dumheter. Nej i luft med liten fuktighet och motorernas "avgas" inte tillför tillräkligt med fuktighet så syns ingen kondens vilket har förklarats, men ändå ska du insinuera något annat. Vilka plan är dessa som inte syns på Radar24, mängd, betäkningar mm. Eller har du läst det i en tråd som denna och upprepar det som en papegoja på crack?

Nej trails lämnas inta av särskilda plan utan av plan när temperatur och luftfuktighet är gynnsamma för kondenstrimmor.

Ja du har klart visat på att du behöver trädkirurg vid huvudåkomma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in