2017-11-15, 23:23
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Runander säger sig ha sålt in idén om att prata mer om chemtrails hos partiledaren Annie Lööf, men fått svaret att "tiden inte är mogen".
https://nyheter24.se/nyheter/politik/772105-c-om-kandidatens-chemtrail-varning-inget-vi-staller-oss-bakom

Det säger hon inte. Har du svårt att förstå vad som sägs?

Det är Runander som själv påstår att "Frågan har inte varit riktigt mogen ännu".
Annie Lööf är inte ens nämnd i intervjun.
https://youtu.be/pq9xQGU3DBI?t=437
Citera
2017-11-15, 23:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Spelar du mycket PokemonGo under dina promenader? Glor du mycket i mobilen utomhus?

Nej aldrig.
Jag spanar oftast på flygplan i stället och tittar jag i mobilen så är det för att kolla upp flygplan på Flightradar24.

Hur ser man skillnad på chemtrails och contrails?
Jag ser ofta kvardröjande strimmor bakom vanliga passagerarplan - hur vet man om de är con- eller chem?
Citera
2017-11-16, 00:31
Medlem
Citat:
"Nyheter24 intervjuade under måndagen Åsa Runander, riksdagskandidat för Centerpartiet i Skåne. I intervjun varnar hon för så kallade chemtrails – kemikalier som enligt kandidaten själv sprutas ut från flygplan i syfte att kontrollera bland annat väder och odlingsförhållanden, samt sprida elektromagnetism.

"Frågan inte mogen"
Fenomenet chemtrails avskrivs inte sällan som en konspirationsteori, men Runander är övertygad om att det sker, och säger sig ha diskuterat saken med partiledningen, där hon fått bra gehör. Partiledningen ska enligt Runander ha meddelat att "frågan inte är mogen ännu".

Runander säger sig ha sålt in idén om att prata mer om chemtrails hos partiledaren Annie Lööf, men fått svaret att "tiden inte är mogen".
https://nyheter24.se/nyheter/politik/772105-c-om-kandidatens-chemtrail-varning-inget-vi-staller-oss-bakom
Märkligt att jag ska behöva säga samma sak igen: Lyssna genom intervjun! (i stället för att läsa Nyheter 24:s tyvärr lite felaktiga referat)
Åsa R säger inte att hon fått svaret "tiden är inte mogen". Det hon säger är att detta är hennes egen bedömning/gissning.
Senast redigerad av pewana 2017-11-16 kl. 00:38.
Citera
2017-11-16, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Aldrig, vad jag vet.

Och du vet vadå om vadå?
Citera
2017-11-16, 00:49
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Och du vet vadå om vadå?
Jag har gjort en rationell bedömning av påståendena om chemtrails och kommit fram till att "teorin" inte håller vatten.

Om du själv går igenom vad som väger för och emot så kommer du fram till samma sak.
Citera
2017-11-16, 00:54
Medlem
Citat:
Sökbara titlar på information:

Chemtrails sprutas ut dygnet runt och det vet du mycket väl. Här en söklista på meningar att skriva för att hitta information:

Chemtrails terrorn erkänd av Air Force pilot.

Amerikanska experter bevisar att chemtrails finns.

Chemtrails över Riksmötets öppnande.

Chemtrails kan knäckas med skalärvågor.

All radioaktivitet och chemtrails kan neutraliseras med skalärvåg- och nanoteknologi.

Manifestation i Stockholm mot chemtrails som inte är kondensationsstrimmor.

Världen protesterar mot Chemtrails 2014, även i Stockholm.

Geoengineering det verkliga klimathotet.

Amerikanska Evergreen Aviation medger vädermanipulation.

Chemtrails mörkar solen över Rejmyre.

Morgellons biologisk krigföring mot oss alla.

Vattentät teknisk bevisning att chemtrails finns.

US-Airforce Academy Chemtrail Manual.

Chemtrails vållar sjukdomar i Sverige.

Chemtrails övertygade Anne Heche och Hollywood: "Toxic Skies".

Grattis Pernilla Hagberg till fin och modig hemsida: sanningaromvarlden.org.

