Citat:
Ursprungligen postat av
Yggdrasil12
Taxichauffören gör fel iallafall enligt regelboken stanna och parkera.
Cyklisten söker ju bråk helt klart , filma folk man måste be om tillåtelse. Dessutom
Cyklisten hade aldrig vågat göra det i en förort i rinkeby och om de var en Blatte för då jäklar hade de bara varit smulor kvar.
Båda är bebisar och gör fel ,
Jag är själv taxichaffis men han står på fel ställe enligt reglerna.
Då säger jag såhär det är nog inte bara den föraren som står eller har stannat sådär.
Cyklisten själv lär ju säkert stått fel någon gång i livet. Låt höra vad resten här säger
Cyklisten är enbart ute efter att provocera och den enda felande länken här.
1. Taxin hindrar inte annan trafik, däremot stör cyklisten såväl taxichauffören som andra cyklister och fotgängare med sin provokation. Taxin kan ha haft färdtjänst och därmed dispens att parkera nära. Oavsett vilket är det något cyklisten inte har ett skit med att göra.
2. Cyklisten ofredar taxichauffören grovt och gör sig dessutom skyldig till kränkande filmning då chauffören först ber honom ge fan i bilen, sedan tvingas komma ut eftersom cyklisten visar sig vara förståndshandikappad, och därefter tvingas komma ut ännu en gång eftersom aset vägrar avlägsna sig från platsen, och istället fortfarande står kvar och filmar.
3. Taxichauffören försöker stoppa filmandet genom att slå till kameran. Här borde idioten på cykel förstå att det är allvar, men fortsätter ändå provocera och vägrar avsluta filmandet. Cyklisten går också till attack vilket i lagens mening är våld mot tjänsteman, eftersom taxichauffören slagit till kameran och inte personen ifråga.
Jag hoppas på allvar att cyklisten blir polisanmäld som konsekvens av chaufförens eventuella varning på jobbet, eftersom det är samlat fängelsevärde på gärningarna ovan. På kåken kan hen ju prova agera moralkärring, så får man se hur länge det tar innan fanskapet kommit till insikt om verkligheten

Har svårt att se att chauffören skulle bli fälld för någonting överhuvudtaget, eftersom samtliga "gärningar" är direkta framprovocerade konsekvenser av cyklistens idiotiska handlande. Chauffören skulle dock varit beväpnad när det handlar om Stockholm, åtminstone med pepparspray. Det är tom de flesta som kör svart i småstäder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yggdrasil12
jag gillar att taxigubben får stryk trots att cyklisten filmar samtidigt
Gillar att du inte ens ser att kameran är monterad på hjälmen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Saito
Han skulle väl bara lämna bilen. Men att bete sig sådär, och i synnerhet när han vet att han är filmad.
Spelar ingen roll att cyklisten provocerar, bara att köra därifrån och återvända efter 5 min, när cyklisten försvunnit.
Tråkigt för TopCab som ju är ett ytterst seriöst bolag.
Ingen kund skall behöva drabbas av försening pga. en idiot som cyklisten ifråga. Jag har personligen inte kört på ett par år, men hade jag suttit i den situationen hade jag sett till att cyklisten inte tog sig därifrån (pepparspray eller liknande), startat taxametern och inväntat polisen. En bot (eller ev ingen alls beroende på typ av körning och polisens syn till anpassningen) mot ofredande, kränkande filmning och förlorad arbetstid säger ju ganska mycket om vem som har mest att förlora