2017-05-05, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SÅC!

SÅC! (Kommer mera, var så säker!)

Jag ställer mig själv lite tveksam till att det är samma sak att vara bunden till en specifik plats som att vara bunden till en gärning. (Över 2200 personer var inte skyldiga till att Titanic sjönk, trots att de var på platsen.)

Tre pedofiler hade träffat Kevin under dagen enligt uppgift!

Ett tiotal kända enligt Nordisk Kriminalkrönika (om jag inte minns fel).

Jag tror också samma sak, se mitt tidigare inlägg i tråden!

Jag tycker dock att vi kan enas i tråden om att Christianson stavar sitt efternamn med ett "s". Vi är liksom inte här för att förolämpa honom. Respekt!

Den är borttagen då SR anser att utvecklingen av fallet påbjuder att den inte ska vara tillgänglig.

Tack för klokt inlägg. Nej man är inte skyldig för att man eventuellt kan bindas till en specifik plats.

Men jag undrar om de här uppgifterna om att han setts med tre pedofiler under dagen. De kommer kanske in på de vittnesmålen i något av de andra programmen. Det låter konstigt att ingen skulle ha sagt ifrån om han setts gå hand i hand med en pedofil, t.ex.
Citera
2017-05-05, 11:04
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag litar främst på mitt eget omdöme och vill därför läsa förundersökningen innan jag pekar ut bröderna som mördare.

haha jag tvivlar inte på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaListan
Är du förståndshandikappad? Det är exceptionellt anmärkningsvärt att poliserna öppet pratar om sina tvivel.

Det har ingenting med vilseledande klippning att göra. Om du hade sett första delen så hade det säkerligen klarnat, även för dig.

Jag har sett första delen två ggr. Blev än mer kritisk mot hur dokumentären är uppbyggd. DJ har ju inget som helst neutralt sinne när han går in i det här fallet. Han utgår ifrån direkt att allting har varigt fel från början till slut. Han har en tydlig agenda och kan därför inte och bör inte ens ta i det här fallet. Din fråga huruvida jag är förståndshandikappad tillför just inte så mycket. Eller kommer det att bringa ljus i Fallet Kevin tror du?
Citera
2017-05-05, 11:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Herr Besserwisser, du är inte ensam om att fatta hur smart klippning av dokumentärer går till. Dock säger faktiskt de två förhörsledarna att de inte fick något erkännande från barnen.

Tror att du behöver lyssna på detta på ett mer kritiskt sätt än du verkar göra. De är väldigt svävande när de säger detta och det är därför jag satte det inom citationstecken. Jag skrev alltså: Dessutom handlar många »erkännanden« även när vuxna är inblandade om en successiv process.
Citera
2017-05-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
haha jag tvivlar inte på detta.

Jag har sett första delen två ggr. Blev än mer kritisk mot hur dokumentären är uppbyggd. DJ har ju inget som helst neutralt sinne när han går in i det här fallet. Han utgår ifrån direkt att allting har varigt fel från början till slut. Han har en tydlig agenda och kan därför inte och bör inte ens ta i det här fallet. Din fråga huruvida jag är förståndshandikappad tillför just inte så mycket. Eller kommer det att bringa ljus i Fallet Kevin tror du?

Nej, men det skulle förklara dina otroligt märkliga utspel. Beträffande fallet så låter jag kommande avsnitt tala. Däremot så tycks din agenda här främst vara att förpesta diskussionen med diverse rasisitiska/imbecilla påhopp.

När det kom till din kännedom att det fanns barn med utländskt påbrå i Dottevik så började du plötsligt ifrågasätta brödernas skuld.

Du hävdar också att Dan Josefsson har valt det här fallet för att "bli stor på riktigt". Därav min tidigare (obesvarade) fråga till dig om du överhuvudtaget vet vem han är?

Det är bara ett axplock av dina bisarra inlägg, tillräckligt skevt för att avfärda allting du hädanefter kommer dragandes med.

Omyndigförklarad.
Citera
2017-05-05, 11:20
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Innan jag började första klass (7 1/2 år) hade jag åkt polisbil 2 gånger (kanske tre, osäker på den tredje).

1: Efterlysning, två barn försvunna, (kompisens morsa rapporterade oss som saknade) men polisen hittade oss 2 mil hemifrån, vi var på upptäcktsfärd, inget konstigt med det tyckte vi.

