2017-05-15, 20:40
Medlem
simme1988s avatar
Fick en liten uppenbarelse: man har ju sett gamer bli skogstokiga på youtube eller hur. Tror faktiskt att AL själv i nåt raseriutbrott slog sönder sin dator. Jag menar den är väl stationär och den går ju inte sönder bara sådär (om det inte rör sig om virus).

När han den 9/9 fick ytterligare ett raseriutbrott (förmodligen över nåt spel) så fick hans mobil lida och kanske lilla H på nått sett.

AL säger väl i alla förhör att hans mobil var DÖD. Starkt ord tycker jag. Jag brukar säga att batteriet är slut eller att den måste laddas. Förmodligen slängde han mobilen i väggen och kanske gjorde H illa på nåt sätt. Efteråt har han ångest utav helvete som han måste bedöva med lite onani. Han smyger in och lånar Es mobil och porrsurfar sedan onnanerar han. När han sen går för att göra mat och röka så upptäcker han H som inte alls mår bra.
Citera
2017-05-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Fick en liten uppenbarelse: man har ju sett gamer bli skogstokiga på youtube eller hur. Tror faktiskt att AL själv i nåt raseriutbrott slog sönder sin dator. Jag menar den är väl stationär och den går ju inte sönder bara sådär (om det inte rör sig om virus).

När han den 9/9 fick ytterligare ett raseriutbrott (förmodligen över nåt spel) så fick hans mobil lida och kanske lilla H på nått sett.

AL säger väl i alla förhör att hans mobil var DÖD. Starkt ord tycker jag. Jag brukar säga att batteriet är slut eller att den måste laddas. Förmodligen slängde han mobilen i väggen och kanske gjorde H illa på nåt sätt. Efteråt har han ångest utav helvete som han måste bedöva med lite onani. Han smyger in och lånar Es mobil och porrsurfar sedan onnanerar han. När han sen går för att göra mat och röka så upptäcker han H som inte alls mår bra.
Möjligt är att det är dialektalt, men att säga att mobilen är död är helt normalt när batteriet är urladdat, iallafall här i Skåne.
Citera
2017-05-15, 21:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Självklart gör de så.
Kaskadkräkningar är dock något annat.
Min partner blev livrädd och började lipa, när det hände. Och det ser ju rätt brutalt ut.

Å andra sidan kaskadkräkte ungen senare också, och då handlade det om hjärnskakning efter hoppande på de där (j-vla) studsmattorna.

Så visst kan det bero på olika saker. I det här fallet är möjliga orsaker fler.

Må så vara att det finns andra orsaker, men i detta fall vet vi ju att bebisen fått en hjärnskada, troligtvis av skakning och en av dessa symtom är kaskadkräkning och det mamman beskriver låter ju som en sådan. Så det är väl mycket mer troligt att det var på grund av skadorna än att hon just fått en magsjuka eller något annat som vände i hennes mage?
Citera
2017-05-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988

Jag kan också säga att telefonen är död när batteriet är urladdad. Det är nog ganska vanlig formulering om elektrisk utrustning som inte startar.
Citera
2017-05-15, 21:42
Medlem
Han har ju dessutom enligt FUP sin mobil när de är på sjukhuset. Så död i bemärkelsen trasig beyond all return var den inte.
Bara urladdad eftersom de tydligen kunde köpa en dator men inte en bloody laddare till, herregud...

Även jag säger död om en urladdad mobil, f ö
Citera
2017-05-15, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Må så vara att det finns andra orsaker, men i detta fall vet vi ju att bebisen fått en hjärnskada, troligtvis av skakning och en av dessa symtom är kaskadkräkning och det mamman beskriver låter ju som en sådan. Så det är väl mycket mer troligt att det var på grund av skadorna än att hon just fått en magsjuka eller något annat som vände i hennes mage?

Hur många och när fick hon dessa kräkningar?
Ja, du har rätt. Men rättegången är ju nu, och det är sådant de vill veta.
Så de inte blandar ihop "normalt" med sjukdom eller misshandel.

Jag vill bara ha ett öppet sinne, man vet ju aldrig hur det slutar i dessa fall.
Citera
2017-05-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast är väl inte så många som tror att det är gjort med uppsåt från föräldrarna?
Utan ilska för att barnet skrek. Men likväl är det misshandel och tortyr och om de inte varit otroligt dumma i huvudet, måste väl den/dem som utförde detta förstått att misshandeln, tortyren, mest troligt skulle leda till det väldigt lilla, känsliga barnets död!
De borde ha lämnat ifrån sig barnet då de inte kände att de orkade med att ta hand om en bebis!

Ja precis. I ren ilska och med mycket ånger efteråt men tror på grund av deras psykiska och mentala hälsa så stannade inte ångerkänslorna kvar speciellt länge utan de kanske trodde att hon klarat sig. Eller vägrade inse.
Tror de kanske tillfogat barnet skador var för sig. Av olika anledningar och på olika sätt.
Citera
2017-05-15, 22:13
Medlem
Citat:

Jag vill bara ha ett öppet sinne, man vet ju aldrig hur det slutar i dessa fall.

De säger olika i fupen angående kaskadkräkningarna. E säger att det hände vid typ 3 tillfällen och A säger att det endast var 1 gång.
Citera
2017-05-15, 22:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Inget är normalt i detta fall, bebisen har misshandlats relativt snart efter att de kom hem från BB.
Den svullnade under tungan är mycket troligen också något hon fått av misshandel av något slag, ev. hjärnblödning? Allt handlar om sannolikhet.
Och i detta fall hör väldigt mycket ihop, alldeles för mycket för att detta skulle vara ren och skär slump. Men förstår att många här inte vill tro att föräldrarna till ett så litet barn kan vara så grymma.
Citera
2017-05-15, 23:00
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Möjligt är att det är dialektalt, men att säga att mobilen är död är helt normalt när batteriet är urladdat, iallafall här i Skåne.

Förstår vad du menar. Men om man nu lever så mycket via sociala medier och messar varandra via messenger mitt i natten när man bor under samma tak. Varför låter man mobilen gå ner till 0% ??
Jag använder inte min telefon särskilt mycket men jag går aldrig under 30-40 procent endast i nödfall. Vanligtvis brukar jag ladda vid 80%.

Oavsett så borde väl 112 samtalet komma från Es mobil? Eller hann superhjälten ladda sin mobil innan han ringer 112?
Citera
2017-05-15, 23:23
Medlem
Är det någon som vet om det bara är åklagaren som får höra föräldrarna på onsdag eller får advokaterna höra varandras klienter?
Citera
2017-05-15, 23:59
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillan77
Är det någon som vet om det bara är åklagaren som får höra föräldrarna på onsdag eller får advokaterna höra varandras klienter?

Eftersom de skyller på varandra så kan det bli nånting åt det hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in