2020-05-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyonder1
Vad tycker ni om att flytta till en viss stad där det är mycket graff? Är det bara stockholm som gäller? Tar ju så jädrans lång tid med att få en bostad där haha

absolut sthlm lever väl ganska friskt men göteborg har en jävligt skön scen just nu. körs ganska friskt på insidorna på vagnarna och folk verkar inte bry sig så värst. var på besök där i höstas, körde men kannor insida vid sex snåret på kvällen och folket i vagnen sa inte mycket.. finns yards runt ikring som är lugna som folk kör i titt som tätt.
malmö har ju en skön godsscen, mycket rullar igenom och verkar vara en del som målar på dom jag känner där nere. även i stan är det lite nytt som dyker upp. östersund är det torrt i, finns några lite yngre som är ute ibland. ume har jag bara åkt igenom och tyckte inte det var så mycket där, mest gammalt. lule har en fantastisk yard som det är en del action i. haparanda är det ingenting i just nu men iom att norrtåg ska börja köra dit iår hoppar jag det händer mer där.
sundsvall är det nått år sen jag var i och tyckte det var ganska tomt på bombingsidan, kanske folk som piecar men inte mycket i innestan, dock 3-4 år sen jag var där..
Citera
2020-06-02, 09:17
Medlem
sunamis avatar
yo kan man ha molotows refill in i en tom squeezer?
Citera
2020-06-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunami
yo kan man ha molotows refill in i en tom squeezer?

Klart du kan men räkna med att det blir rinnigt.
Citera
2020-08-20, 14:22
Medlem
rymdteleskops avatar
Hur gör ni för att inte klydda ner er själva utav h-vete?

Jag har alltid uppskattat grafitti men aldrig gett mig på det själv, men tyckte det var dags nu, kirrade en burk för att se hur den fungerar och så, inget jag har någon erfarenhet med innan, hur som helst testade jag lite på avlägsen plats, hade också en stencil för att se hur det är att använda det, osv

Well, jag använde plasthanskar men fick ändå färg på jackan, fingrarna, cykeln (från fingrarna), väskan jag hade stencilen i... katastrof om någon sett mig då, 100% synligt på 1 sekund vad jag håller på med. Jag medger att jag nog var ett stort klantarsel och kunde undvikit större delen av detta om jag tänkt efter lite. Men jag vill ändå fråga.

Också intressant om någon använder stencil hur ni förvarar dom mellan ställen alltså under samma tillfälle. Jag vill ju inte direkt ha den i handen men om jag krånglar ner den i en påse så klibbar den ju fast på dirr.
Citera
2020-08-20, 15:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdteleskop
Hur gör ni för att inte klydda ner er själva utav h-vete?

Jag har alltid uppskattat grafitti men aldrig gett mig på det själv, men tyckte det var dags nu, kirrade en burk för att se hur den fungerar och så, inget jag har någon erfarenhet med innan, hur som helst testade jag lite på avlägsen plats, hade också en stencil för att se hur det är att använda det, osv

Well, jag använde plasthanskar men fick ändå färg på jackan, fingrarna, cykeln (från fingrarna), väskan jag hade stencilen i... katastrof om någon sett mig då, 100% synligt på 1 sekund vad jag håller på med. Jag medger att jag nog var ett stort klantarsel och kunde undvikit större delen av detta om jag tänkt efter lite. Men jag vill ändå fråga.

Också intressant om någon använder stencil hur ni förvarar dom mellan ställen alltså under samma tillfälle. Jag vill ju inte direkt ha den i handen men om jag krånglar ner den i en påse så klibbar den ju fast på dirr.
Man lär sig det jag lärt mig är att istället för att "klydda ner" fina kläder så tar jag på mig en tröja och vindjacka som jag donerat till färggudarna. Bombing med sprayfärg är förenat med att få skvätt på kläderna man bär.
Att ha lock till sina burkar är ett hett tips.

Edit: att spraya stenciler flera gånger innebär ju att du bär på färgiga blad, det försvårar saken ytterligare, aldrig har haft med mig en bit wellpapp för att fånga dem där "skarpa" linjerna snabbt, annars har jag inte orkat tröga med papper och spray.q
Senast redigerad av GoUoD 2020-08-20 kl. 15:39.
Citera
2020-08-22, 20:16
Medlem
rymdteleskops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Man lär sig det jag lärt mig är att istället för att "klydda ner" fina kläder så tar jag på mig en tröja och vindjacka som jag donerat till färggudarna. Bombing med sprayfärg är förenat med att få skvätt på kläderna man bär.
Att ha lock till sina burkar är ett hett tips.

