2017-01-10, 23:22
Medlem
Startade en eventtråd för turneringen: (FB) Australian Open 2017
Citera
2017-01-11, 18:31
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Lottningen till AO-kvalet har ju kommit, Elias fick väl en hyfsad lottning , börjar mot en lovande japansk kille som är 19 , äcklig första match, skulle han ta den väntar troligen Fabbiano och skulle han ta den väntar troligen Souza (Brassen)
På tal om Ymer:s verkar Mikael va i full träning iallafall ,enligt en video på hans FB sida , så skadan kan inte hänga i nu då tycker man .

Hyfsad lottning ja, men urusel form och nivå på Elias numera tyvärr och återigen ingen svensk deltagare (spelare!) på den stora scenen,
många säger att det inte var bättre förr
men för oss som gillar svenska framgångar i tennis var det sannerligen bättre förr:

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&u act=8&ved=0ahUKEwjttLmUzbrRAhXI3iwKHaq2DscQFggmMAI &url=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fkultur%2Fbo krecensioner%2Farticle19713699.ab&usg=AFQjCNHnSodU b_-oWOr0trZDxZ0GLryJgQ
Citera
2017-01-14, 22:27
Medlem
Carl Söderlund fortsatte med futurelir den här veckan med klart godkänt resultat. Slog Tommy Paul, förstaseedad, i raka set i kvarten. Blev dock torsk i semin mot Altamirano(för övrigt en lagkamrat) som han slog förra veckan.

Arvidsson/Rosenholm vann en dubbeltitel i Tyskland. Arvidsson gick till kvarten i singel.
Senast redigerad av frankkk 2017-01-14 kl. 22:30.
Citera
2017-01-15, 09:08
Medlem
Någon som vet var Ernest gulbis tagit vägen?
Citera
2017-01-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Någon som vet var Ernest gulbis tagit vägen?

Ingenstans, han spelar fortfarande. Men om du menar vart han tagit vägen mentalt så är det nog ingen som vet
Citera
2017-01-15, 10:24
Medlem
Federer fick Melzer i första rundan. Är ju faktiskt inte en formalitet. Federer har förlorat en match samt ytterligare ett set under totalt fyra matcher. Vilka spelades 2010-2011, och det var den senaste matchen som Jörgen vann. Så det har ju runnit en del vatten under broarna sen dess.

Känns som en intressant lottning överlag. Hoppas på en kyrgios och dimitrov i form.
Citera
2017-01-15, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ingenstans, han spelar fortfarande. Men om du menar vart han tagit vägen mentalt så är det nog ingen som vet

Challengers? Inte sett honom på några listor, hittade inga matcher när jag sökte på livereultat.
Gillade honom när han var som bäst, 2014 ? Hans forehand teknik är bäst på touren😂
Citera
2017-01-15, 14:39
Medlem
Citat:
Challengers? Inte sett honom på några listor, hittade inga matcher när jag sökte på livereultat.
Gillade honom när han var som bäst, 2014 ? Hans forehand teknik är bäst på touren😂

Vilka turneringar man spelar beror på vilka man är kvalificerad för. Det vill säga det beror på ens ranking.
Citera
2017-01-15, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vilka turneringar man spelar beror på vilka man är kvalificerad för. Det vill säga det beror på ens ranking.

Det vet jag, han är fortfarande rankad 151. Därför tyckte jag det var konstigt att jag inte sett några resultat.
Verkar som han inte spelat sen juli.
Kanske är skadad?
Citera
2017-01-15, 15:52
Medlem
Citat:
Det vet jag, han är fortfarande rankad 151. Därför tyckte jag det var konstigt att jag inte sett några resultat.
Verkar som han inte spelat sen juli.
Kanske är skadad?

Troligtvis skadad. Jag har i alla fall inte läst något om att han har slutat. Men man vet aldrig med honom, han kanske har slutat men inte sagt något. Oberäknelig människa det där
Citera
2017-01-15, 16:25
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Den där riktiga passionen för sporten har väl aldrig riktigt funnits där. Gulbis närmar sig 30 och har spelat usel tennis i ett par år nu. Skulle inte förvåna mig om han lägger av snart.
Citera
2017-01-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Den där riktiga passionen för sporten har väl aldrig riktigt funnits där. Gulbis närmar sig 30 och har spelat usel tennis i ett par år nu. Skulle inte förvåna mig om han lägger av snart.

Ja det enda logiska vore att lägga av. Det är synd att han är så jävla bortskämd. Han hade kunnat bli lika bra som nästan alla andra spelarna som är topp-10 nu om han bara hade haft en lite mer ödmjuk inställning till livet

Men det är nog lätt att bli bortskämd om man är född i en sån välbärgad familj, så jag har en viss förståelse för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in