Chemtrails viktigt steg mot sterila och robotiserade människor.

http://whitetv.se/mind-control-mk-ultra/1107-finns-chemtrails-ja-se-filmen-med-lysande-bevis.html
Annars kan ni kolla här: http://www.whitetv.se/sv/mind-control-mk-ultra/523-vattentaet-teknisk-bevisning-att-chemtrails-finns.html

Det var en lång lista på diverse lösa påståenden och välkända tramsrubriker. Finns det någonstans svar på frågan:

Hur kan det finnas en helt klar zon mellan flygplanet och den vita strimman om strimman är något som sprayas ut från planet?
-----------------
Och som svar på en eventuell, kommande fråga: Jag får ingenting betalt för mina 126 inlägg i den här tråden.
Senast redigerad av pewana 2017-11-16 kl. 01:00.
Citera
2017-11-16, 02:56
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Spelar du mycket PokemonGo under dina promenader? Glor du mycket i mobilen utomhus?

Sökbara titlar på information:

Chemtrails sprutas ut dygnet runt och det vet du mycket väl. Här en söklista på meningar att skriva för att hitta information:

Chemtrails terrorn erkänd av Air Force pilot.

Morgellons biologisk krigföring mot oss alla.

Amerikanska experter bevisar att chemtrails finns.

Chemtrails över Riksmötets öppnande.

Chemtrails kan knäckas med skalärvågor.

All radioaktivitet och chemtrails kan neutraliseras med skalärvåg- och nanoteknologi.

Manifestation i Stockholm mot chemtrails som inte är kondensationsstrimmor.

Världen protesterar mot Chemtrails 2014, även i Stockholm.

Geoengineering det verkliga klimathotet.

Amerikanska Evergreen Aviation medger vädermanipulation.

Chemtrails mörkar solen över Rejmyre.

Vattentät teknisk bevisning att chemtrails finns.

US-Airforce Academy Chemtrail Manual.

Chemtrails vållar sjukdomar i Sverige.

Chemtrails övertygade Anne Heche och Hollywood: "Toxic Skies".

Grattis Pernilla Hagberg till fin och modig hemsida: sanningaromvarlden.org.

Chemtrails viktigt steg mot sterila och robotiserade människor.

http://whitetv.se/mind-control-mk-ultra/1107-finns-chemtrails-ja-se-filmen-med-lysande-bevis.html
Annars kan ni kolla här: http://www.whitetv.se/sv/mind-control-mk-ultra/523-vattentaet-teknisk-bevisning-att-chemtrails-finns.html

Tack för infot och länkarna, Zambo!

Angående Morgellons från Chemtrails, så hävdar David Icke att det är frågan om nanoteknologi, och han hävdar precis som många andra att Chemtrails och Haarp går hand i hand, så jag bjuder dig som tack på en video med David Icke där han förklarar närmare detta med Chemtrails och Haarp.

David Icke förklarar detta här, mycket intressant, bjuder på denna till dig (förnekarna vill nog inte se detta):
https://www.youtube.com/watch?v=jVnWftXTUh0

Sedan angående de patologiska förnekarna i tråden, Zambo.

(Om de nu på allvar tror att det är "contrails", varför startar de inte en egen tråd om "contrails" istället för att förpesta denna chemtrail-tråd med sina uppenbara lögner, för att försöka döda debatten?)

Tro inte för ett ögonblick på deras lögnaktiga påståenden att de brukade se chemtrails (som de kallar för contrails) på -70 och -80 talet. Hade det varit sant så borde det ju finnas massor av filmer, bilder och fotografier tagna i Sverige från den tiden med chemtrails, men det finns helt enkelt inte!

Därför bland annat som man digitalt lagt till chemtrails i Pippi Långstrump, för att försöka normalisera det hela, få folk att tro att det brukade chemtrailas i Sverige redan då...

Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-16 kl. 03:15.
Citera
2017-11-16, 04:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag har gjort en rationell bedömning av påståendena om chemtrails och kommit fram till att "teorin" inte håller vatten.

Om du själv går igenom vad som väger för och emot så kommer du fram till samma sak.

Det är nog dina "rationella" bedömningar som inte "håller vatten".

Hade du besvärat dig om minsta möjliga rationalitet, så hade du kunnat kolla mina tidigare inlägg i denna tråd och då funnit att jag knappast kan tänkas dela din inställning.

Vad består förresten din "rationella bedömning" av för undersökningar?

Önsketänkande?

Har du bättre kompetens att rationellt bedöma förekomst av chemtrails än dessa yrkesmän som talar ut här och som är piloter, doktorer och vetenskapsmän?

