2017-05-05, 22:15
Medlem
Om vi nu ändå snackar "blufftränare" så är jag som giffare väldigt fundersam på vad Cedergren egentligen vill med sin spelide. Visst är det väl en god tanke i sig att han vill spela med ett tätare och mer kompakt försvar i år för att på så sätt släppa in färre mål än ifjol, men vart är anfallsviljan? Den enda match vi gjort 2 mål eller fler var i premiären mot slagpåsen AFC, därefter har snittat med 1 mål per match på hemmaplan och har ännu inte nätat på bortaplan. Köper hans vision om att defensiven sätts först men hur fan ska vi kunna vinna matcher om vi inte ens försöker anfalla?
Citera
2017-05-05, 22:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontjaenkorv
Om vi nu ändå snackar "blufftränare" så är jag som giffare väldigt fundersam på vad Cedergren egentligen vill med sin spelide. Visst är det väl en god tanke i sig att han vill spela med ett tätare och mer kompakt försvar i år för att på så sätt släppa in färre mål än ifjol, men vart är anfallsviljan? Den enda match vi gjort 2 mål eller fler var i premiären mot slagpåsen AFC, därefter har snittat med 1 mål per match på hemmaplan och har ännu inte nätat på bortaplan. Köper hans vision om att defensiven sätts först men hur fan ska vi kunna vinna matcher om vi inte ens försöker anfalla?

Har spanjoren på bänken påverkat spelet nånting?
Citera
2017-05-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Har spanjoren på bänken påverkat spelet nånting?
Vi har ju tyvärr inte haft dom tillgängliga ännu och den ena sv dom är dessutom skadad. Har faktiskt ingen aning om vad som kommer hända där. Gerson lär ju tyvärr missa större delen av säsongen dessutom och vi har knappast råd att förstärka truppen ytterligare.Bara att hoppas att vi inte åker på fler skador.
Citera
2017-05-05, 22:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontjaenkorv
Vi har ju tyvärr inte haft dom tillgängliga ännu och den ena sv dom är dessutom skadad. Har faktiskt ingen aning om vad som kommer hända där. Gerson lär ju tyvärr missa större delen av säsongen dessutom och vi har knappast råd att förstärka truppen ytterligare.Bara att hoppas att vi inte åker på fler skador.

Jag tänkte på Ferran Sibila.
Citera
2017-05-05, 22:27
Medlem
anteri17s avatar
Jag reserverar mig för viss hybris, men som läget känns nu ska Sirius inte nöja sig med att endast klara sig kvar. Med bra spel och hyfsad poängskörd mot ett extremt tufft motstånd så tycker jag uppenbara tendenser finns för att Sirius ska kunna satsa mot övre halvan.
Citera
2017-05-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tänkte på Ferran Sibila.
My bad Ärligt talat vet jag inte hur stor inverkan han har på laget är ju Joel som drar lasset. Men man får ju hoppas att dom kommunicerar åtminstone.

Tills Cedergrens försvar ska dock sägas att det dels är hans första säsong i Allsvenskan som huvudtränare och dels har han en av seriens tunnaste trupper så man ska väl inte vara alltför kritisk men det vore ju trevligt om vi iaf vågade anfalla lite mer. Vi har målfarliga spelare.
Senast redigerad av fontjaenkorv 2017-05-05 kl. 22:32.
Citera
2017-05-05, 22:32
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag reserverar mig för viss hybris, men som läget känns nu ska Sirius inte nöja sig med att endast klara sig kvar. Med bra spel och hyfsad poängskörd mot ett extremt tufft motstånd så tycker jag uppenbara tendenser finns för att Sirius ska kunna satsa mot övre halvan.

Det intressanta blir hur länge ni får behålla Sarfo och i ett senare skede duon Bergstrand/Lagerlöf (för de är väl i mångt och mycket sammanväxta?). Jag är lite rädd för att ni ryker när de går. Men det är klart att ifall ni lyckas sälja Sarfo för, säg, 15-20 miljoner så finns ju det något att bygga på ändå (ej räknat med ev. skulder).

Jag tippade er som 12:a i år om jag minns rätt. Det kommer inte att bli ett korrekt tips om ni fortsätter så här. Sjua kanske? Åtta? Oerhört imponerande i vilket fall.
Senast redigerad av snillet_1 2017-05-05 kl. 22:35.
Citera
2017-05-05, 22:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Det finns ingen anledning för dig att inte hoppas på den övre halvan med tanke på hur det gick för ÖFK förra säsongen.
Citera
2017-05-05, 22:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det intressanta blir hur länge ni får behålla Sarfo och i ett senare skede duon Bergstrand/Lagerlöf (för de är väl i mångt och mycket sammanväxta?). Jag är lite rädd för att ni ryker när de går. Men det är klart att ifall ni lyckas sälja Sarfo för, säg, 15-20 miljoner så finns ju det något att bygga på ändå.

Säljer man Sarfo i sommar hoppas jag man gör det sent i augusti. Likt det kostymnisse varit inne på så spelas ca 20 matcher fram till sista augusti.

Lagerlöf får för lite cred. Det är i princip fråga om ett delat ledarskap med lite olika arbetsuppgifter. 6 år har de gjort tillsammans. Det är i någon mening dem två, plus Ola Anderssons inledande sportcheferi i Div1 för några år sedan som fört Sirius till den här nivån. Såklart också med viss hjälp av Ågerups miljoner.

När Lagerlöf/Bergstrand försvinner kan det mycket väl gå åt helvete. Klubben får se till att plocka in rätt namn i ledande positioner efter det.
Citera
2017-05-05, 22:56
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Säljer man Sarfo i sommar hoppas jag man gör det sent i augusti. Likt det kostymnisse varit inne på så spelas ca 20 matcher fram till sista augusti.

Lagerlöf får för lite cred. Det är i princip fråga om ett delat ledarskap med lite olika arbetsuppgifter. 6 år har de gjort tillsammans. Det är i någon mening dem två, plus Ola Anderssons inledande sportcheferi i Div1 för några år sedan som fört Sirius till den här nivån. Såklart också med viss hjälp av Ågerups miljoner.

När Lagerlöf/Bergstrand försvinner kan det mycket väl gå åt helvete. Klubben får se till att plocka in rätt namn i ledande positioner efter det.
Nysirius.
Citera
2017-05-05, 23:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Nysirius.

Här fattar jag inte. Du är ofta för kryptisk för min smak.
Citera
2017-05-05, 23:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
SvFF levererar. Kennedy stängs nu alltså från ingenstans av i två veckor (fyra jävla matcher) för en situation från matchen mot AFC för en månad sen.

Ska ju bli jäkligt intressant att se hur de agerar varje gång spelare från deras gullegullelag gör någonting nu då. Har Rosenberg spelat klart för i år?

Det är naturligtvis självklart att Rosenberg måste stängas av i efterhand för hans sparkande mot er. Ska Igboananike stängas av för en en månad gammal incident så är detta uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in