2017-05-07, 20:40
Medlem
Gaupes avatar
Den där rajabi är ju ändå en av de snyggare afghanerna man sett.
Dessutom ser han varken ond eller galen ut. Har lite svårt att föreställa mig honom knivmördandes ett sovande par men vad gör man inte när man blivit kär i en av svedalas knasigaste kärringar.
Citera
2017-05-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Detta fetade är nytt för mig. Vad heter bolaget? Vem är denne man?
/Plötsligt extremt nyfiken

Detta står i förhören och är ingen nyhet. Förlåt min snarstuckna ton. Försökte leta upp det åt dig. Men sidorna stämmer ej överäns. Ska se om jag hittar det.

Hursomhelst var det en faktura på familjehemsplaceringar. Det var det som Calles och Johannas gemensamma företag skulle ägnat sig åt.
Senast redigerad av Ramaria 2017-05-07 kl. 20:56.
Citera
2017-05-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
MR har - trots att han i sina drogdimmor och efter lång och försåtlig preparering av JM gått med på att ha ihjäl sin matmors föräldrar - 1000 ggr större moral och resning än vad JM och hennes gelikar har. De här främlingshatarna finns i lite olika tappning, men hon är ett groteskt exempel på en maktfullkomlig och obildad socialkärring utan både känslor och skrupler.

Har stor förståelse för att MR säger sig (om än i bildlig mening) ha stått vid hennes säng med en kniv avsedd för hennes falska strupe.

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ser nu när jag läst klart den första filen jag laddade ned att det finns massa fler dokument som bär namnet "Huvudprotokollet". Att jag då refererat till bara "Huvudprotokollet" i de citat jag tidigare givit blir ju lite knasigt.

Hur som helst...

I dokumentet "Tilläggsprotokoll 1" så kan man läsa en avlyssnad dialog mellan Johanna och Mohammed där JM tjatar på Mohammed att ta livet av sig. Hon erbjuder sig även att köpa heroin så att han kan injicera en överdos. Hon hånar honom även för att han mår psykiskt dåligt.

https://minfil.org/xcO3C1b8b8/Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09.pdf

Gode gud. Det något märkliga infinner sig att man börjar känna en viss sympati med en torped och mördare. Huuh!
Citera
2017-05-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det här med Johannas prostitution:
jag är övertygad om att hon fnaskade och jag undrar lite över att hon i en så relativt liten stad inte varit känd för det hos polis och soc. Är det så, att hennes polisbekanta tittat åt andra hållet här också? En fryabarnsmamma som står vid parkeringar och väntar på kunder? Vilka har råd att ge upp till 5000:- eller knark eller någon form av gentjänst?
Hon var väl eskort-flicka- då åkte hon väl runt till olika hotel och olika platser-
Göteborg var en stad hon verkade gilla-så där träffade hon kanske olika män- hon beskriver tre kunder -äldre män och "vanligt sex" i bil. Det är dock en dålig lögn att hon träffar dessa tre sexkunder just på mordkvällen då pappan dör- men jag tolkar det som om hon haft denna sex-affär- men inte just mordkvällen, då. Hon använder viss fakta men ljuger om tider och omständigheter osv.
( Julia påstod att AKi blev psykotisk vid tvillingarnas födsel- jag tänker att Johanna ibland beskriver fakta som en psykotisk person skulle kunna göra- liksom fragment av sådant som faktiskt inträffat.
Citera
2017-05-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag undrar var den där John som jobbar på Hemköp och beskrivs som HellsAngels-ängel-
vad har hänt med honom-
Julia nämner honom i ett förhör som en bekant/vän till mamman- det låter dock konstigt att en Hells- Engels-ängel arbetar på Hemköp-
Englarna brukar väl vara entreprenörer ?
Men hur såg Johannas o Hemköps-Johns relation ut + ingick han i hennes fan-club ?
Jafar och Hells-Angels-John- med David som chaufför -och vägvisare ut till sommarstugan- bli det Johannas nästa historia om hur det gick till när Aki-avled.

Julia beskriver Aki som drogad ibland- satt i soffan nerkissad med rullande ögon...

Johanna beskriver hur märklig Aki var sista kvällen- hon beskriver hans ögon- det låter som han fått i sig nåt medel och är färdig att tuppa av, beskrivs så av dottern Julia även vid förhöret med henne, men då befann sig Aki i lägenhet- och det var alltså inte den kvällen han "drunknade".
Aki måste ha fått i sig något medel som inte kunde påvisas i blodet-han blev nog drogad vid olika tillfällen.Finns här någon medicinsk expert som kan bidra med förslag om vilket medel som ger sådant beteende?
JUlia berättade också att Johanna sparade på en spruta- som hon påstod tillhörde Aki. Johanna sparade sprutan i ett skåp, men vid AKis bortgång så tycks sprutan inte vara kvar i skåpet.
OM man hamnar i vatten, så borde ett sprutstick ändå ha kunnat konstaterats-eller?

Sprutsticket borde man sett om det inte injicerats på märkligt ställe som i munnen eller rövhålet. Ändå intressant info. Skulle likväl gissa att eventuell drog skulle ha distribuerats i dryck, tex typ Rohypnol.
Citera
2017-05-07, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Hade Anki vetskap om porrfilmerna och dildo-samlingen i vapenskåpet?
tillhörde det Johanna- ?
Citera
2017-05-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ser ut som så. Svår mytomani eller taktik. En svårighet i detta mål.

Svårt, men oavsett leder det inte till fängelseförbud i alla fall. Hon är lika obehandlingsbar som en psykopat. I total avsaknad av sjukdomsinsikt.
Citera
2017-05-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Hade Anki vetskap om porrfilmerna och dildo-samlingen i vapenskåpet?

Que? Berätta mer!
Citera
2017-05-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
tillhörde det Johanna- ?

Förlåt, men nu har allt blivit så hysteriskt skruvat
Nej det var Görans
men vem vet vem som använde det?
Citera
2017-05-07, 20:58
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Mm-äääh Det är det jag är orolig för. Om inte dödsorsak är fastställd då kan hon ju bekvämt hitta på vad som helst och skaka av sig hela affären.
Eftersom det gick vägen första gången ( foster " barnet " ) så fick de " blodad tand "
Citera
2017-05-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Detta står i förhören och är ingen nyhet. Förlåt min snarstuckna ton. Försökte leta upp det åt dig. Men sidorna stämmer ej överäns. Ska se om jag hittar det.

Hursomhelst var det en faktura på familjehemsplaceringar. Det var det som Calles och Johannas gemensamma företag skulle ägnat sig åt.

För mig som avvaktar med FUP tv är det en nyhet.
Citera
2017-05-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Eftersom det gick vägen första gången ( foster " barnet " ) så fick de " blodad tand "
Ja men varifrån kommer uppgiften om fosterbarnet?
Det nämns väldigt en passant i ett förhör med Anki, tror jag mig ha sett.
Men varifrån kom frågan till fl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in