2017-05-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Du låter DJ tala och styra agendan. Uppenbarligen så kryllar den här tråden av människor som drar ekonomiska fördelar av den här dokumentären. Du är förmodligen en av dom. Det finns inget nytt i den här dokumentärserien. Den börjar som en besvikelse och den kommer sluta i en enda stor besvikelse. Jag avråder alla som inte vill duperade av märkliga klipp och utspel att inte titta vidare på skräpet. Ni kliver över lik och drar upp gamla sår för egen vinnings skull. Svin är vad ni är. Synd att ni lyckas lura så många med billiga tricks men lite upplyftande ändå att se att många ser igenom skiten.

Utveckla gärna hur jag "drar ekonomisk vinning" av den här dokumentären.
Citera
2017-05-05, 12:01
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Du låter DJ tala och styra agendan. Uppenbarligen så kryllar den här tråden av människor som drar ekonomiska fördelar av den här dokumentären. Du är förmodligen en av dom. Det finns inget nytt i den här dokumentärserien. Den börjar som en besvikelse och den kommer sluta i en enda stor besvikelse. Jag avråder alla som inte vill duperade av märkliga klipp och utspel att inte titta vidare på skräpet. Ni kliver över lik och drar upp gamla sår för egen vinnings skull. Svin är vad ni är. Synd att ni lyckas lura så många med billiga tricks men lite upplyftande ändå att se att många ser igenom skiten.

Är du hög? Jag lovar att varje logiskt tänkande människa reagerar på att dessa inavlade idioter lyckats fantisera ihop "sagan om bebisgärningsmännen" och att lika inavlade idioter gått på det!
Alltså för fan människa, skärp dig!
Citera
2017-05-05, 12:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du låter DJ tala och styra agendan.

Du låter Rolf Sandberg styra agendan.
Citera
2017-05-05, 12:07
Medlem
ursprungligens avatar
Här direkt ur SÅC´s bok "I huvudet på en seriemördare" 2010:

"När barn dödar andra barn sker ett kortvarigt uppvaknande som åtföljs av ett tigande, som om vi inte vill se. Fyraårige Kevin mördades 1998 i Arvika. Han hittades död en kväll liggande på en lastpall i vassen vid strandkanten till Kyrkviken. Den döda kroppen bar spår av skador runt halsen och underlivet.

Till en börja antog man att skadorna var ett resultat av ett sexuellt övergrepp. Men det var ingen pedofil eller ungdomar som begått brottet. Mördarna var ett syskonpar på fem respektive sju år. Det var ingen lek som spårat ur. Bröderna hade jagat Kevin och när han hamnat på rygg hade de tryckt en pinne mot hans hals och hållit kvar den tillräckligt länge för att Kevin skulle kvävas till döds. De hade också sparkat på honom, bland annat i underlivet. Därefter hade bröderna ställt sig på Kevins hals när han låg hopkrupen, kanske för att försäkra sig om att han var död, kanske i triumf över vad de åstadkommit.

De hade sedan släpat kroppen till strandkanten och lagt den i vassen för att dölja vad som hänt. En viktig omständighet kopplad till den tragiska händelsen var att dödandet hade föregåtts av handlingar som tydligt signalerade fantasier om dödligt våld. Sjuåringen som emellanåt fick vredesutbrott hade bland annat tagit stryptag på sin lillebror. Tyvärr stannade reaktionerna vid verkningslösa förmaningar, istället för att försöka förstå hans tankar ock känslor.

I en kommentar i ett tv-program om Kevin-mordet åtta år senare medger spaningsledaren Rolf Sandberg att om det hade varit vuxna personer som begått samma gärning hade det kallats mord. Efter att ha sett programmet förväntade sig Expressens tv-krönikör Britta Svensson att det skulle skapas nya rubriker och skrivas nya artiklar om varför Kevin mördades och vad som gjorts sedan dess för att hjälpa utsatta barn. Men kommentarerna uteblev, vilket krönikören formulerar på ett tänkvärt sätt: "Tystnaden är vårt sätt att hantera en sådan händelse. Så gör vi i det här landet när något har hänt som inte passar in i vår världsbild, i vår bild av oss själva."

