2017-05-08, 00:52
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Buggade polisen deras lgh då de satt frihetsberövade?

Edit: tänker att det kanske eg var just av den anledningen som de plockades in för ett tag.
Som sagt, allt har sitt pris : eftersom detta inavlade pack enkom lägger upp DIMRIDÅER måste detta göras Nu darrar säkert JJ, v-a-r hen nu än befinner sej och " infinner " hen sej inte till rättegången blir det nog en internationell efterlysning : " wanted dead or alive " Kanske några soldater därnere i knarköknen som får i uppdrag att " hunt him down " Alla VET att OM ordningsmakten verkligen vill så kan de, det hela handlar väl om att ge och ta Därför hatade JM den nämnde " snatch " ( eller snitch, ursäkt jag är ej internationellt bevandrad i termerna ) eftersom denne är väl bevandrad i spelets regler och vet vilka som nu slutar som " loosers "
Citera
2017-05-08, 00:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det här undrar jag lite över. Kan de verkligen triangulera på 50 m när? Kanske kan de mäta signalstyrkan och se om hon varit inomhus eller ute men så på metern när?
Det gör utförliga mätningar å tester om vilken mast som täcker vad på plats.
Allt finns med i FUP.
En mast täcker sommarstugan, men på bryggan som ligger 300meter från huset gäller/täcker en annan.
Intressant läsning i FUP hur de mäter.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-08 kl. 00:57.
Citera
2017-05-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Intrycket man får, eller rättare: de faktauppgifter man måste böja sig för, är till att börja med dessa:

Drunkningsdagen 7/8 och morgonen 8/7

Tidsmässiga fakta ur förhör och telefonlistor - en stomme att komplettera (och med reservation för att vissa förhörsuppgifter kan visa sig felaktiga):
Betr. samtalet 08.30 till AB på morgonen före larmsamtalet anser jag detta mycket typiskt för JM:s sätt att lägga upp falska scenarion. - Hon vet mycket väl att AB och hennes man inte vill komma ut till sommarstugan när AP är där och detta pga all skit AB genom JM fått höra om honom. Till yttermera visso vet JM också att AP ligger på botten intill bryggan, och hon vet att polisen i normalfallet kollar upp olika omständigheter kring en drunkningsolycka. Därför vill hon kunna visa att hon "t.o.m. ville att dottern och hennes man skulle komma ut till oss - eftersom jag då ännu inte hunnit gå ned till bryggan och så småningom förstå att min make var försvunnen".

Det säger mig, att ingen vet när Aki levde eller när någon "tog över" hans telefon. Men det ger en tidsposition om när det hände.

Vilket var mitt på dagen. Han ville utnyttja sin tid med barnen. Hämta och på väg hem. Därför kom han tidigt. För att snabbt åka hem. Med nästa tåg.

På Offentlig plats ville han att detta skulle ske.
Citera
2017-05-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jafar satt häktad runt 6 veckor Februari 2017 alt tidigt mars. David å Julia satt anhållna 72 timmar, eller nåt liknade tidsmässigt i samma veva.

Ok, tack. Ja det var nog då polisen tog tillfället i akt och riggade upp sina grejer hemma hos J/JJ.
Citera
2017-05-08, 01:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nej, Jafar och Julia har väl aldrig varit frihetsberövade? Deras lägenhet övervakades med hemliga kameror och mikrofoner från och med februari.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det här undrar jag lite över. Kan de verkligen triangulera på 50 m när? Kanske kan de mäta signalstyrkan och se om hon varit inomhus eller ute men så på metern när?

Triangulering innebär ju ofta att man mäter riktning och det gör man inte. I efterhand går man omkring i de olika positioner som är tänkbara, t.ex. bryggan, utanför stugan, i stugan på nedervåningen, i stugan på övervåningen etc. För var och en av positionerna noteras signalstyrkan på var och en av de master som uppfattar signal från mobilen. Det är ofta tre eller fler. Detta kan sedan jämföras med loggar och man kan då göra förvånansvärt exakta bedömningar av var telefonen varit vid olika tider.

Citera
2017-05-08, 01:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Kanske redan har avhandlats i denna tråd som jag missat men kloroform? Är det helt orimligt?

Nej jag tror att kloroform skulle kunna vara rimligt, kanske också eter. Har dock distinkt doft och borde kanske märkas.

