2017-05-07, 05:02
Medlem
Asså grabbar det är fett trögt att man måste sitta o ta av säkerhets ringen hela tiden finns det inga lock man kan köpa o sätta på och sen ba sätta på o ta av utan att ta av capen o skit?
Citera
2017-05-07, 08:40
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Asså grabbar det är fett trögt att man måste sitta o ta av säkerhets ringen hela tiden finns det inga lock man kan köpa o sätta på och sen ba sätta på o ta av utan att ta av capen o skit?

Nix, inte på montana black/gold (som jag antar att du menar).
Burkar i väskan/kassen och caps i fickan/påse som gäller.

Montana94 kommer med ett litet lock men jag tycker inte det är smidigare att hålla på och spara på dessa heller.
Citera
2017-05-07, 09:07
Medlem
funktioners avatar
Hej alla nybörjare <3
Åkte på stora torsken igår och nu undrar jag om det är värt att fortsätta blåneka grisarna rätt upp i ansiktet trots att de beslagtog mina markers och mobilen med någon bild på samma tag(får de ens göra det???) plus en massa folk som säkert kommer "vittna" mot mig och säga att jag kör den tagen eller är det bara att erkänna? puss
Citera
2017-05-07, 10:30
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Hej alla nybörjare <3
Åkte på stora torsken igår och nu undrar jag om det är värt att fortsätta blåneka grisarna rätt upp i ansiktet trots att de beslagtog mina markers och mobilen med någon bild på samma tag(får de ens göra det???) plus en massa folk som säkert kommer "vittna" mot mig och säga att jag kör den tagen eller är det bara att erkänna? puss

Vad har du att vinna på att erkänna?
Citera
2017-05-07, 13:41
Medlem
Fortsätt neka, tog de dig inte på bar gärning kan det vara svårt för dem att bevisa att det var du. Om inte bilden i telefonen tydligt visar en person som bara kan vara du som kluddrar så är det ju helt irrelevant att du har en bild av en tag/målning i telefonen.
Citera
2017-05-07, 14:12
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryGoore
Vad har du att vinna på att erkänna?

Förmildrande åtgärder antar jag? Plus att jag kanske slipper rättegång och liknande
Citera
2017-05-07, 14:14
Medlem
Man kan inte få lättare straff genom att erkänna i Sverige, sluta kolla på så mycket amerikansk TV.
Citera
2017-05-07, 14:20
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Förmildrande åtgärder antar jag? Plus att jag kanske slipper rättegång och liknande

Nej det finns ingen straffrabbat i vårat rättsystem.
Om dom tror att du blir fälld mot ditt nekande kan dom ta det till rättegång, och om inte kan dom lägga ner. Hur som helst så får du inget för att spela med.
Citera
2017-05-07, 14:35
Medlem
Du säger inget i förhöret annat än att du sparar ditt försvar till en eventuell rättegång och därefter har du inga kommentarer
Citera
2017-05-07, 15:57
Medlem
funktioners avatar
Okej okej, det var bra att veta! Vad tror ni om mina chanser att kunna slingra mig ur detta genom att bara neka med tanke på att det finns bilder på skisser i telefonen på samma tag plus att folk som vet att jag drar tagen säkert kommer vittna mot mig? Tror ni det blir aktuellt med husis?
De tog mig alltså inte på bar gärning men folk i lokalen golade till vakterna när de såg att toan var bombad.
Citera
2017-05-07, 21:17
Medlem
Citat:
Okej okej, det var bra att veta! Vad tror ni om mina chanser att kunna slingra mig ur detta genom att bara neka med tanke på att det finns bilder på skisser i telefonen på samma tag plus att folk som vet att jag drar tagen säkert kommer vittna mot mig? Tror ni det blir aktuellt med husis?
De tog mig alltså inte på bar gärning men folk i lokalen golade till vakterna när de såg att toan var bombad.

Låter som att det finns goda chanser till att det blir nerlagt om du bara håller tyst och inte erkänner någonting. Det brukar krävas ganska övertygande bevis om du inte blivit gripen på bar gärning (ett foto på en tag är inte särskilt övertygande)
Citera
2017-05-08, 16:38
Medlem
svampen211s avatar
Antar att det är här denna fråga hör hemma. Men jag behöver hjälp att utveckla mina målningar. När man lägger 3d, så kan man ju dra sträck i 3dn så att bokstäverna ser djupare ut. Jag får dock inte ihop det korrekt. Visar med en bild exakt vad jag menar. Hoppas någon kan förklara det korrekta sättet att måla detta, skulle uppskattas mycket.

http://i64.tinypic.com/2i971qq.jpg

Edit: Fattar inte tinypic, men ifall länken över inte funkar testa den under.

http://sv.tinypic.com/r/2i971qq/9

Edit 2: För i helvete ingen av länkarna funkar ju! Imigur är överbelastat som jag brukar använda

Edit 3: Kommer inte bilden fram så tryck bara på zoom så ska den komma fram.
Senast redigerad av svampen211 2017-05-08 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in