För att kunna fånga upp signaler om våldshandlingar måste vi förstå i hur tidig ålder ett förhållningssätt utvecklas som inbegriper lustupplevelser av att skada andra. Vi måste lära oss mer om gärningsmäns tidiga fantasier. Vi måste ständigt aktualisera dessa kunskaper och erfarenheter istället för att tiga om dem, förenkla, förringa eller medialisera dem."
Redan i bokens inledning beskriver SÅC dessa två seriemördare! Det finns många svar på frågor i tråden i denna redogörelse. SÅC är ju en av de som vet vad som egentligen hände!
Citera
2017-05-05, 12:08
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Tack för klokt inlägg. Nej man är inte skyldig för att man eventuellt kan bindas till en specifik plats.

Men jag undrar om de här uppgifterna om att han setts med tre pedofiler under dagen. De kommer kanske in på de vittnesmålen i något av de andra programmen. Det låter konstigt att ingen skulle ha sagt ifrån om han setts gå hand i hand med en pedofil, t.ex.
Det är väl ingen som påstår heller. Vad som påstås är att misstankarna mot bröderna beror på att de kan knytas till platsen för brottet. Och det är svårt att se hur misstankarna helt ska försvinna om man inte lyckas sätta dit en annan person.
Citera
2017-05-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Någon måste ju sitta på P3-dokumentär om fallet?

Förstår att den tagits bort från allmänt åkande. Kan samtidigt se en poäng i att den bevaras för eftervärlden.

https://minfil.org/qcseD3bab3/p3dokumentar-kevin.mp3
Citera
2017-05-05, 12:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Studier i all ära, men är inte sanningen och/eller verkligheten. 20 år är även det lång tid att hitta på denna historia.

Finns självklart massvis med teknisk bevisning i detta fall, men denna leds ej direkt till pojkarna eller mot någon annan heller för den delen. Var det detta du ville ha svar på? Jag är så säker man kan vara, i en slik situation. Vad pekar mot att det är pojkarna, enligt dig? Vilka är de tvärsäkra bevisen för detta? Nej, just det! De finns ej heller, för då skulle pojkarna vara friade...

Okey, Sherlock! Berätta då för mig vilka bevis du har, som ingen annan har, som friar pojkarna? Jag är så säker man kan vara i en slik situation. Och det är inte jag som idiotförklarade mig själv - det är du! Vågar du inte stå för dina åsikter?
Du missar något väldigt viktigt -- för ett friande krävs inte bevisning som friar personen, det som krävs är att det INTE finns tillräcklig bevisning för att binda personen till brott.

Frågan som skall ställas är således VAD BINDER dem till brottet.
Citera
2017-05-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Har du sett ett misshandlat barn någongång?
Det är högst sannolikt en vuxen förövare i detta fall. Alla gånger äldre än 7 år.

Knoddarna har inte dödat Kevin och hur dessa stolpskott till poliser/förhörsledare ens lyckats fantisera ihop det är för mig en gåta. Höga på weed? Psykos?

Läs igenom mitt inlägg en gång till och begrunda.

Men jag tycker att det stor skillnad mellan en 7 åring och en på 4 år. Nu vet jag i och för sig inte om kevin hade skador som peddon gör, om du förstår.. Om det är så kan han blivit utnyttjad tidigare eller samma dag. Men det sägs det inget om väl.
Och så länge jag vet endast slag och sparkar så tror jag 7 åringen. Kan det ha vart stenar om det var så illa som du säger?
Citera
2017-05-05, 12:15
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Här direkt ur SÅC´s bok "I huvudet på en seriemördare" 2010:

"När barn dödar andra barn sker ett kortvarigt uppvaknande som åtföljs av ett tigande, som om vi inte vill se. Fyraårige Kevin mördades 1998 i Arvika. Han hittades död en kväll liggande på en lastpall i vassen vid strandkanten till Kyrkviken. Den döda kroppen bar spår av skador runt halsen och underlivet.

