2017-03-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
En snubbe i vårt åkeri hade lyckats köra in över 150k på en storbil för inte så länge sen. Jobbade varje dag, så det är inte omöjligt.

Dock lite enklare att komma upp i dom lönerna som åkare än som förare.

Säkert helt möjligt
Men Fyfan vilket liv

Var det i december då eller?
Citera
2017-03-01, 18:18
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Haha orka va sån orka skryta om att man bara jobbar o inte har nå annat liv..

Så 85H/vecka är i stort sett 13Hpass/dag (orka) kör ja 2 st 13H pass så orkar ja inte mycket fler timmar kommande dagen.

För att tjäna 45k efter skatt (vi räknar på 30% skatt för enkelhetens skull)
45000 x 1.3 = 58500 före skatt

Cirka 163000 i inkört belopp
Räknat på 36% (kan väl skilja)
För att dra in 163000 på en månad behöver man ha ett inkört belopp på
Cirka 5400 varje dag (räknat på 30 dar) eftersom muppen aldrig är ledig

85H/vecka x 4 = 340 (det är alltså heltid x2)
58500/340 ~ 172kr/H

Killen är en slav o skryter om han jobbar heltid x2

Dela på hälften så ser man att de är en heltidslön på 29250 Före skatt

Visst är det en grym månadslön men värt slitet? Inte enligt mig.

Matte är inte min starkaste sida rätta mig om ja har fel

vettefan men tog en kort promenad efter jag pratade med honom på luntmakargatan 64 vid tsab kontoret, tro fan att man stöter på fettot igen han stod med kaffe och cigg från luntmakargatan -> Busshållplatsen/busskuren Jarlaplan, det ligger typ 3 kvarter bort. så njae vettefan om vad muppen hade för liv , jag sa jag får ut mellan 15-20 tusen efter skatt första han sa efter 5 år då fattar du vad pengar är och vad lathet är inom branschen, förresten jag tjänar minst dubbelt som dig sa han stolt. förmodligen singel bor i en etta utan tv och utan dator. förresten jag kollade upp FNA440 de va en Ford så hans V90 va det inte, men kan säga att V90:N fortfarande hade vit nummerskylt i väntan på gula registreringsskylten.

jag försökte beskriva honom men svårt , men han gömde sin whiteboard TSAB tavla under gummimattan i bakluckan , den lilla tavlan för att skriva kundens namn på arlanda. han var otrevlig sunf bara att ja inte minns reg nummer men FNA -XXX- FNA 044 vettefan.

hoppas ni stöter på honom med den beskrivningen jag gav

har sett han på Jarlaplan tsab kontoret och Arlanda.
Abdul Talhfaek
Abdullah fahlek
Abdul mohammed Fahlakeh eller vad de stod minns inte riktigt.

https://www.google.co.uk/search?q=electric+banana+band&hl=en&rlz=1I7GGLR_sv &source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjyta2f6rXSAh VKEywKHfPCDJwQ_AUICigD&biw=1920&bih=960#imgrc=TbIy vZOP-KAVIM:

han hade sån frisyr som lasse åberg, han var inte neger.
Senast redigerad av Yggdrasil12 2017-03-01 kl. 18:30.
Citera
2017-03-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
vettefan men tog en kort promenad efter jag pratade med honom på luntmakargatan 64 vid tsab kontoret, tro fan att man stöter på fettot igen han stod med kaffe och cigg från luntmakargatan -> Busshållplatsen/busskuren Jarlaplan, det ligger typ 3 kvarter bort. så njae vettefan om vad muppen hade för liv , jag sa jag får ut mellan 15-20 tusen efter skatt första han sa efter 5 år då fattar du vad pengar är och vad lathet är inom branschen, förresten jag tjänar minst dubbelt som dig sa han stolt. förmodligen singel bor i en etta utan tv och utan dator. förresten jag kollade upp FNA440 de va en Ford så hans V90 va det inte, men kan säga att V90:N fortfarande hade vit nummerskylt i väntan på gula registreringsskylten.

jag försökte beskriva honom men svårt , men han gömde sin whiteboard TSAB tavla under gummimattan i bakluckan , den lilla tavlan för att skriva kundens namn på arlanda. han var otrevlig sunf bara att ja inte minns reg nummer men FNA -XXX- FNA 044 vettefan.

Abdul Talhfaek
Abdullah fahlek

https://www.google.co.uk/search?q=electric+banana+band&hl=en&rlz=1I7GGLR_sv &source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjyta2f6rXSAh VKEywKHfPCDJwQ_AUICigD&biw=1920&bih=960#imgrc=TbIy vZOP-KAVIM:

Haha ja dör
Vilken snubbe
Lathet i branschen haha vad är det då?

Skita i att åka till Arlanda för att köa

Tror alla som jobbar på % vill ha körningar.
Citera
2017-03-01, 19:50
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Haha ja dör
Vilken snubbe
Lathet i branschen haha vad är det då?

Skita i att åka till Arlanda för att köa

Tror alla som jobbar på % vill ha körningar.

Hoppas du ser honom haha. Förresten va du på öppethus igår ? Jag kanske såg dej
Citera
2017-03-02, 01:24
Medlem
Citat:
Hoppas du ser honom haha. Förresten va du på öppethus igår ? Jag kanske såg dej

Nej ja är ledig måndag-tisdag så då vill ja inte göra nå jobbrelaterat

Var det nå trevligt då?

