2017-05-07, 22:14
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är nog bra om någon upplyser dig om att du överlever bättre med syre från en rökare, än utan syre alls om du slutar andas.
Och nej rökare "läcker inte gifter" ..

Jag tror dig - du skulle säkert lägga stort fokus på just hunden.

Vem sa något om att lägga stort fokus på hunden? Det jag svarade på var att ja, jag skulle fokusera på att också få med hunden i återberättelsen om hunden varit med.

LÄS FUP innan du uttalar dig. Han blir ombedd sjuttioelva gånger att i EXAKT DETALJ återberätta hela kvällen och speciellt minuterna innan Hailey slutar andas. Fattar du?! EXAKT DETALJ. Du är ju fanimej helt blåst. Det är ganska så jävla väsentligt vad som gjorts och vad som hänt där sista stunden. Varje grej är viktig. Att han missar hela hunden talar för att hans historia inte går ihop och att det ligger en hund begraven här. Extremt jävla viktigt och du käftar emot din jävla nolla. Skaffa dig åtminstone basala kunskaper om hur förhör går till och vad som är viktigt och inte, innan du börjar skriva och göra bort dig ännu mer.

Och jo, rökare läcker ut gifter. De svettas och andas ut gifter. Du är för fan helt obildad.
Hur har du ens lyckats starta datorn? Eller har din personliga assistent fått hjälpa dig? Skriv inte fler svar till mig nu. Jag har ingen som helst nytta av ditt efterblivna pladder.
Citera
2017-05-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Vem sa något om att lägga stort fokus på hunden? Det jag svarade på var att ja, jag skulle fokusera på att också få med hunden i återberättelsen om hunden varit med.

LÄS FUP innan du uttalar dig. Han blir ombedd sjuttioelva gånger att i EXAKT DETALJ återberätta hela kvällen och speciellt minuterna innan Hailey slutar andas. Fattar du?! EXAKT DETALJ. Du är ju fanimej helt blåst. Det är ganska så jävla väsentligt vad som gjorts och vad som hänt där sista stunden. Varje grej är viktig. Att han missar hela hunden talar för att hans historia inte går ihop och att det ligger en hund begraven här. Extremt jävla viktigt och du käftar emot din jävla nolla. Skaffa dig åtminstone basala kunskaper om hur förhör går till och vad som är viktigt och inte, innan du börjar skriva och göra bort dig ännu mer.

Och jo, rökare läcker ut gifter. De svettas och andas ut gifter. Du är för fan helt obildad.
Hur har du ens lyckats starta datorn? Eller har din personliga assistent fått hjälpa dig? Skriv inte fler svar till mig nu. Jag har ingen som helst nytta av ditt efterblivna pladder.

Man brukar väl öht inte gå ut och rasta hunden mitt i natten utan hundägare brukar väl försöka lära hunden att uträtta sina behov dagtid, nu är jag förvisso inte hundägare och hundar kan väl bli akut nödiga mitt i natten, men som du skriver hade han ju knappast glömt det i förhören om det verkligen hände.
Citera
2017-05-07, 22:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon

Nej, din jävla nolla - jag har haft barn i behov av akut vård, och att återge detaljer om vad som hände innan, under tiden och precis efter är fan inte lätt.

Tro gärna att det är skadligare att få andningshjälp av en rökare än att inte få syre ... Det är dock helt skilt från verkligheten.

Att hans historia inte går ihop har nog alla redan fattat - utan att haka upp sig på hunden.
Citera
2017-05-07, 22:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man brukar väl öht inte gå ut och rasta hunden mitt i natten utan hundägare brukar väl försöka lära hunden att uträtta sina behov dagtid, nu är jag förvisso inte hundägare och hundar kan väl bli akut nödiga mitt i natten, men som du skriver hade han ju knappast glömt det i förhören om det verkligen hände.
Nej, är du vaken nattetid så rastar du också hunden nattetid. Hundar är inte som barn, något man lägger i korgen vid en viss tid och plockar upp på morgonen.
Är du aktiv så är vanligen hunden också igång, vilket innebär att den behöver rastas med jämna mellanrum.
Är man dessutom rökare så är det rätt naturligt att ta med sig hunden ut om man röker utomhus.

Det är inte heller direkt lämpligt att lämna barn och hund ensamma -- så har man ett spädbarn i samma utrymme som hunden vistas så tar man med den om man går ut därifrån.
Citera
2017-05-07, 22:44
Medlem
Citat:
Mamman har ju skött barnet på dagarna och hennes rumpa var väl inte hur sårig som helst, så man får förmoda att blöjan bytts.

