2017-05-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej det är det inte!
Jag känner till många svenskar som dricker på exakt samma sätt som BOs, väl etablerade i samhället. Har man liksom RÅD att dricka, och inte åker fast för ex rattfylla, bli polisomhändertagen för fylla, förlorar jobb och bostad så är man en fungerande alkoholist!

Jag har en mycket djup förståelse för BOs och deras eländiga liv med sin psykopatdotter (jag är mer än övertygad om att JM knarkar också), då jag själv just förlorat ett barn i trolig överdos (kan vara vållande eller t o m mord också, men polisen skiter i det), och en psykopat till bror som tankat mamma på pengar i typ 40 år.

Men jag måste ändå säga att JM verkar vara värre än mina olycksfåglar tillsammans.

JMs föräldrars alkovanor kommer upp bara för att många är intresserade av hur JM blev som hon blev, och i Sverige och för svenskar så beror det ALLTID på "taskig barndom". Hela Sverige lider fortfarande av Ingmar Bergmans filmer om dåliga äktenskap och barndom, han har fanimej hjärntvättat några generationer där med sina psykfilmer!!

Om det vore så väl ... Men Icke. Man (vissa) ödar energi på att förtala Brottsoffren. Det finner jag osmakligt.
Citera
2017-05-04, 22:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur hon skall få ihop den Offerkoftan efter FUP undrar man?
Vänta bara... Hon har inte snickrat färdigt än: FUP:ets innehåll består mest av skvallerhypoteser, hjärntvätt, rasism och rena lögner. 7000 sidor humorbefriad häxjakt.
Citera
2017-05-04, 22:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Ja, jag erkänner villigt att jag inte läst hela fup'en, bara huvuddokumentet. Vänligen hjälp mig var jag kan läsa så jag förstår varför BO alkoholvanor haft betydelse för trådens brott.

Det är kul att snoka, jag håller med. Dock måste vi ställa oss frågan om information om BO alkoholvanor de senaste åren (jag är snäll nu) har någon bäring på BO uppfostran för 20-30 år sen. Det känns långsökt att aktuella alkoholvanor ska påverka den 42-åriga Sexbarnsmamman så hon beslutar sig för att mörda dem.

Jag tycker inte direkt att alkoholvanorna skuldbelägger offren, men jag tycker vi (som brukar vara standard på flashback) fokuserar fel när vi diskuterar BO livsstil. De har uppenbarligen skött sina liv och byggt en förmögenhet (om än kanske blygsam) så det kan inte vara så grava problem. Om de blir alkisar på ålderns höst med 40+ barn kan inte påverka till den grad att barnen börjar mörda föräldrarna.

Som avslutning har du rätt, även hennes nära anhöriga är antagligen offer, men framförallt dottern med tillhörande afganhanne verkar ha en del skelett i garderoben. Jag håller med om att det är av intresse om hur Johanna blev så här, men att från nutid (=fup och partsinlagor) hitta en historisk sanning är svårt enligt mig.

Fast det står i fuppen med förhör av JMs anhöriga (speciellt systern UF) att de själva tar upp specifikt GMs alkoholkonsumtion.......

Därav troligen att många diskuterar det.

Sen är det ju helt rätt att GM inte dog av alkoholen, och verkligen hemskt att hans egna dotter troligen ligger bakom.

Fast jag tror att det blev lite fel, jag tror att det var JMs mamma Anki som skulle mördas, det var ju hon som egentligen stoppade allt för JM.
Citera
2017-05-04, 22:50
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Gång på gång så komprometterar JM sig själv genom spontana uttalanden. Att göra så har ett särskilt namn inom den kriminologiska begreppsvärlden, åtminstone i USA. Jag har dock glömt bort vad det heter men det jag avser är att, exempelvis, om en snut stoppar en bil för en fordonskontroll så säger föraren "Bilen är inte stulen!" eller "Jag är inte onykter!" utan att polisen ens har fört det på tal. Alltså att personen själv spontant för på tal något för denne komprometterande som inte ens polisen nämnt.