Frågan är kanske när dödsfallet inträffade. Av FUP med sms loggar och text framgår att det kanske hänt efter kl 22. Men hela sceneariet att Aki verkligen skulle velat umgås med JM på sommarstället - som han enligt tidigare uppgifter avskydde - samtidigt som han sms-ar sin nya kvinna att han älskar henne och ljuger om att han just kommit hem till sig efter ett läkarbesök - det verkar så fel.

Tror tyvärr att det kanske blir svårt att fälla någon för mord på Aki.
Citera
2017-05-08, 01:33
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilket är maxdosen vad gäller mg. Det är medicin för som framför allt höjer nivån av serotinin. Vilket man producerar mindre av vid stresstillstånd. Men verkningslöst i JMs "tillstånd" gjorde varken till eller från. På något avgörande sätt.

Snart dyker väl "sjukvården" upp på tapeten för att bortfördela JMs skuld i händelseförloppet.
Det ska vi nog bli fler om, " jobbar" just nu på denna aspekt : det är faktiskt kul ( till skillnad ifrån vad endel i det här fallet har fått reda ut )
Citera
2017-05-08, 01:41
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej jag tror att kloroform skulle kunna vara rimligt, kanske också eter. Har dock distinkt doft och borde kanske märkas.

Frågan är kanske när dödsfallet inträffade. Av FUP med sms loggar och text framgår att det kanske hänt efter kl 22. Men hela sceneariet att Aki verkligen skulle velat umgås med JM på sommarstället - som han enligt tidigare uppgifter avskydde - samtidigt som han sms-ar sin nya kvinna att han älskar henne och ljuger om att han just kommit hem till sig efter ett läkarbesök - det verkar så fel.

Tror tyvärr att det kanske blir svårt att fälla någon för mord på Aki.

Usch! Får faktiskt ont i själen när jag blir övertygad om att Du nog har rätt. Hon kommer inte att åka dit på det här.
Lite tur i oturen iallafall, det ser ut som att Karma är tätt bakom henne i kommande mål.

Hur går det med information kring det döda fosterbarnet? Det får inte bara tystas ner.
Citera
2017-05-08, 01:46
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Gassems mobil kopplar upp mot masten ute vid sommarstugan Granliden den 2/3 det framgår tydligt. Kan inte utläsa/minnas att den kopplat upp vid huset familjehemmet i Arboga som skulle inredas.

-Gashems skall inte medverka vittna på rättegången enlig åtal, utan ett tidigare förhör innan han lämnade Sverige spelas upp. Polisen har inte lyckats lokalisera Gashem i Iran.
Sanningen kommer fram förr eller senare
Citera
2017-05-08, 01:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Äpplet faller nog inte så långt från trädet ändå.......

Sidan 18 och framåt......

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.org%2Fj0OfCab3b2% 2FProtokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_A__d el_2__2_.pdf

GM var minst sagt skitförbannad angående sitt egna arv.....hus på Gotland

Samt att GMs syster läser Flashback, men tycker att det är en massa skitsnack.....
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2017-05-08 kl. 01:56.
Citera
2017-05-08, 01:54
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Det ska vi nog bli fler om, " jobbar" just nu på denna aspekt : det är faktiskt kul ( till skillnad ifrån vad endel i det här fallet har fått reda ut )

Hon torde ha blivit mindre driftig av maxdosen som jag vill minnas ligger på 375 mg, kan ha fel, så det borde hon fått istället med facit i handen. Men kan av egen erfarenhet, säga att den där medicinen gör få människor till sitt bästa "jag" och hjärnan kan spela Dig ett spratt under tiden Du är satt på detta men även en längre tid efter. Detta gör mig lite nyfiken på om någon vet hur länge hon stått på Venlafaxin? Kan detta rävgift ha tagit sig in i hennes liv runt 2009 när det sägs att hon började "balla ur"? För då kan försvaret nog ge vården en del av ansvaret med lite otur.
Citera
2017-05-08, 01:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Hon torde ha blivit mindre driftig av maxdosen som jag vill minnas ligger på 375 mg, kan ha fel, så det borde hon fått istället med facit i handen. Men kan av egen erfarenhet, säga att den där medicinen gör få människor till sitt bästa "jag" och hjärnan kan spela Dig ett spratt under tiden Du är satt på detta men även en längre tid efter. Detta gör mig lite nyfiken på om någon vet hur länge hon stått på Venlafaxin? Kan detta rävgift ha tagit sig in i hennes liv runt 2009 när det sägs att hon började "balla ur"? För då kan försvaret nog ge vården en del av ansvaret med lite otur.

Då har hon ji träffat psykläkare regelbundet......någon borde nog se sig om ett nytt jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in