2017-05-04, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det handlar nog inte om ditt minne. Du verkar plocka saker rätt ur luften. Ingen har någonsin påstått att det var överlagt mord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14080423.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Rolf Sandberg
De höll länge fast vid versionen att det var en lek som spårade ur. Nyligen gick han ut med sanningen – det var ett utstuderat våldsdåd.

Sägs i det här avsnittet av tv3:s serie Ondska.
https://www.viafree.se/program/samha...ng-1/avsnitt-6

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du verkar tro mycket.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ordet-pa-kevin

Citat:
Ursprungligen postat av SVT
En gång tog polisen med honom till stranden i Dottevik där Kevin dödades och krävde att han skulle erkänna. Det var många liknande upplevelser.

– Jag skulle bedöma att Marius var med i minst 20 förhör. Och aldrig fanns någon advokat inkopplad. Bara socialfolk och psykologer.
Citera
2017-05-04, 08:32
Bannlyst
Dan Josefsson borde få stora journalistpriset eller nåt.
Hur sjukt får det egentligen bli?
Man dömmer några barn helt utan teknisk bevisning och utan att dom erkänt.
Den riktige mördaren går fri.
Kanske en pedofil som senare kan ha gjort om samma sak.
Häxprocess!
Citera
2017-05-04, 08:32
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej.

Och?

Det är möjligt att bröderna ljuger men jag vill helst läsa förundersökningen innan jag utgår från att dem är lögnare.

Din fråga har en felaktig utgångspunkt med tanke på att jag aldrig skrivit att bröderna är oskyldiga.

Framförallt så fattar jag att det är dumt att dra tvärsäkra slutsatser utan att ha läst förundersökningen.

Det finns ingen gåta här. Man vill göra en spektakulär dokumentär a la Paradise Lost eller något...
Citera
2017-05-04, 08:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det finns ingen gåta här. Man vill göra en spektakulär dokumentär a la Paradise Lost eller något...

Den slutsatsen anser du dig alltså kunna dra efter att ha sett ett avsnitt av tre möjliga...

Vad menade du förresten med att bröderna är dömda? Ljög du eller är du exceptionellt oinsatt i det här fallet?
Citera
2017-05-04, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja att polisen påstår sig ha mordvapnet och att de säkrat fingeravtryck på det men att dessa inte är från pojkarna låter ju skrämmande!

Troligtvis kommer det mer av såna här häpnadsväckande avslöjanden speciellt med tanke på att SÅC var inblandad....

Hade verkligen varit en skandal utan dess like om Sven Å Christiansson systematiskt under årtionden förstört rättsfall för att tillfredsställa sin egna fetisch kring mord. Mannen är professor i Stockholm och har skrivit flera böcker som är kurslitteratur, framför allt inom rättspsykiatri. Boken I Huvudet på en seriemördare kom ut 2010 - 2 år efter att Råstam börjat granska Quick och den boken ströks senare som kurslitteratur på psykologprogrammet.

Precis som det står i DN

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kri...or-psykologin/

Citera
2017-05-04, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
På vad sätt menar du att det inte finns någon gåta här? Har du hört bandupptagningarna av förhören?
Citera
2017-05-04, 08:42
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
På vad sätt menar du att det inte finns någon gåta här? Har du hört bandupptagningarna av förhören?

Det hr kom man alltså på nu ca 10 år senare? Ja just fan vi erknde ju bara för att dom tjatade på oss. jojo.
Citera
2017-05-04, 08:45
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Dan Josefsson borde få stora journalistpriset eller nåt.
Hur sjukt får det egentligen bli?
Man dömmer några barn helt utan teknisk bevisning och utan att dom erkänt.
Den riktige mördaren går fri.
Kanske en pedofil som senare kan ha gjort om samma sak.
Häxprocess!

För allt media hitintills har sagt till folket är sant!!!!
Citera
2017-05-04, 08:46
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Nej, jag missade detta. Är föräldrarna extremt lågutbildade? Jobbar dom på Samhall? Ingen förutom en lågutbildad person skulle gå med på detta. Det är ju småbarn vi pratar om. Som behöver stöd och trygghet. Att de sitter ensam med polis i tiotals förhör är helt ofattbart. Vad tänkte föräldrarna? Eller tänkte dom alls?
Såg du dokumentären? Se den, då får du höra pappa säger varför de inte var med: "Jag var emot det, pojkarna behövde ha någon stöd. Men de var (polisen) experter och jag litade på de"
Säkert fick föräldrarna höra att pojkarna kanske inte vågar berätta något om föräldrarna är med, utan att det blir bättre om de är ensamma med de... Vidrigt, stackars pojkar
Citera
2017-05-04, 08:46
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:

Har du hört alla bandupptagningar? eller bara en del av en bandupptagning? Det drar du dina slutsatser från. Bra jobbat!
Citera
2017-05-04, 08:49
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistula

tycker de som loggar in på flashback direkt efter avsnittet visats och skriver "jag tror christian och robin gjorde det" borde tänka efter litet. för det första finns inget i avsnittet som tyder på deras skuld överhuvudtaget, och för det andra: nu har en tredjedel av den här historien visats. de nästa två delarna kommer avslöja mycket mer. min känsla är att det ligger en hund begraven och att det lär finnas större chockfaktorer längre fram än bara hur förhören med barnen sett ut. SÅC:s inblandning kommer bli mycket intressant att få veta mer om.
Ja, chockfaktor i första avsnittet var att poliserna erkänner att barnen inte "erkände" i klassiskt mening utan att de plockade upp fragment ur deras berättelse, efter 30 timmar förhör
Citera
2017-05-04, 08:51
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Dokumentären är vinklad för att korkskallar som ni ska tro att det är något skumt i görningen. Något som borde fått er att dra öronen åt er är inledningen när journalisten ringer upp pappan och sgäre något i stil med "har alltid känt att något inte gått rätt till med mordutredningen" varvid pappan håller med!! No shit. varför skulle inte papppan hålla med om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in