JM gör detta flera gånger i det jag hittills hunnit läsa...

När polisen i de första förhören frågar henne om vart hon befann sig och vilka som var hemma i lägenheten så säger hon vid ett tillfälle plötsligt "Muhammed är ingen mördartyp, han är världens snällaste!". Polisen har då inte sagt ett ord om att Muhammed är mördaren eller ens ställt några frågor åt det hållet - de bara frågar om vart alla befunnit sig och vilka tider och så vidare.

Sen när polisen frågar henne om hennes bilar så är de mest intresserade av hennes Volvo XC60, de frågar dock också om den tegelröda Volkswagen - då säger JM helt plötsligt "en bil med en sådan uppseendeväckande färg skulle jag aldrig använda om jag skulle utföra ett sånt här brott". Polisen har inte nämnt något om att den har brukats i samband med mordet, de frågar vilka som har tillgång till den.

Som sagt, detta att spontant kompromettera sig själv...en intressant förhörspsykologisk företeelse.
Citera
2017-05-04, 22:50
Medlem
letsdoits avatar
Nu måste man bevaka så att inte ett nytt justitiemord begås mot denna så infernaliskt hårt drabbade och missförstådda kvinna:

Utdrag ur brev till polisen; Tilläggsprotokoll III, del 3 (3):
Citat:
Media skor sig på min sorg, mina barn blir hjärntvättade utifrån elaka tungors lögner.
/…/
Fruktansvärt!
/…/
Polis kastar olika motiv på mig, olika tillvägagångssätt.
/…/
Nästa sak som rör till det i min hjärna är att min telefon tas upp av en mast vid stranden 07.00 på morgonen 8/8. /…/ Jag sitter alltid på trappan och dricker kaffe länge på morgonen, en kanna.
Fråga
Masten som tar upp min telefon på morgonen, går den in i fårhagen?
Min ända logiska tanke är att jag o barnen gått o matat fåren på morgonen, men inte kl 07.00.
/…/
Jag säger som alltid, jag kan inte gifta mig med alla jag har sex med o jag är tyvärr inte unicef.
/…/
Min man bev inte mördad, min pappa blev ett offer för narkotikan.
/…/
Varför skulle jag vilja mörda 2 personer jag älskade?
/…/
A hade typ psykiska problem. Han kunde ge mig rosor o sen klippa av en rosknopp varje dag, lägga smutstvätt under mitt täcke osv.
/…/
Jag har aldrig sagt till ngn på allvar att jag ville att A skulle dö.
/…/
Ni hade sanningen, ni skapade en lögn. Ni hetsade M, nu hetsar ni JJ.
/…/
Min pappa stöttade mig i allt, min man o jag planerade en framtid, långt från allas synpunkter.
/…/
Min man vägde 89 kg, 173 cm lång, han var ett muskelpaket. Om någon dränkt honom borde han haft märken, åverkan på kläder, DNA från förövaren. Eller? (Det skulle krävas 2 starka män att hålla fast honom.)
/…/
A var en klassisk kvinnomisshandlare, inte fysiskt men psykiskt.
/…/
Först tänkte jag att jag skulle skriva en rysare på aktuellt tema,
- Nu inser jag att det blir en parodi!

Så har ni fler brottsmisstankar att delge förutom:
mord x 2
mordförsök
anstiftan
stämpling x 4
medhjälp
förberedelse (mördarkittet)
våld mot tjänstemän x 2
mutbrott
Brott mot SoL
Grovt försäkringsbedrägeri
det var säkert fler…

Bring it on!
/…/
Ja, bring it on – men skaffa först en försvarare som är en korsning mellan en gorilla och Stålmannen; helst blind och döv men framför allt försedd med ett välsmort munläder. En charmoffensiv av den högre skolan (inkl. löshår, klister och tillrättalagt tonfall) behöver med det snaraste också inledas gentemot press och domstolsledamöter:
https://www.youtube.com/watch?v=_KwIACzRWcY
Citera
2017-05-04, 22:54
Avslutad
Citat:
Eller också så vittnade hon i egenskap av sockärring.....stödperson, kontaktperson, övervakare.
Det här var 2008. När läste hon soc?
Citera
2017-05-04, 22:59
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Fast det står i fuppen med förhör av JMs anhöriga (speciellt systern UF) att de själva tar upp specifikt GMs alkoholkonsumtion.......

