2017-05-08, 17:28
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Antar att det är här denna fråga hör hemma. Men jag behöver hjälp att utveckla mina målningar. När man lägger 3d, så kan man ju dra sträck i 3dn så att bokstäverna ser djupare ut. Jag får dock inte ihop det korrekt. Visar med en bild exakt vad jag menar. Hoppas någon kan förklara det korrekta sättet att måla detta, skulle uppskattas mycket.

http://i64.tinypic.com/2i971qq.jpg

Edit: Fattar inte tinypic, men ifall länken över inte funkar testa den under.

http://sv.tinypic.com/r/2i971qq/9

Edit 2: För i helvete ingen av länkarna funkar ju! Imigur är överbelastat som jag brukar använda

Edit 3: Kommer inte bilden fram så tryck bara på zoom så ska den komma fram.

Ser väl mer eller mindre rätt ut eller?
Klassiskt är ju att ha en punkt som all 3D går emot. Tex om du vill ha 3D nedåt så gör du en punkt en bit nedanför piecen och ser till att all 3D är vinklad mot denna punkt (dock inte nödvändigtvis hela vägen). Då kommer det se ut som att djupet i bilden krymper, om du förstår hur jag menar.. Alltså att saker ser mindre ut på håll. Perspektiv bla bla.
Gör man tvärtom (som det finns liiite tendens till i dina exempel) så ser det ut som att bokstavens baksida är större än framsidan.
Jävla luddigt men hoppas du klykar vad jag menar

Edit: Här är en video med exakt det jag försöker förklara!
Den är på franska så sätt på en bra låt och titta vad han gör bara.
https://youtu.be/BXjkJjTlVGI?t=4m19s
Senast redigerad av MaryGoore 2017-05-08 kl. 17:34.
Citera
2017-05-08, 18:06
Medlem
Men skit i det gamla systematiska med vilken punkt ska 3Dn vara på och vart man sätter highlights.. Strimla dig inte fast vid "hur det ska se ut" utan hur du vill ha det...

Va nyskapande, klamra dig inte fast vid vad gamla räver tycker är rätt och fel.. Hur utvecklande är det? Utmana dig själv, våga nytt.. Annars kommer aldrig graffitin utvecklas.

Älskar när nya målare kör sitt race och gör sin stil till sin egna, sämsta man kan göra är att försöka köra någon annans stil...
Citera
2017-05-08, 18:07
Medlem
Fan vad det här forat är bakåtsträvande...
Citera
2017-05-08, 18:10
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryGoore
Ser väl mer eller mindre rätt ut eller?
Klassiskt är ju att ha en punkt som all 3D går emot. Tex om du vill ha 3D nedåt så gör du en punkt en bit nedanför piecen och ser till att all 3D är vinklad mot denna punkt (dock inte nödvändigtvis hela vägen). Då kommer det se ut som att djupet i bilden krymper, om du förstår hur jag menar.. Alltså att saker ser mindre ut på håll. Perspektiv bla bla.
Gör man tvärtom (som det finns liiite tendens till i dina exempel) så ser det ut som att bokstavens baksida är större än framsidan.
Jävla luddigt men hoppas du klykar vad jag menar

Edit: Här är en video med exakt det jag försöker förklara!
Den är på franska så sätt på en bra låt och titta vad han gör bara.
https://youtu.be/BXjkJjTlVGI?t=4m19s
Jo kanske gör rätt, bara att jag inte gjort de där sträcken förut. Jag förstår vad du menar! Men det är väl bara att skissa på så kommer det se bättre ut, kollar videon och det hjälper att förstå hur sträcken ska va också om man har en punkt, mycket lättare. Jag frågade av osäkerhet eftersom jag inte är säker på hur de ska va, men ser inte du några stora fel så är det väl på rätt väg
Citera
2017-05-08, 18:19
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Men skit i det gamla systematiska med vilken punkt ska 3Dn vara på och vart man sätter highlights.. Strimla dig inte fast vid "hur det ska se ut" utan hur du vill ha det...