2: Stöld av hänglås på nybyggen i stan, på morgnarna så knäppte byggarbetarna upp alla hänglås runt kvarteret och lät de hänga kvar "oknäppta" och vi snorungar tog de låsen, (varför vi snodde dom har jag fortfarande inte förstått). Hursom, en morgon tog polisen oss på bar gärning men alla andra lyckades springa ifrån dom men inte jag då jag var minst. Åkte alltså dit på det men polisen var jättetrevliga.

3: Vi hade kommit över en ask tändstickor och polis och brandmän fick komma och släcka/fixa berget vi fjuttat på, men minns inte riktigt exakt vad som hände annat än att polisen var där.

Att jag själv minns detaljer från den åldern (idag 52 år gammal) betyder inte att alla andra gör det!

Absolut inte!

Vet att jag är j-vligt skärpt, hör jag själv till skaran med mycket gott minne, förmodligen få förunnat, vet massor av folk som knappt ens minns vad de gjorde igår!

Du minns inte eftersom din dåvarande bebishjärna inte klarade av att lagra minnet på ett adekvat sätt.

Hade samma händelser skett i 12-årsåldern du troligtvis haft lagrade minnen.
Citera
2017-05-05, 11:28
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Vilket skitsnack...

Dom tar ingen större risk än innan. Deras identiteter var ju redan avslöjade? Pappan berättar ju för tusan i dokumentären hur dom hotats redan på nätet och telefonen. så dom har väl snarare allt att vinna på den här skitdokumentären.
Käre Kung, kan du försöka hyfsa ditt språk en aning? Det blir trevligare så.
I hemtrakten är de kända naturligtvis. Men alla som bor långt från platsen är okunniga om vilka pojkarna är, i och med dokumentären vet nu hela Sverige och risken för trakasserier har ökat med några miljoner. Jag skulle också tänkt mig noga för om jag var i deras kläder.
Citera
2017-05-05, 11:33
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
Du är ju inte den skarpaste kniven i lådan va? Om man drar likhetstecken mellan etnicitet och "bestialitet" så är man ju klart rasistisk/främlingsfientlig.
Traumatiserade och krigsskadade barn kan nog var mer "bestialiska" än barn med en normal uppväxt.
Det har inte med rasism att göra.
Citera
2017-05-05, 11:44
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jösses vilka pappskallar! De tar alltså in två knoddar på 5 & 7år (i princip bebisar) på "förhör"x15. Vidare får de fram "erkännanden" om att knoddarna ifråga mördat sin bebispolare på 4 år.
Ingen som reagerar på hur sinnesjukt absurt det hela är?!
Jag tror knappt mina ögon när jag ser kommentarer som "klart det var ungarna som gjorde det", "de borde få dödsstraff".
Har det brunnit i skallen på er??

Man kan räkna ut med arslet att dessa bebisbarn är oskyldiga och att förövaren med 100% säkerhet är långt över 7 år.

Vad gäller "minnen" är bebisbarns hjärnor inte utvecklade nog att lagra information på ett adekvat sätt. De leker och fantiserar och i deras minnesfragment är dessa fabler duktigt sammanflätade med verkliga händelser.
Ni som påstår att ni "minns" från den åldern (tänk efter riktigt noga nu) hur långa är dessa minnesfrekvenser och hur många gånger har något lagts till eller tagits bort?

Klart som korvspad att grabbarna nu i vuxen ålder inte vet vad de ska tro då dessa kötthuvuden till förhörsledare/poliser planterat falska "minnen" och aktivt förnekat pojkarnas äkta verkliga vittnesberättelse.

Snälla tröga idioter, kan ni inte bara självsanera er själva? Ni är alldeles för många och tillför absolut ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Hade En vuxen slagit 4 åringen så hade den inte haft nån käke kvar. Eller snopp.

Har du sett ett misshandlat barn någongång?
Det är högst sannolikt en vuxen förövare i detta fall. Alla gånger äldre än 7 år.

Knoddarna har inte dödat Kevin och hur dessa stolpskott till poliser/förhörsledare ens lyckats fantisera ihop det är för mig en gåta. Höga på weed? Psykos?