Därav troligen att många diskuterar det.

Sen är det ju helt rätt att GM inte dog av alkoholen, och verkligen hemskt att hans egna dotter troligen ligger bakom.

Fast jag tror att det blev lite fel, jag tror att det var JMs mamma Anki som skulle mördas, det var ju hon som egentligen stoppade allt för JM.

Jag vet att det står en del om Görans (undvik GM för det står vanligen för gärningsman) alkoholbruk men det är fortfarande ingen direkt orsak till hans död eller till Johannas beteende.

Nu verkar ju huvudspåret inte primärt vara hämd utan ekonomi och då måste båda dö för jackpot för Johanna. Om mor eller far dör spelar minder roll, Johanna går lottlös i vilket fall.
Citera
2017-05-04, 23:04
Avslutad
Sjuk sms-konversation mellan JM och hennes svärson Jafar (sid 200, Telefonanalys 2 av 3). JM säger till Jafar att han borde lämna hennes dotter för han är värd något bättre. Trevlig morsa.
Citera
2017-05-04, 23:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag gjorde misstaget att haka på diskussionen om AM:s föregivet paradoxala uppträdande efter överfallet utifrån hypotesen att hon liksom undermedvetet varit på väg mot katastrofen under lång tid. Trots upprepade förklaringar buntas jag ihop med diverse apologeter och fjärrpsykoanalytiker. Inget vore mig mera främmande. Jag har ingen aning om varför JM är som hon är och intresserar mig faktiskt inte för det. Om offren skulle ha varit alkoholister, vilket jag alltså inte vet, så vore jag den sista att skuldbelägga dem för det. Alkoholism är en sjukdom, som jag råkar veta en del om och själva definitionen innehåller begreppet kontrollförlust. Däremot kan man vara storkonsument utan att vara alkoholist. Nog om detta för min del.

Som sagt, det är andra anhöriga i förhören i fuppen som drar upp främst GMs alkoholkonsumption.

När det gäller AMs beteende under SOS-samtalet så tror jag att hon anser sig så skadad att hon inte vågar röra sig. Hon säger ju att hon inte orkar gå till köket för att hämta handuk som tryckförband. Hon har konstaterat att GM åtminstone är medvetslös och okontaktbar, vem som helst utan sjukvårdsutbildning skulle beskriva det som "troligen död".

Själv tycker jag inte att AM uppträdde speciellt konstigt, hon var ju i chock och vi alla reagerar olika i just chocktillstånd.

Och en psykolog som jag gick till ett tag påstod att hur man reagerar i chocktillstånd beror på ens uppväxt......hahaa, jag slutade att gå! För det tror jag inte på.
Citera
2017-05-04, 23:12
Medlem
powderfuckers avatar
förvånande tyst verkar det vara av flashbackare somkänner och känner till den här klanen med baronessan i spetsen

fan någon mhär måste väl känna dessa människor.
Citera
2017-05-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sjuk sms-konversation mellan JM och hennes svärson Jafar (sid 200, Telefonanalys 2 av 3). JM säger till Jafar att han borde lämna hennes dotter för han är värd något bättre. Trevlig morsa.

Ja undrar vem hon hade i tankarna som ny partner..
Citera
2017-05-04, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja, stackars alla barnen.
Ja, hon säljer ut dem och hugger dem i ryggen till höger och vänster.

Intressant också att läsa sms-konversationen mellan hennes företagspartner Lotta I och JM, när sexskandalen rullas upp. Lotta är vansinnig medan JM försöker skämta bort det. JMs skäl till att ha sex med afghanen - "Jag gjorde det för att vara snäll, för att ge våra killar en familj"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in