2017-05-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tror också det är ett smart beslut. Han kan behöva en nystart.

Undrar ibland om inte tränarnas betydelse överdrivs ibland för toppspelarna? Alltså, den där Vajda tror jag säkert har betytt mycket för Novak. Men Becker hyllades också en del efter att de började sitt sammarbete, då han ju vann Australian, tror jag, då. Men jag undrar om Novak verkligen kunde lära sig så mycket av Becker. Samma med Federer och Edberg. Federer var ju utan tränare rätt länge som världsetta, tror jag. Sen efter Edberg sades det en del att han hjälpt till att förbättra Federers volley. Jag kanske är naiv, men för mig känns det som om Federer var nära fullärd på den punkten.

För Nadal var det nog bra och få in nån ny, och inte bara onkel Toni...

Paul Annacone för Novak? Han har varit en hel del i obalans på senare tiden, nära att bli diskad för ivägskjutna bollar osv.

Han kanske skulle testa spela med en tom box? Ingen fru där, osv. Han verkar ju alltid stå och blänga irriterat på dem.

Jag tycker nog att tränarens främsta roll är att inspirera på så här hög nivå. Och det är störst chans att så sker i början på ett samarbete och därför kan vara bra att byta ibland. Hitta små saker som kan göra stora skillnader.
Citera
2017-05-05, 19:54
Medlem
Magnus Norman hade varit bra för Djokovic. Tyvärr så tränar han kaoshuvudet Wawrinka.
Citera
2017-05-05, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Magnus Norman hade varit bra för Djokovic. Tyvärr så tränar han kaoshuvudet Wawrinka.

Just det, Norman. Där verkar vi ju verkligen ha en tränare som gjort skillnad. Wawrinka är väl också ett exempel på att tennisspelare -- iallafall en del -- mognar senare idag än tidigare.

Snodde inte Dimitrov Murrays fys-coach? Danilo eller nått? Eller han hade kanske redan slutat. Men jag håller med, Norman tror jag kunde varit grym.

Kanske dags att dra fram Federers gamla Maestro Peter Lundgren ur pensionen?
Citera
2017-05-05, 23:15
Medlem
Peter Lundgren var kanske duktig ibland men verkar ha varit för glad i flaskan...

Så det vore ju en riktig Rambohistoria
Citera
2017-05-06, 10:09
Medlem
Peter Lundgren var ju bra för typ 10-15 år sedan. Nu är han nog inte så eftertraktad.
Citera
2017-05-06, 11:23
Medlem
Vilka Svenska kanaler sänder tennis idag? Verkar ju som dött ut, vet att alla grand slam turneringar sänds, men vilka sänder Masters, 500, 250 osv?
Citera
2017-05-06, 12:35
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Chung ja , han trodde jag skulle bli en storspelare rätt snabbt , men han har nästan gjort en Elias , det har gått lite trögt sett till hans kapacitet.
Många kallar han nya djokovic , får väl se

Den jämförelsen har jag aldrig hört. Har inte varit sådär imponerad av honom. Han tog sig högt upp på rankingen men det var praktiskt taget bara massa challengers från Asien där han plockat sina poäng. Nu börjar det dock lossna för honom. Slog ut både Monfils och Klizan och är nu i semifinal i Munchen. Värt att notera Monfils är ganska långt från någon bra form efter närmare två månader skadeuppehåll, men en vinst är en vinst.
Citera
2017-05-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Den jämförelsen har jag aldrig hört. Har inte varit sådär imponerad av honom. Han tog sig högt upp på rankingen men det var praktiskt taget bara massa challengers från Asien där han plockat sina poäng. Nu börjar det dock lossna för honom. Slog ut både Monfils och Klizan och är nu i semifinal i Munchen. Värt att notera Monfils är ganska långt från någon bra form efter närmare två månader skadeuppehåll, men en vinst är en vinst.

Nja, det stämmer inte riktigt han gjorde även resultat i ATP-turneringar och han gjorde bra matcher mot högt rankade spelare. Sedan att han poängskörd mest kom från challengers är en annan sak.
Citera
2017-05-06, 12:55
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Nja, det stämmer inte riktigt han gjorde även resultat i ATP-turneringar och han gjorde bra matcher mot högt rankade spelare. Sedan att han poängskörd mest kom från challengers är en annan sak.

Gjorde han? Tyckte mest han fick stryk varenda gång han ställde upp i ATP turneringar, sen en del hedersamma förluster mot bl.a Berdych. Håller ändå fast vid att hans ranking som nummer 50 i världen för ett par år sedan inte riktigt speglade hans spelstyrka - då var han ganska överrankad men nu är han på rätt spår.
Citera
2017-05-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Gjorde han? Tyckte mest han fick stryk varenda gång han ställde upp i ATP turneringar, sen en del hedersamma förluster mot bl.a Berdych. Håller ändå fast vid att hans ranking som nummer 50 i världen för ett par år sedan inte riktigt speglade hans spelstyrka - då var han ganska överrankad men nu är han på rätt spår.

Ja det gjorde han. Nej #50 speglade inte hans spelstyrka men topp-128 (main-draw i GS, eller vilken rankingen det nu är man måste ha för att komma in där) speglade hans spelstryrka.
Citera
2017-05-06, 13:59
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Vilka Svenska kanaler sänder tennis idag? Verkar ju som dött ut, vet att alla grand slam turneringar sänds, men vilka sänder Masters, 500, 250 osv?
Eurosport sänder denna vecka från Estoril, 250(tror jag) rankingpoäng. Såg detta av en slump..det konstiga är att t.ex tyska Eurosport sänder betydligt mer tennis än den nordiska. Borde ju vara världsomspännande kan man tycka

Edit: Eurosport Norden tyckte tydligen inte att semifinal i Estoril var intressant att visa live så de verkar visa ett något kortare sammandrag på dem senare under kvällen. Detsamma verkar gälla finalen imorgon som också visas senare i repris...
Tyska Eurosport däremot visar alla matcher. Svenska Eurosport har blivit brutalt mycket sämre än på 90-00 talet. Behållningen är ju dock kommentatorerna som är överlägsna alla andra kanalers.
Varför försvann Cmore tennis btw? Lätt bästa tenniskanalen
Senast redigerad av calina85 2017-05-06 kl. 14:15.
Citera
2017-05-06, 14:30
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ja det gjorde han. Nej #50 speglade inte hans spelstyrka men topp-128 (main-draw i GS, eller vilken rankingen det nu är man måste ha för att komma in där) speglade hans spelstryrka.

Nu möter han Pella i semi så han har en bra chans att nå sin första ATP final. Det vimlar inte direkt av koreanska spelare så börjar han få framgång kan han mycket väl få samma status i Korea som Nishikori har i Japan.

Finns en annan ung koreansk spelare Lee Duck-Hee (18 år) som också är väldigt lovande. Snubben är döv det gör det hela ännu mer imponerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in