Läs igenom mitt inlägg en gång till och begrunda.
Citera
2017-05-05, 11:44
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tror att du behöver lyssna på detta på ett mer kritiskt sätt än du verkar göra. De är väldigt svävande när de säger detta och det är därför jag satte det inom citationstecken. Jag skrev alltså: Dessutom handlar många »erkännanden« även när vuxna är inblandade om en successiv process.
Jag vill hänvisa till det jag återgav här tidigare från studier (utbildningsfilm) som visar att barn anpassar sig till den vuxne frågeledarens påståenden och svarar det barnet tror att ledaren vill höra. I denna film frågade ledaren om detaljer om en påhittad fågel som aldrig existerat i filmen, och fick "lämpliga" svar från barnet.
Ett barn som uppfostrats auktoritärt (om detta vet vi väl ingenting angående bröderna) och känner att det riskerar straff, kanske stryk, om det "svarar fel" är benäget att anpassa sig för att komma undan.
Ett barn som pressats i femton förhör av en jättetrevlig poliskompis måste känna stor trötthet och vill få ett slut på utfrågandet. Då kanske man till slut "svarar rätt" så att man äntligen får gå hem till mamma och pappa.
Citera
2017-05-05, 11:53
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Att advokaten kunde tänka sig att ta sig an fallet även helt gratis betyder bara att han får enorm uppmärksamhet vilket genererar framtida feta checkar.

Men berömmelsen, upphöjdheten, det påspädda kändisskapet och hans blivande ytterligare glänsande stjärnstatus väger säkert tyngre än kistan med guld.
Hans robotliknande framtoning tror jag gör honom till den perfekta advokaten. Inga känslor, bara fakta samt förmågan att vrida allt till sin klients fördel.

Thomas Olsson behöver inte det längre. Han är redan stor och berömd. Sedan vet jag inte hur mycket du följt honom, lyssnat på intervjuer med honom. Jag får en helt annan bild av en ganska ödmjuk person med stort engagemang i de fall han åtar sig.
Citera
2017-05-05, 11:53
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaListan
Nej, men det skulle förklara dina otroligt märkliga utspel. Beträffande fallet så låter jag kommande avsnitt tala. Däremot så tycks din agenda här främst vara att förpesta diskussionen med diverse rasisitiska/imbecilla påhopp.

När det kom till din kännedom att det fanns barn med utländskt påbrå i Dottevik så började du plötsligt ifrågasätta brödernas skuld.

Du hävdar också att Dan Josefsson har valt det här fallet för att "bli stor på riktigt". Därav min tidigare (obesvarade) fråga till dig om du överhuvudtaget vet vem han är?

Det är bara ett axplock av dina bisarra inlägg, tillräckligt skevt för att avfärda allting du hädanefter kommer dragandes med.

Omyndigförklarad.

Du låter DJ tala och styra agendan. Uppenbarligen så kryllar den här tråden av människor som drar ekonomiska fördelar av den här dokumentären. Du är förmodligen en av dom. Det finns inget nytt i den här dokumentärserien. Den börjar som en besvikelse och den kommer sluta i en enda stor besvikelse. Jag avråder alla som inte vill duperade av märkliga klipp och utspel att inte titta vidare på skräpet. Ni kliver över lik och drar upp gamla sår för egen vinnings skull. Svin är vad ni är. Synd att ni lyckas lura så många med billiga tricks men lite upplyftande ändå att se att många ser igenom skiten.
Citera
2017-05-05, 11:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
https://digest.bps.org.uk/2008/08/20/negative-false-memories-are-more-easily-implanted-in-childrens-minds-than-neutral-ones/

I studien ovan genomfördes två intervjuer med barn, med en veckas mellanrum.

"Altogether, 74 per cent of the children developed false memories for the fictitious event – that is, they said they remembered the event and added extra details about what happened."

Bröderna förhördes över 30 gånger. Det fanns väldigt gott om tid att bygga upp falska minnen.

Studier i all ära, men är inte sanningen och/eller verkligheten. 20 år är även det lång tid att hitta på denna historia.

Citat:
Ursprungligen postat av Ansar-al-Bundy
Eftersom du är så tvärsäker så kan du ju dra den tekniska bevisningen här och nu.

Finns självklart massvis med teknisk bevisning i detta fall, men denna leds ej direkt till pojkarna eller mot någon annan heller för den delen. Var det detta du ville ha svar på? Jag är så säker man kan vara, i en slik situation. Vad pekar mot att det är pojkarna, enligt dig? Vilka är de tvärsäkra bevisen för detta? Nej, just det! De finns ej heller, för då skulle pojkarna vara friade...

Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Och där idiotförklarade du dig för all framtid...;0)

Grattis.

Okey, Sherlock! Berätta då för mig vilka bevis du har, som ingen annan har, som friar pojkarna? Jag är så säker man kan vara i en slik situation. Och det är inte jag som idiotförklarade mig själv - det är du! Vågar du inte stå för dina åsikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in