2017-05-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
1) Att de går till mamma och pappa och berättar att de sett Kevin ligga i vattnet är inget bevis för att de mördat eller ens misshandlat Kevin eller för att de skulle vara inblandade i vad som hände honom.

2) Att de pekar ut tonåringar kan bero på att de mycket väl kan ha sett vad som hänt och vem/vilka som gjort det. Dessa småpojkar var alltså troligen vittnen som pekade ut gärningsmannen. Mer troligt att en tonåring gjort detta än att en 5- & 7-åring gjort det.

3) Att de inte minns är inte konstigt. De var för små för att komma ihåg och dessutom har förhören förvirrat dem. Att de inte kommer ihåg talar mer för oskuld än för skuld.

Tycker inte jag. Tycker patetiskt att dom då inte minns att dom såg tonåringarna nu då. För att 7 åringen trodde att han smart när påhittat pekade ut andra då.
Senast redigerad av werdo 2017-05-05 kl. 19:00.
Citera
2017-05-05, 19:00
Bannlyst
Citat:
Det kvittar fullständigt hur stämningen var. Den som är professionell grips inte av panik för det utan håller sig till regelboken för utredningar ändå. Men det är uppenbart att polisen drabbats av panik i detta fall och därför bara letat barn och försökt sätta dit ett stort antal barn för mordet.

Jag håller inte med om att bara för det varit ett mindre tryck på halsen på Kevin att det måste varit barn som gjort det. Kan t.ex. varit en vuxen GM som höll om halsen för att få tyst på honom medan GM misshandlade K:s könsorgan, men som ändå råkar hålla för hårt så Kevin kvävdes.

Lätt att säga i efterhand, stå där med 2000 familjer som inte vågar släppa ut sina ungar så är det nog lätt att man tar i lite för hårt, speciallet om man lärt sig att det fungerar. jag tror regelboken följts, alla barnför hade soc och psykologer med. det fanns goda skäl att tro att det var barn/ungdomar, därav att man satte press på dem då de ljög mycket. visst, vi hade kankse gjort annorlunda idag, men hindsight is always 20-20.

det var rättsmedicin som drog den slutsatsen så det får du ta med dem. tror mer på ungdom med dålig impulskontroll som blivit förbannad på en katig 4-åring och sadistiskt plågat honom och råkat döda honom.
Citera
2017-05-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Lätt att säga i efterhand, stå där med 2000 familjer som inte vågar släppa ut sina ungar så är det nog lätt att man tar i lite för hårt, speciallet om man lärt sig att det fungerar. jag tror regelboken följts, alla barnför hade soc och psykologer med. det fanns goda skäl att tro att det var barn/ungdomar, därav att man satte press på dem då de ljög mycket. visst, vi hade kankse gjort annorlunda idag, men hindsight is always 20-20.

det var rättsmedicin som drog den slutsatsen så det får du ta med dem. tror mer på ungdom med dålig impulskontroll som blivit förbannad på en katig 4-åring och sadistiskt plågat honom och råkat döda honom.

Upphetsande eller vad för motiv föreslår du? Bara gillar att mörda? En gång eller flera gånger efter detta?
Citera
2017-05-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Upphetsande eller vad för motiv föreslår du? Bara gillar att mörda? En gång flera gånger efter detta?

Om du tror att motivet var att bli upphetsad av att misshandla Kevins könsorgan, vilket är mycket troligt, så borde 5- & 7-åringen skivas av direkt. Så små killar har knappast något hum om vare sig sex eller om att bli upphetsade.
Senast redigerad av hoaxgammon 2017-05-05 kl. 19:06.
Citera
2017-05-05, 19:05
Medlem
Citat:
Om du tror att motivet var att bli upphetsad av att misshandla Kevins könsorgan, vilket är mycket troligt, så borde 5- & 7-åringen skivas av direkt. Så små killar ha knappast något hum om vare sig sex eller att bli upphetsade.

