2017-05-08, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Fel pappa? Inte offrets alltså.

Jag uppfattar det som brödernas pappa. Om offrets pappa gjort det då lär han nog vara gm också.
Citera
2017-05-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
spekulationer i P3s dokumentär att pappan ev skulle varit den som burit kroppen då bröderna inte skulle ha orkat det.

Kan du lägga upp P3-dokumentären? Eller hänvisa mig till var den finns?
Citera
2017-05-08, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Kan du lägga upp P3-dokumentären? Eller hänvisa mig till var den finns?

finns länk tidigare i tråden, den på SRs hemsida är nedtagen.
Citera
2017-05-08, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Summan
Du missförstod mitt inlägg, läs vad jag skrev: Offrets egna pappa.

sorry.
Citera
2017-05-08, 14:43
Medlem
Citat:
Jag uppfattar det som brödernas pappa. Om offrets pappa gjort det då lär han nog vara gm också.

Jag läste uppe tvärtom, att det finns rykten om att pappan (när han är full) brukar berätta hur han tagit livet av sin egen son.
Citera
2017-05-08, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Summan
Jag läste uppe tvärtom, att det finns rykten om att pappan (när han är full) brukar berätta hur han tagit livet av sin egen son.

vi glömmer det, jag läste fel. dokumentären antyder hypotesen att någon vuxen flyttat kroppen och med utgångspunkt i att bröderna gjort det så är deras pappa mest sannolik.

sen finns givetvis hypotesen att K's pappa begått brottet i sin helhet, men det har jag inga uppgifter till stöd för.
Citera
2017-05-08, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Precis och de detaljer och bevis som kom fram räckte ju enligt åklagaren och därmed avlutades fallet. Det va ju en LUL utredning men det verkar inte folk fatta..

Nej de gör inte det. men å andra sidan kanske polisen inte skulle vart lika tvärsäkra heller när pojkarna inte kan överklaga polisens utpekande. Tydligt att de skulle haft advokater. Å andra sidan, hur fan skulle de sagt till Arvika att vi är helt övertygade att de är dem fast bara nästan...

Där finns en poäng i tidsaspekten, det finns någon regel om max 3 mån utredning avseende LUL när gm är under 15 år, tror att det gällde då med.
Citera
2017-05-08, 14:52
Medlem
SigmenFloyds avatar
Om det är nåt som är tunt så är det väl att konstatera en skuldfråga baserat på vad en sönderförhörd femåring påstås ha sagt i ett odokumenterat samtal.

Den här utredningen skriker ju totalfiasko lång väg.
Citera
2017-05-08, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Om det är nåt som är tunt så är det väl att konstatera en skuldfråga baserat på vad en sönderförhörd femåring påstås ha sagt i ett odokumenterat samtal.

Den här utredningen skriker ju totalfiasko lång väg.

de är knutna till platsen och tidpunkten och har sett den döda kroppen innan någon visste att han var död. Det är ett faktum. det borde de komma ihåg, men har inte berättat om det.
Citera
2017-05-08, 14:55
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Inte säkert att de fått ut hela, det sekretessgranskas, sekretessen är inte hävd. Om det inte finns någon tidsgräns. men då det är så länge sedan är det möjligt att de släppt väldigt mycket.
Hur vet du det? Eller spekulerar du bara?
Citera
2017-05-08, 14:57
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
de är knutna till platsen och tidpunkten och har sett den döda kroppen innan någon visste att han var död. Det är ett faktum. det borde de komma ihåg, men har inte berättat om det.

Vill gärna läsa på mer om det. Har du länk?
Citera
2017-05-08, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Hur vet du det? Eller spekulerar du bara?

FU är sekretessbelagd, då måste den granskas från sekretesssynpunkt innan man delger saker ur den. sedan kan de givetvis beslutat att häva sekretessen på hela utredningen efter att gjort en bedömning, ffa då den är så gammal. Men det är ingen öppen handling i botten. tror inte de fått ut allt ograverat, men sannolikt väldigt mycket. Vilket säkert någon stackare ångrar idag...

Caveat: om det inte finns en tidsgräns för FU rent generellt, men det tror jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in