Va nyskapande, klamra dig inte fast vid vad gamla räver tycker är rätt och fel.. Hur utvecklande är det? Utmana dig själv, våga nytt.. Annars kommer aldrig graffitin utvecklas.

Älskar när nya målare kör sitt race och gör sin stil till sin egna, sämsta man kan göra är att försöka köra någon annans stil...

Förstår vad du säger och jag håller med. Men samtidigt så är det bra att ha fundamentala grejer i grunden, finns ju vissa få regler hur det ska vara. Vilket är bra att lära sig i början så man kan det, men sen är det ju bara att köra loss hur man vill. Jag kollar aldrig på något annat längre, när jag började måla igen efter ett uppehåll kollade jag lite på graffiti creator för att få inspiration och lite hjälp på traven. Men nu kör jag på helt eget. Kollar självklart massor graffiti videos men målar inte av något.
Citera
2017-05-10, 21:14
Medlem
Grabbar, asså jag sprayar och det rinner SOM FAN (montana black) har använt massa olika caps skinny till fat och det rinner och droppar som fan? Är det något trick jag bör veta till eller någon slags teknik? Tack
Citera
2017-05-11, 00:19
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Grabbar, asså jag sprayar och det rinner SOM FAN (montana black) har använt massa olika caps skinny till fat och det rinner och droppar som fan? Är det något trick jag bör veta till eller någon slags teknik? Tack

Konstant rörelse. Stanna aldrig upp.
Experimentera med avståndet du sprayar på.
Öva som en idiot!
Citera
2017-05-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryGoore
Konstant rörelse. Stanna aldrig upp.
Experimentera med avståndet du sprayar på.
Öva som en idiot!

Ja såklart man måste öva jävligt mycket. Men det blir ju så jävla dyrt. En burk för 40kr och så tar den slut efter lite träning och sedan blir det ändå fult som fan. Aja, antar att denna hobby inte är gratis!
Citera
2017-05-11, 05:56
Medlem
netcasts avatar
Citat:
Ja såklart man måste öva jävligt mycket. Men det blir ju så jävla dyrt. En burk för 40kr och så tar den slut efter lite träning och sedan blir det ändå fult som fan. Aja, antar att denna hobby inte är gratis!

Burkarna brukar inte vara det som blir dyrast när man klottrar, men äre ett problem att finansiera skadegörelsen så finns det oftast hyffsade varuhus att fylla ryggsäcken på.
Citera
2017-05-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netcast
Burkarna brukar inte vara det som blir dyrast när man klottrar, men äre ett problem att finansiera skadegörelsen så finns det oftast hyffsade varuhus att fylla ryggsäcken på.

Kör mest på lagliga väggar och är inte typen att sno och letade heller inte efter en lösning. Allt kostar pengar. Ville bara gråta ut lite.
Citera
2017-05-11, 17:23
Medlem
svampen211s avatar
Citat:

Beror väl på materialet du sprayar också? För mig rinner det nästan aldrig när jag sprayar ute, men jag har ett bord hemma jag målar på som det rinner som fan om ifall man håller burken nära. Håller man lite längre bort och drar snabba linjer går de bättre. Har även inhandlat en plywood skiva idag, som jag ska kluddra sönder på, måste bara köpa lite påsar så det inte skvätter på tapeter och golv. Hoppas det inte rinner så mycket om den bara.
Citera
2017-05-12, 11:35
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Beror väl på materialet du sprayar också? För mig rinner det nästan aldrig när jag sprayar ute, men jag har ett bord hemma jag målar på som det rinner som fan om ifall man håller burken nära. Håller man lite längre bort och drar snabba linjer går de bättre. Har även inhandlat en plywood skiva idag, som jag ska kluddra sönder på, måste bara köpa lite påsar så det inte skvätter på tapeter och golv. Hoppas det inte rinner så mycket om den bara.
ryamattor, det är grejen. Ryamattor.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in