Jag nej. Läs till vilket inlägg jag skrev det..,,
Citera
2017-05-05, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Gör det?

konstig formulering, men likväl så avses utredningsaspekter och det brukar inte vara mycket att hänga i julgranen. huvudvittnet måste vara 5-åringen, något annat vittne finns inte.
Citera
2017-05-05, 19:09
Bannlyst
Citat:
Upphetsande eller vad för motiv föreslår du? Bara gillar att mörda? En gång eller flera gånger efter detta?

jag skriver ju dålig impulskontroll, inget motiv alls, men att han velat ge igen genom att plåga K. statistiskt har dessa personer lång wrap sheet och tagit till våld igen, men kan blivit lugnare om de medicineras.
Citera
2017-05-05, 19:09
Medlem
Citat:
Jag nej. Läs till vilket inlägg jag skrev det..,,

Vad beror misshandeln av Kevins könsorgan på då? Tyder ju snarast på en sexsadist och småpojkar har ännu inte fått de hormoner som sätter igång deras sexlust och medvetenhet om sex. Det är ett troligt motiv att förövaren skulle bli upphetsad. Vilka småbarn skulle misshandla könsorgan för att bli upphetsade? Inte troligt alls! Men en tonåring eller en vuxen skulle kunna göra det.
Citera
2017-05-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCady
Om Kevin setts med tre pedofiler på en dag så undrar jag vad det är för ett konstigt ställe de bodde på? Lögn säger jag...

Det verkar ha varit fullt ös på spekulationer och ryktesspridning av olika slag. Ja Kevin ska ha iakttagits med tre olika pedofiler, en ska han ha gått över gatan med hand i hand.
Gissning: det här är det barn som har berättat.
Jag kommer ihåg alla skräckhistorier om fula gubbar, hysteri osv, från när jag var liten.
Nån hade sett nåt och kunde svära på det osv.
Citera
2017-05-05, 19:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
säger inte alls att det uppenbart är de, säger att de är bundna till tid och plats och måste därmed betraktas som möjliga gm tillsammans med exv Marius som även han verkar ha varit i närheten. jag vill veta vad pojkarna kommer ihåg av vad de de facto sagt att de sett innan någon visste att K var död. detta måste DJ fråga om.

det finns ett skäl att fokus ligger på pojkarna innan förhören börjar, dvs det finns skäl att verkligen ta reda på vad de vet och inte. sedan kanse det gick ändå. men det är inte TQ det här, där det bara är historier, här finns substans.
Det fanns inget fokus på pojkarna före deras pappa och styvmamma kontaktade polisen eftersom ena pojken sa att han sett Kevin bli dödad med kniv.

Däremot skall Kevin ha varit med en annan pojke när de ringde på dörren men bröderna inte fick gå ut.

Att två små pojkar på en tid av en halvtimme skulle ha hunnit med allt som åläggs dem låter väldigt snävt.
Citera
2017-05-05, 19:13
Bannlyst
Citat:
Vad beror misshandeln av Kevins könsorgan på då? Tyder ju snarast på en sexsadist och småpojkar har ännu inte fått de hormoner som sätter igång deras sexlust och medvetenhet om sex. Det är ett troligt motiv att förövaren skulle bli upphetsad. Vilka småbarn skulle misshandla könsorgan för att bli upphetsade? Inte troligt alls! Men en tonåring eller en vuxen skulle kunna göra det.

barnen ska ha sparkat K där, men det hänger inte riktigt ihop med sexualrelaterade blåmärken. detta är en av märkligheterna i falllet, att detta inte är klarlagt.
Citera
2017-05-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fanns inget fokus på pojkarna före deras pappa och styvmamma kontaktade polisen eftersom ena pojken sa att han sett Kevin bli dödad med kniv.

Däremot skall Kevin ha varit med en annan pojke när de ringde på dörren men bröderna inte fick gå ut.

Att två små pojkar på en tid av en halvtimme skulle ha hunnit med allt som åläggs dem låter väldigt snävt.

Ja det låter ju som en ren fantasi, han blev inte dödad med kniv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in