2017-05-07, 21:21
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Hade Anki vetskap om porrfilmerna och dildo-samlingen i vapenskåpet?
Vet att i spanien annonseras det öppet om just " dildo-service " i dagspressen : ungefär som att JM & co skulle annonsera om denna " utrustning " i eskilstunakuriren Var och en blir salig på sitt Tänkvärt är ju dock GMs anmärkning om JM : " du ser ut som en hora " = uppenbarligen visste han mycket väl hur en sån ser ut Den här släkten, inbegripet " kusinerna " gör ju mycket för " sverigebilden " Vänta bara tills allt kommer ut på engelska Förövrigt är det något tyst om " mr x " polisen i familjehemsföretaget : vem är egentligen förvånad efter att den föredetta trafikpolisen ( = narkotikaspan ) miljöpartisten Lena Tysk hotade en underlydande " kvinnlig chef " genom att skrika : " har Du sagt det här till media så är du döööd " Tur att jag har varit ordningsvakt i ledande ställning för ni vet väl att " skyddsvakter " har större befogenheter än poliser ( t.ex. i militäranknytna " företag såsom bofors samt på bl.a. arlanda
Citera
2017-05-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Var han svullen i ansiktet/ halsen? Intressant! Bara inuti halsen - inte utanpå antagligen.
Letar som en besatt efter uppgiften. När jag läste det så tänkte jag mest att huvudet hade svullnat av vattnet.
Återkommer när jag hittat det (återigen med reservationen att jag kanske också blandat in min fatasi i det)
Citera
2017-05-07, 21:25
Medlem
Solglittrets avatar
Kan man tvinga ner någon framåtlutad i en brunn med pistol och sedan trycka ner vederbörande.?
Kan man låtsats att någon ramlat ner i brunnen och fått Aki dit?

Men allt det här borde ju gett avvärjningsskador - som han inte hade.

Det är något med alkoholen i Akis blod som inte stämmer. För han skulle aldrig druckit i den miljön där och då. Hans ärende var att hämta barnen- då är man nykter.
Citera
2017-05-07, 21:29
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ser nu när jag läst klart den första filen jag laddade ned att det finns massa fler dokument som bär namnet "Huvudprotokollet". Att jag då refererat till bara "Huvudprotokollet" i de citat jag tidigare givit blir ju lite knasigt.

Hur som helst...

I dokumentet "Tilläggsprotokoll 1" så kan man läsa en avlyssnad dialog mellan Johanna och Mohammed där JM tjatar på Mohammed att ta livet av sig. Hon erbjuder sig även att köpa heroin så att han kan injicera en överdos. Hon hånar honom även för att han mår psykiskt dåligt.

https://minfil.org/xcO3C1b8b8/Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, mycket talande dialog - i närvaro av de små barnen. - Verklighetens dialoger överträffar alltid diktens, och man kan tänka sig vilken hjärntvätt den från 9 års ålder drogande MR varit utsatt för; vilka spår hon har avsatt under resans gång; närmast som japanska tortyrdroppar som dagligdags tagit vägen ur hennes mun in i MR:s många gånger redan omtöcknade hjärna.

MR:s del i dådet i A-boga kan diskuteras. JM: anstiftaren, har till fullo och med väldigt utstuderade medel utnyttjat MR att utföra de brott han åtalas för. I likhet med vad man i AP:s fall kan befara, kan JM också ha gett honom olika droger vid sidan av de han själv nyttjat, dvs medvetet försvagat hans motståndskraft, för att till slut ha ett formbart och närmast viljelöst verktyg i sin hand. Det finns olika saker i FUP som kan tala för detta.

Ska rätt vara rätt borde JM anses vara den som utfört mordet/mordförsöket, medan MR mer kan ses som en medhjälpare där åtskilliga förmildrande omständigheter föreligger.

Rekord i vedervärdighet – Igen!
Ja fy f-n! Ursäkta språkbruket.

Varje gång som man tror att JM slagit i taket på alla skalor över vedervärdigheter som man kan fantisera om, så slår hon ett nytt rekord!

Framför de treåriga tvillingarna så sitter hon ihärdigt och försöker övertyga MR om han ska ta livet av sig med en överdos med en spruta som hon ska köpa till honom! Dessutom lyckas hon få treåringarna att hålla med om att det är bäst att MR tar sitt liv...

Tag del av konversationen...

Från:
Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09.pdf, sid 11

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-07 kl. 21:32.
Citera
2017-05-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Den där rajabi är ju ändå en av de snyggare afghanerna man sett.
Dessutom ser han varken ond eller galen ut. Har lite svårt att föreställa mig honom knivmördandes ett sovande par men vad gör man inte när man blivit kär i en av svedalas knasigaste kärringar.
Haha jag tycker att han ser ut som en mongolid på riktigt!
Senast redigerad av Singoallaa 2017-05-07 kl. 21:41.
Citera
2017-05-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Faktum är att jag har fått sympati för Mohammed under läsningen av FUP. Jag försöker påminna mig om att han agerat på ett fruktansvärt sätt alldeles oavsett hur pressad han var.