Dessutom har ju mamman tydligen knäppt ca 900 (!) bilder på baby och flertalet är arrangerade och redigerade. På nåt sätt var hon ju uppenbart involverad i barnet.

Jag menade mer på hur hon agerade under tiden som de var inlagda på sjukhuset. Att personalen reagerade på hennes beteende och beskrev henne som känslokall och som om hon inte ville ta i barnet eller ens verkade bry sig om henne. Hon känns inte så manipulerad som en del och framförallt hon själv verkar vilja få det att framstå som.
Citera
2017-05-07, 22:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazamaj
Jag menade mer på hur hon agerade under tiden som de var inlagda på sjukhuset. Att personalen reagerade på hennes beteende och beskrev henne som känslokall och som om hon inte ville ta i barnet eller ens verkade bry sig om henne. Hon känns inte så manipulerad som en del och framförallt hon själv verkar vilja få det att framstå som.
Fast de beskriver henne väl som "avstängd" - inte känslokall?
Citera
2017-05-07, 22:51
Medlem
kentolles avatar
Citat:

Vill minnas att hon i förhör förklarat det med att de tillsammans och medvetet spelade lite förlossningsdepression light för att också pappan skulle få sova där. Annars är det kutym att bara ena föräldern får "bo" kvar. Och det fungerade uppenbarligen som planerat.
Citera
2017-05-07, 22:52
Medlem
Citat:

Det håller jag med om. Är hon manipulativ så är hon oerhört skicklig, har planerat googlingar osv och förberett sig för en eventuell häktning. Jag tror hon är mer avstängd i sina känslor, det är väl också därför hon inte har reagerat som hon borde på alla flickans skador. I normalfallet hade en mamma fått panik om t ex barnet kräks blod, men hon har bara konstaterat att det var ju "bara lite blod" och ryckt på axlarna. Känner en mamma som var lagd åt andra hållet och som åkte till akuten när spädbarnets nagel rivits loss lite för mycket. Det är naturligtvis inte heller bra och gränsar till neurotism, men att vara avstängd är farligt för barnet.

Att fotografera kan man givetvis göra med distans, man kan stänga av sina känslor och se det väldigt tekniskt.
Citera
2017-05-07, 22:53
Medlem
Citat:
Nej, är du vaken nattetid så rastar du också hunden nattetid. Hundar är inte som barn, något man lägger i korgen vid en viss tid och plockar upp på morgonen.
Är du aktiv så är vanligen hunden också igång, vilket innebär att den behöver rastas med jämna mellanrum.
Är man dessutom rökare så är det rätt naturligt att ta med sig hunden ut om man röker utomhus.

Det är inte heller direkt lämpligt att lämna barn och hund ensamma -- så har man ett spädbarn i samma utrymme som hunden vistas så tar man med den om man går ut därifrån.

Stackars hund, de sov ju i skift, måste varit ett jävla hattande ut och in och dålig sömn för kraken.
Citera
2017-05-07, 22:54
Medlem
NurseJackies avatar
Jag reagerar på två olika anteckningar i journal från BIVA?

I den ena står att pappan varit uppe strax före sex och gjort mat, men den blir för varm så han går ut o röker. När han kommer in hör han konstiga ljud och upptäcker att flickan andas konstigt. s. 232

På sid 234 kan man läsa att pappan strax före sex matat flickan med 90 ml som vanligt, sedan lade henne i sängen och gick ut för att röka och kom tillbaka efter ytterligare ca 5 minuter.

Vad jag kunnat läsa mig till så verkar det ju i alla fall inte som flickan haft något vidare med mat i magen.

Man blir ju lite snurrig av allt läsande.

Står även att flickan ramlat från skötbordet, ej soffan??
Senast redigerad av NurseJackie 2017-05-07 kl. 22:58. Anledning: tillägg
Citera
2017-05-07, 22:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Stackars hund, de sov ju i skift, måste varit ett jävla hattande ut och in och dålig sömn för kraken.
Hundar har inte sömnrytm på samma sätt som människor, så nej - det gick nog ingen nöd på hunden i det avseendet.
Citera
2017-05-07, 22:56
Medlem
Citat:
Nej, din jävla nolla - jag har haft barn i behov av akut vård, och att återge detaljer om vad som hände innan, under tiden och precis efter är fan inte lätt.

Tro gärna att det är skadligare att få andningshjälp av en rökare än att inte få syre ... Det är dock helt skilt från verkligheten.

Att hans historia inte går ihop har nog alla redan fattat - utan att haka upp sig på hunden.

I hans fall tvivlar jag dock på att det är så jävla svårt, inte direkt så att han hade tusen järn i elden där mitt i natten. Han satt väl och spelade. Varför han drar in hunden i det hela är dock oklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in