"Pilots, Doctors and Scientists Tell the Truth About Chemtrails".
https://www.youtube.com/watch?v=FeTaejpg18g

... eller har du kollat denna ...
"Hearing on Covert Chemtrail Operation Subject: Chemtrails Public hearing"
https://www.youtube.com/watch?v=IR4jawnS8Ss&feature=youtu.be
Citera
2017-11-16, 08:46
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Tro inte för ett ögonblick på deras lögnaktiga påståenden att de brukade se chemtrails (som de kallar för contrails) på -70 och -80 talet. Hade det varit sant så borde det ju finnas massor av filmer, bilder och fotografier tagna i Sverige från den tiden med chemtrails, men det finns helt enkelt inte!

Därför bland annat som man digitalt lagt till chemtrails i Pippi Långstrump, för att försöka normalisera det hela, få folk att tro att det brukade chemtrailas i Sverige redan då...

Varför skulle det finnas massa bilder på vanliga kondensstrimmor från 70-talet i Sverige? Och som dessutom är inskannade och uppladdade? Tror du det var något gemene man slösade sina analoga rullar på i stor skala? Folk förstod säkert vad de såg, eller sket helt sonika i det. Inget märkvärdigt över det.

Men för all del. Spring runt och rota i Svensson-Svenssons arkiv på vindarna runt om i Sverige, och du lär säkert hitta något.

Det finns i allmänhet gott om bevis för kondensstrimmor långt tillbaka i tiden, exempelvis 40- och 50-talet. Det finns både bilder och text från journal- och tidningsartiklar här:

http://contrailscience.com/persisting-and-spreading-contrails/

Din Pippi-noja är dessutom riktigt rolig.
Citera
2017-11-16, 09:39
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Läsning och rationellt övervägande.
Att det aldrig redovisats hur de sprejar, vad de sprejar och varför. Finns ingen konsekvent beskrivning. Finns alla möjliga olika idéer som presenterats, varför det inte verkar troligt helt enkelt.

T.ex. att geoengineering blandas ihop med det vi ser på himlen efter passagerarplan i klart väder. Hur en så enorm konspiration skulle gå att tysta ned, särskilt som de inblandade och deras barn andas samma luft som vi gör.

Du kan börja med att kortfattat reda ut detta, mitt intresse är litet och mitt tålamod lågt. Alltså inga länkar till publikationer, har redan kikat på sånt så det räcker.
Citat:
Önsketänkande?
Nej, jag brukar vilja ha reda på hur det ligger till.
Citera
2017-11-16, 10:18
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Det är nog dina "rationella" bedömningar som inte "håller vatten".

Hade du besvärat dig om minsta möjliga rationalitet, så hade du kunnat kolla mina tidigare inlägg i denna tråd och då funnit att jag knappast kan tänkas dela din inställning.

Önsketänkande?

Har du bättre kompetens att rationellt bedöma förekomst av chemtrails än dessa yrkesmän som talar ut här och som är piloter, doktorer och vetenskapsmän?

"Pilots, Doctors and Scientists Tell the Truth About Chemtrails".
https://www.youtube.com/watch?v=FeTaejpg18g

... eller har du kollat denna ...
"Hearing on Covert Chemtrail Operation Subject: Chemtrails Public hearing"
https://www.youtube.com/watch?v=IR4jawnS8Ss&feature=youtu.be
Att tro att chemtrails är sant är inte särskilt rationellt. Att tro att chemtrails existerar för att en del piloter, doktorer och vetenskapsmän tror det är inte heller rationellt. Svarta får och irrationella personer finns inom alla yrkesgrupper.

Ditt första klipp är "doktorerat", dvs ihopklippt på ett sätt som förfalskar vad personerna egentligen säger. Synd tydligt var klippen ligger. Det är önsketänkande att tro att videon är bevis för något.

Det finns en hel del fotografiskt material från andra världskriget som visar contrails efter de högt flygande bombplanen på väg till Tyskland. Jag har i min ärvda fotosamling ett foto från början av 60-talet som visar en contrail. Jag tänker däremot inte scanna det och lägga ut då jag vet att ni chemtrailare ändå kommer att kalla det fejk. Precis som alla andra konspirationsteoretiker så är ni faktaresistenta och förnekar alla former av motbevis genom att kalla dem fejk.

Vill ni övertyga mig får ni lov att skaffa bevis som exempelvis mätningar vad planen släpper ut.
Citera
2017-11-16, 11:25
Medlem
1500liter vattenånga i sekunden producerar ett vanligt bränslesnålt passagerarplan vid förbränningen av jetbränslet.

Gå ut en riktigt kall dag eller i ett stort frysrum och släng upp ett glas hett vatten i luften och se vad som händer.

Dessa 2 fakta bör få alla att inse vad det är de ser efter planen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in