Edit: att spraya stenciler flera gånger innebär ju att du bär på färgiga blad, det försvårar saken ytterligare, aldrig har haft med mig en bit wellpapp för att fånga dem där "skarpa" linjerna snabbt, annars har jag inte orkat tröga med papper och spray.q

Allright, det är väl en övningssak som allt annat. Nojar lite över att ha färg på mig om jag skulle möta en konstapel. Jag kom att tänka på sådana engångs regnkappor i tunn plast som brukar synas på festivaler och liknande, det kanske är något, men vid någon punkt blir det kanske också väldigt osmidigt/fånigt att koncentrera sig på massa verktyg och hjälpmedel och skit som tar tid och fokus.

Tack för svar! Vi får se vad det blir av mig
Citera
2020-08-24, 02:19
Medlem
beyonder1s avatar
Citat:
Allright, det är väl en övningssak som allt annat. Nojar lite över att ha färg på mig om jag skulle möta en konstapel. Jag kom att tänka på sådana engångs regnkappor i tunn plast som brukar synas på festivaler och liknande, det kanske är något, men vid någon punkt blir det kanske också väldigt osmidigt/fånigt att koncentrera sig på massa verktyg och hjälpmedel och skit som tar tid och fokus.

Haha, påminner mig om när jag hade en can i jackfickan med NY Fat Cap och böjde mig ner för att dra tags med markern, hör genast hur fickan börjar fyllas med vit färg alla gör misstag i början! Men som någon annan sa ta på dig några kläder som du inte bryr dig om särskilt mycket när du ska ut o bomba
Citera
2020-08-24, 11:50
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:

Har själv gått utanför ett ställe o måla meden resväska full av färgburkar, med min jacka som har +20kulörer på sig, ödsligt industriområde med återvändsgränd låååångt bort varpå snuten kommer och vill prata. Gäller att ha smort munläder. Ljög mig ur det.
Senast redigerad av GoUoD 2020-08-24 kl. 11:52.
Citera
2020-08-25, 22:06
Medlem
Citat:
Har själv gått utanför ett ställe o måla meden resväska full av färgburkar, med min jacka som har +20kulörer på sig, ödsligt industriområde med återvändsgränd låååångt bort varpå snuten kommer och vill prata. Gäller att ha smort munläder. Ljög mig ur det.

Fel, fel, fel.

Det gäller att byta ut munlädret mot munkavle. Ingenting sagt, ingenting gjort.
Citera
2020-08-25, 22:46
Medlem
Dogshits avatar
Citat:

Köp billigt skit second hand eller på HM. Snuten, vaktbolag etc ska man ändå akta sig för så det är ett problem eller ickeproblem beroende på hur man ser på saken för alla som är aktiva. Kläder däremot kan du aktivt själv välja vad du kladdar ner. Oundvikligt att ha färg i stort sett överallt om man kör. Hår, ansikte, händer, kläder, skor etc.
Citera
2020-08-26, 15:04
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Fel, fel, fel.

Det gäller att byta ut munlädret mot munkavle. Ingenting sagt, ingenting gjort.
Det stämmer, när det skitit sig. Menar du att det skulle gått bättre (att jag lyckades, inte bara få polisen att åka, utan även lägga en målning) om jag knipit käft på plats?

Tror dock ändå inte på att knipa, tror på att springa, fort! Skämt åsido. Minns inte vem det var som sade det först, men jag förklarar sakligt att "jag har förlorat förtroendet för polismyndigheten och tänker inte kommentera saken i detta skede." vid förhör, brukar sluta ganska fort då. Ingen kommentar-taktiken med en pik lönar sig i högre grad än att "stenvägg" som polisen gärna vill penetrera.
Senast redigerad av GoUoD 2020-08-26 kl. 15:09.
Citera
2020-08-26, 15:08
Medlem
Citat:
Det stämmer, när det skitit sig. Menar du att det skulle gått bättre (att jag lyckades, inte bara få polisen att åka, utan även lägga en målning) om jag knipit käft på plats?

Tror dock ändå inte på att knipa, tror på att springa, fort!

Om du inte hade dragit en målning har du även inte heller begått ett brott så förstår inte vad du försöker skryta om.

Svar ja, räcker med att fråga om du är misstänkt för ett brott, om svaret är nej behöver du inte ens legitimera dig. Är svaret ja så säger du som en intelligent person att du vill prata med din advokat innan du yttrar dig, samt snällt legitimerar dig och sedan går därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in