Tycker IC är ganska dryga mot förarna faktiskt :/

Men de är kul att skratta åt sånna som abdul Fnånting haha
Citera
2017-03-02, 09:53
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Abdul Talhfaek
Abdullah fahlek

Fattar inte vissa taxichaufförer att ni har samma jävla yrke och att båda vet lika bra att vem som helst kan köra fler timmar och tjäna mer?

Det man förhoppningsvis lär sig inom taxi efter 5år är att pengar INTE är allt. Börjar man köra 85h/v efter 5år så är det ju uppenbart att personens liv utöver taxi är helt slut, inte att man lärt sig pengars värde.

Hade han kännt till pengars värde hade han inte behövt jobba 85h/v utan han hade tvärtom gjort kloka beslut och gått ner i arbetstid.

Min åsikt iaf. 16månader sen jag slutade köra taxi och jobba öht nu. Längtar inte tillbaks även om det ju var kul dom första åren. Jag orkade inte ens sitta 40h i veckan i den där jävla plåtburken. Så om nån sitter 85h/v i den är jag allt förutom avundsjuk oavsett vad personen tjänar. Han säljer sitt liv, sin kropp. Prostituerad.
Citera
2017-03-02, 20:52
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi

Fattar inte vissa taxichaufförer att ni har samma jävla yrke och att båda vet lika bra att vem som helst kan köra fler timmar och tjäna mer?

Det man förhoppningsvis lär sig inom taxi efter 5år är att pengar INTE är allt. Börjar man köra 85h/v efter 5år så är det ju uppenbart att personens liv utöver taxi är helt slut, inte att man lärt sig pengars värde.

Hade han kännt till pengars värde hade han inte behövt jobba 85h/v utan han hade tvärtom gjort kloka beslut och gått ner i arbetstid.

Min åsikt iaf. 16månader sen jag slutade köra taxi och jobba öht nu. Längtar inte tillbaks även om det ju var kul dom första åren. Jag orkade inte ens sitta 40h i veckan i den där jävla plåtburken. Så om nån sitter 85h/v i den är jag allt förutom avundsjuk oavsett vad personen tjänar. Han säljer sitt liv, sin kropp. Prostituerad.

Merca o volvo har bra stolar men jag köpte en badring som småbarn har i poolen . Haha skönt ju
Citera
2017-03-03, 03:12
Medlem
Nån annan som var på Arlanda under bombhotet? Folk stog o vifta med tsab taxicheckar jag var dock ensam kvar tsab bil när de började komma :/

Skönt med checkar folk bryr sig inte om vad de kostar

Så fick ja 3 stopp körning också
Räddade min dag
Tråkigt med bombhot dock :P
Citera
2017-03-03, 09:17
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Nån annan som var på Arlanda under bombhotet? Folk stog o vifta med tsab taxicheckar jag var dock ensam kvar tsab bil när de började komma :/

Skönt med checkar folk bryr sig inte om vad de kostar

Så fick ja 3 stopp körning också
Räddade min dag
Tråkigt med bombhot dock :P

Jag var inte där , men ja fattar fortfarande inte vissa människor som står på Arlanda
Som väljer taxi stockholm o ska till Uppsala
Samma sak de som väljer Uppsala taxi och ska till Stockholm 😂😂
Citera
2017-03-03, 18:30
Avslutad
Taxichaufför i Stockholm i bråk med cyklist, slutar i handgemäng. Kunde hanterats bättre från bådas håll:

https://www.youtube.com/watch?v=AT-Pl8saN04&t=246s
Citera
2017-03-03, 19:10
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Taxichaufför i Stockholm i bråk med cyklist, slutar i handgemäng. Kunde hanterats bättre från bådas håll:

Taxichauffören gör fel iallafall enligt regelboken stanna och parkera.

Cyklisten söker ju bråk helt klart , filma folk man måste be om tillåtelse. Dessutom
Cyklisten hade aldrig vågat göra det i en förort i rinkeby och om de var en Blatte för då jäklar hade de bara varit smulor kvar.

Båda är bebisar och gör fel ,
Jag är själv taxichaffis men han står på fel ställe enligt reglerna.
Då säger jag såhär det är nog inte bara den föraren som står eller har stannat sådär.

Cyklisten själv lär ju säkert stått fel någon gång i livet. Låt höra vad resten här säger
Citera
2017-03-06, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saito

Men hjälp va löjligt.

Kul att han hänvisar till lagen om stanna o parkera (cyklister är ju kända för att följa varenda regel som finns) *host*
Lovar att han som lagt Ut videon cykla mot rött säkert precis innan han filma detta, ska ja behöva ta fram vad lagen säger?

Sen får man väl acceptera att vi taxiförare ibland måste stå lite tokigt men självklart ska andra kunna komma fram (vilket de gjorde i detta fall)

Båda gjorde fel men de känns som cyklisten endast är ute efter att provocera "ja gjorde mig redo att ge en höger" eller va han skrev.. de va tomt på trafik när han cykla förbi också så orka bry sig.

Taxiföraren kunde bara suttit kvar i bilen låst dörrarna o skitit i men fan vet va han höll på med..

Förresten är mjukis en dresscode på topcab?^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in