Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Det är en vanlig, subjektiv vanföreställning. Men detta vore ämne för en egen tråd. För den här tråden är det onödigt att fördjupa sig. Min bestämda uppfattning, för att återvända till utgångspunkten för den här diskussionen, är att GM och AM hade ett eländigt liv innan det tog slut respektive blev katastrofalt. Detta kan jag inte bevisa förstås, och vi behöver inte bli överens heller. Att leva i närheten av en mänsklig maskin som skapar problem, sorg och skräck i ett rasande crescendo med andra människor som verktyg skulle jag betrakta som ett helvete, oavsett deras alkoholvanor. Någon skuld i JM:s handlande har de förstås inte.
Nej det är det inte!
Jag känner till många svenskar som dricker på exakt samma sätt som BOs, väl etablerade i samhället. Har man liksom RÅD att dricka, och inte åker fast för ex rattfylla, bli polisomhändertagen för fylla, förlorar jobb och bostad så är man en fungerande alkoholist!
Jag har en mycket djup förståelse för BOs och deras eländiga liv med sin psykopatdotter (jag är mer än övertygad om att JM knarkar också), då jag själv just förlorat ett barn i trolig överdos (kan vara vållande eller t o m mord också, men polisen skiter i det), och en psykopat till bror som tankat mamma på pengar i typ 40 år.
Men jag måste ändå säga att JM verkar vara värre än mina olycksfåglar tillsammans.
JMs föräldrars alkovanor kommer upp bara för att många är intresserade av hur JM blev som hon blev, och i Sverige och för svenskar så beror det ALLTID på "taskig barndom". Hela Sverige lider fortfarande av Ingmar Bergmans filmer om dåliga äktenskap och barndom, han har fanimej hjärntvättat några generationer där med sina psykfilmer!!