2017-05-05, 15:08
Medlem
Podrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Något i barnet Kevins familj verkar definitivt inte varit okej. Pojken tycks ha drivit vind för våg, fyraåringen eftersöktes inte förrän sent på kvällen, ingen tycks riktigt brytt sig om var han var, vad han gjorde eller med vem. Anmärkningsvärt, en fyraåring ska man ha under någorlunda uppsikt. Bland annat måste anhöriga ha vetat att brukade leka vid sjön, och att han inte kunde simma. Katastrofvarning.
Och så ska man tydligen känt till att pedofiler rörde sig kring pojken, hade han gått hand i hand med en sådan? Att döma av bilderna var den lille lockige Kevin väldigt söt, en het dröm för varje bögpedofil.

Pedofiler luktar sig till lämpliga barn på långt håll. Det brukar mycket ofta, nästan alltid handla om utsatta barn med trassliga hemförhållanden, kanske med alkoholproblem, där föräldrar inte bryr sig eller inte förstår riskerna med "snälla farbröder" som förstår att utnyttja de eftersatta barnens längtan efter kärlek - och presenter.

Att sjuåringen lekte med sin femårige bror är inte alls konstigt, jag har egna erfarenheter av liknande. Däremot kan man undra lite över varför en fyraåring tillläts hänga med, han var ju alldeles för liten. Detta skulle kunna tolkas som att Kevin var ett utstött och ensamt barn som inte riktigt hörde hemma någonstans och som därför hängde sig på där det gick.

Intressanta tankar om Kevins familj där och pedofiler. Det är precis som du skriver i den saken. Det vore intressant att få veta mer om hans hemförhållanden men också om det går att koppla någon person som är dömd för sexualbrott till eventuella spår på den där staven.

Det blir lätt en massa spekulationer. Vilka dokument i det här fallet går att få tag på för att läsa sig till mer. Är det bara källor från tidningar eller finns några dokument från myndigheter offentliga?
Citera
2017-05-05, 15:11
Medlem
I dokumentären snackas det om att barn kan skapa fantasier och erkänna efter ledande frågor bland annat. Barn som upplever hemska händelser kan också glömma bort dessa. Bröderna behöver därför inte ha något som helst minne av det som hände (om de nu gjort det eller stod och såg på när någon annan gjorde det).
Citera
2017-05-05, 15:14
Medlem
Beatriceaurores avatar
Podr, att pappan beskrev Kevin som "viljestark" tror jag står för att pojken var problematisk på något eller flera sätt.
Men man säger inte om en liten död pojke att han var "bråkig" "elak" "olydig" "lögnaktig" eller annat negativt, sånt säger man inte om någon som dött så här tragiskt.
Därför säger man t ex "viljestark".
Citera
2017-05-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
I dokumentären snackas det om att barn kan skapa fantasier och erkänna efter ledande frågor bland annat. Barn som upplever hemska händelser kan också glömma bort dessa. Bröderna behöver därför inte ha något som helst minne av det som hände (om de nu gjort det eller stod och såg på när någon annan gjorde det).

Var ju inte hemskt för åtminstone 7 åringen som säkerligen var drivande. Hemskt blev det när han började få hot. Men det minns han...
Citera
2017-05-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Var ju inte hemskt för åtminstone 7 åringen som säkerligen var drivande. Hemskt blev det när han började få hot. Men det minns han...

Kan bero på att det pratats mycket om det inom familjen också.
Citera
2017-05-05, 15:19
Medlem
Podrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Rent trams, erkänn att du hittade på det där med "en mycket erfaren förskollärare" för annars är det skrämmande att en så okunnig person får jobba med barn.
Dessutom har du och din imaginära kompis missuppfattat saken. Det var femåringen som var Kevins kompis. Resterande är inte värt att kommentera.
Allvarligt, det är i sådana här trådar som man märker hur mycket knäppgökar det finns på flashback.

Personen som jag talade med har under flertalet tillfällen under 45 års tid som yrkesperson på förskola fått bryta i bråk där små barn försökt kväva varandra, skära varandra med medhavda föremål såsom stickvapen samt vid något tillfälle tända eld på byggnader. En fyraåring har ingen chans mot en sjuåring var den kommentar jag fick när jag frågade vederbörande om styrkeförhållanden.

Sjuåringen var alltså inte kompis med Kevin.
Citera
2017-05-05, 15:21
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Podr, att pappan beskrev Kevin som "viljestark" tror jag står för att pojken var problematisk på något eller flera sätt.
Men man säger inte om en liten död pojke att han var "bråkig" "elak" "olydig" "lögnaktig" eller annat negativt, sånt säger man inte om någon som dött så här tragiskt.
Därför säger man t ex "viljestark".
Det går ju också att fråga sig hur mycket intryck en fyraåring bjuder på som grund bortom allmänna omdömen av typen snäll och glad och busig. Mycket god talare, uppskattad i föreningslivet, få problem i relationer med motsatta könet?
Citera
2017-05-05, 15:21
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Varför tror du christianson hade fel i alla år med Quick men inte i fallet kevin? Tror du han blev sämre åren efter detta fall och började göra fel på fel efter detta fall?
Var har jag skrivit att han inte har fel i fallet Kevin!? Jävla supernolla. Sådana som du borde hålla er riktigt långt borta från tråden.
Citera
2017-05-05, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men vet vi att pojkarna berättat om skadorna?

rärrsmedicin säger inget om stampskador.
Citera
2017-05-05, 15:35
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Vilken plats menar du att bröderna är knutna till Arvika, mordplatsen eller fyndplatsen ?

Den gemensamma nämnaren i båda fallen är SÅC
De är knutna till Arvika, mordplatsen (enligt utredningen) samt till fyndplatsen. De befann sig inte 130 mil därifrån och var tvungna att köra till mordplatsen på en halvtimme. Du verkar ha en närmast pervers relation till Quickfallet. Det är OT här utom såvitt avser SÅC. Som jag anser är en galning och mycket väl kan ligga bakom att bröderna är oskyldigt anklagade. Men det kommer ingen idag att kunna bevisa med mindre än att någon döms. Därmed kommer misstankarna mot bröderna sannolikt att kvarstå även efter dokumentären. Kanske försvagade men ändå.

Eller vad skulle kunna rentvå dem från alla misstankar enligt dig? Att SÅC erkänner att han är en galning. Det räcker inte. Bröderna var på plats. Kan DJ bevisa att så inte var fallet är det naturligtvis en annan sak men då hade väl dokumentären fått en annan disposition får man förmoda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
rärrsmedicin säger inget om stampskador.

Tryckt fötterna mot halsen hade dom gjort. Samma sak tyckte jag. Men kanske inget som rättsmedicin skrev utan pojkarna sa. Så jag trodde väldigt hårt som kan liknas vid stampa.Har läst det nyligen .
Senast redigerad av werdo 2017-05-05 kl. 15:38.
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag tror- tror alltså, utan något vetenskapligt belägg, att man minns en hemsk händelse. I spelfilmer och romaner är det populärt att skildra sådan minnesförlust, men i verkligheten tror jag att man visst minns. Men att man gärna vill förneka den traumatiska händelsen inför andra, och helst inte tänka på den.
Däremot kan falska minnen inplanteras efter mer eller mindre intensiv bearbetning, särskilt hos barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in