Han framstår dock som en genuin och solid människa då man ställer honom i kontrast till JM. Exempel: när JM frågar Jafar om inte han kan ställa upp och mörda en av de personer som har sexfilmen så säger Jafar att han ska se till att försöka ordna det. Muhammed sitter med vid detta samtal och i efterhand så frågar han Jafar när de två är ensamma om han verkligen hörde rätt. Jafar bekräftar att han hört rätt; sen säger Jafar till Mohammed att han aldrig skulle kunna tänka sig utföra en sån grej. Vid denna information så reagerar Mohammed och säger till Jafar att han borde ha sagt detta direkt till JM. Finns även flera andra exempel där Mohammed tycks uppvisa någon slags kärna av uppriktighet.

Med detta sagt så får jag samtidigt erkänna att jag inte riktigt kan få ihop bilden av en narkotikamissbrukande mördare med en person jag har sympati för. Han kanske trots allt är den mest rekorderliga människan i denna mordkonspiration - och det i sig är ju ganska sjukt.

Man undrar ju hur mycket Jafar och Julia samt David är insyltade. Julia förde över mer än 100.000 kr till sitt bankkonto från JM:s efter det att JM haffats av polisen. När Johanna får frågan varför Julia för över pengar till sitt konto från hennes så säger JM att hon har gett tillåtelse til det. Det är för att Julia ska kunna betala JM:s räkningar säger hon. 100.000 kr låter dock lite väl tilltaget för att pröjsa hyra och el.

Särskilt när det var JMs pappa (som hon låtit mördas) var den som betalade det.

Julia är den av barnen som inte vill vittna mot Johanna.
Citera
2017-05-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Letar som en besatt efter uppgiften. När jag läste det så tänkte jag mest att huvudet hade svullnat av vattnet.
Återkommer när jag hittat det (återigen med reservationen att jag kanske också blandat in min fatasi i det)
Jo det var en poliskvinna som sagti sitt vittensmål att han var blå och början till svullen.

Förhörsledarna frågade alla som var där som ingick i hela räddningsoperationen som dykare, ambulansförarna, poliserna, läkaren osv om AP hade vitt skum runt munnen, varför frågade de det?
Citera
2017-05-07, 21:39
Medlem
Jag ber alla om ursäkt för att jag förhastade mig!
Hela kroppen var något svullen.

Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Citera
2017-05-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Jo det var en poliskvinna som sagti sitt vittensmål att han var blå och början till svullen.

Förhörsledarna frågade alla som var där som ingick i hela räddningsoperationen som dykare, ambulansförarna, poliserna, läkaren osv om AP hade vitt skum runt munnen, varför frågade de det?
Om han andats när han hamnade i vattnet så hade luften blandats med vattnet och det skulle sett bubbligt ut.
Jag såg att du också läst de här delarna.
Tänkte du på att en av poliserna stod ett tag vid kroppen och tyckte att något kändes fel, men att de inte kunde se varför?
Citera
2017-05-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Sprutsticket borde man sett om det inte injicerats på märkligt ställe som i munnen eller rövhålet. Ändå intressant info. Skulle likväl gissa att eventuell drog skulle ha distribuerats i dryck, tex typ Rohypnol.

Julias vittnesmål (om Aki) tror jag har sitt ursprung i något som Johanna har förmedlat. Julia är dömd för narkotikainnehav och bruk därav liksom till behandlingsvård.

Bl.a. för just Rohypnol (innehavet), som hon påstod tillhörde Johanna.
Citera
2017-05-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Que? Berätta mer!

Låg dildos och porrfilmer i Görans vapenskåp ute på gården. Enligt FUP.
Citera
2017-05-07, 21:50
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Och sanningen att säga, varför skulle Aki inta sprit tillsammans med Johanna som han separerat ifrån och misstänkte hade velat mörda honom? Detta dessutom på landstället som han avskydde?
Och därtill ta sig dit för att hämta sina tvillingar - utan bil???

Han borde inte ens varit därute och absolut inte druckit ens en öl där. Allra minst blivit berusad som han var nu med 1.34 promille (tror jag det var). Det stämmer inte att han skulle velat stanna och dricka därute.

Därför skulle jag tro att hans promillehalt är något som någon tvingat i honom. Injektion? Lurad? Tvång?
1,34 promille : då kan denne bedömas som " icke talför " och i det tillståndet är det ju enkelt att dumpa någon ( typ medvetslös ) i vatten , lägga t.ex. på en plastpressening och dra ner till vattenbrynet Sedan hängs plastpresseningen upp på tork eller slängs Tänk på detta scenario vid nästa tillfälle för " snapsvisa " på socionomernas " firma " fest ! Vem backar ifrån en inbjudan dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in