Till en börja antog man att skadorna var ett resultat av ett sexuellt övergrepp. Men det var ingen pedofil eller ungdomar som begått brottet. Mördarna var ett syskonpar på fem respektive sju år. Det var ingen lek som spårat ur. Bröderna hade jagat Kevin och när han hamnat på rygg hade de tryckt en pinne mot hans hals och hållit kvar den tillräckligt länge för att Kevin skulle kvävas till döds. De hade också sparkat på honom, bland annat i underlivet. Därefter hade bröderna ställt sig på Kevins hals när han låg hopkrupen, kanske för att försäkra sig om att han var död, kanske i triumf över vad de åstadkommit.

De hade sedan släpat kroppen till strandkanten och lagt den i vassen för att dölja vad som hänt. En viktig omständighet kopplad till den tragiska händelsen var att dödandet hade föregåtts av handlingar som tydligt signalerade fantasier om dödligt våld. Sjuåringen som emellanåt fick vredesutbrott hade bland annat tagit stryptag på sin lillebror. Tyvärr stannade reaktionerna vid verkningslösa förmaningar, istället för att försöka förstå hans tankar ock känslor.

I en kommentar i ett tv-program om Kevin-mordet åtta år senare medger spaningsledaren Rolf Sandberg att om det hade varit vuxna personer som begått samma gärning hade det kallats mord. Efter att ha sett programmet förväntade sig Expressens tv-krönikör Britta Svensson att det skulle skapas nya rubriker och skrivas nya artiklar om varför Kevin mördades och vad som gjorts sedan dess för att hjälpa utsatta barn. Men kommentarerna uteblev, vilket krönikören formulerar på ett tänkvärt sätt: "Tystnaden är vårt sätt att hantera en sådan händelse. Så gör vi i det här landet när något har hänt som inte passar in i vår världsbild, i vår bild av oss själva."

För att kunna fånga upp signaler om våldshandlingar måste vi förstå i hur tidig ålder ett förhållningssätt utvecklas som inbegriper lustupplevelser av att skada andra. Vi måste lära oss mer om gärningsmäns tidiga fantasier. Vi måste ständigt aktualisera dessa kunskaper och erfarenheter istället för att tiga om dem, förenkla, förringa eller medialisera dem."
Redan i bokens inledning beskriver SÅC dessa två seriemördare! Det finns många svar på frågor i tråden i denna redogörelse. SÅC är ju en av de som vet vad som egentligen hände!

Men jösses människa, är du seriös??
Tar du verkligen in innebörden i texten?
Det är så osannolikt att jag gråter av medlidande när pappskallar som du går på det.
Denna saga hade inte ens fungerat i en kioskdeckare! Snälla sluta knarka!
Citera
2017-05-05, 12:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Men jösses människa, är du seriös??
Tar du verkligen in innebörden i texten?
Det är så osannolikt att jag gråter av medlidande när pappskallar som du går på det.
Denna saga hade inte ens fungerat i en kioskdeckare! Snälla sluta knarka!

Jag tror inte att användaren i fråga har ställt sig bakom textens innehåll.
Citera
2017-05-05, 12:21
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du missar något väldigt viktigt -- för ett friande krävs inte bevisning som friar personen, det som krävs är att det INTE finns tillräcklig bevisning för att binda personen till brott.

Frågan som skall ställas är således VAD BINDER dem till brottet.

Om det framkom en person som berättar att denne är skyldig och kan bevisa detta med hjälp utav, låt oss för skoj skull säga, en videosnutt - då skulle självklart denne man dömas utan bevisningen mot pojkarna har förändrats ett dugg, förutom erkännandena då (som hela fallet egentligen står och faller med). Hmm - blev knepigt detta.
Citera
2017-05-05, 12:23
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Thomas Olsson behöver inte det längre. Han är redan stor och berömd. Sedan vet jag inte hur mycket du följt honom, lyssnat på intervjuer med honom. Jag får en helt annan bild av en ganska ödmjuk person med stort engagemang i de fall han åtar sig.
Jo, när jag tänker efter har jag nog sett eller hört någon intervju där han visar upp en annan sida än den kalla och robotliknande. Jättebra i så fall.

Beträffande att en rik och berömd person skulle vara nöjd med stjärnglansen och pengarna så gäller ofta precis tvärtom. Den framgångsrike grips av en sorts uppblåst mani, han vill bara ha mer och mer, han eller hon tycks utveckla en sorts beroende.
Om detta gäller Olsson har jag förstås inte en aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in