2017-05-04, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
I vart fall verkar han inte vilja närma sig ämnet SÅC.

Förövrigt högst sannolikt att om det inte är bröderna, så häckar den riktige mördaren här på FB...och skriver i denna tråd. Minst 99% sannolikhet. Och vill givetvis hålla strålkastarna kvar på bröderna...
Citera
2017-05-04, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Är det rimligt att lägga så stor vikt på hemförhållanden?

Inte ovanligt att de barn som uppvisar psykopatiska drag bor i stor fin villa med "perfekta" familjeförhållanden.

Finns inga stöd för psykopatiska drag. man vill se wrap-sheet på dem.
Citera
2017-05-04, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Man får helt enkelt vänta och se vad journalisterna har att komma med. Jag tycker det borde vara betydligt mer för att få sända det här med tanke på anhöriga, så i mina ögon är det upp till bevis.

Om det rör sig om ett handavtryck och inte ett fingeravtryck så är det inte alls bra arbetat av journalisterna. Dock undrar man ju om det gick att dra någon slutsats om det var en barnhand eller en vuxen hand? Sedan undrar man ju varför pinnen anses så intressant?

om pinnen låg där, kan vilken unge som helst hållit i den. Man måste DNA-testa den nu idag, inkl touch-DNA.
Citera
2017-05-04, 14:01
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfluent
Jag blir lite förbryllad av ditt resonemang här... Du menar att om bröderna nu mördat Kevin så skulle dom komma ihåg det. Det kan jag köpa.

Men, sedan drar du slutsatsen att dom då måste ljuga om att dom inte har något minne av att dom gjort det eftersom dom ju är skyldiga?!?

WTF?! Det resonemanget är ju så ologiskt och bakvänt att det i princip inte går att bemöta på ett intelligent sätt -det är ju ungefär som att hävda att dom måste vara oskyldiga eftersom polisen anser dom skyldiga, eller som att dra slutledningen att din cyckel har fått punktering eftersom statsministerns kusin hade katt när han var liten...

Nej du tolkar fel...

Om du får frågan om du mördat någon så svarar du förmodligen nej? Eller hur? Och börjar inte tveka och tänka aah nej inte vad jag kan komma ihåg. Lillebrorsan säger aldrig att han inte kommer ihåg eller att han inte gjort det. Han säger bara något i stil med " jag har alltid haft känslan från när jag var 5 år att jag inte gjorde det" " jag såg nog bara på när någon gjorde det". För helt korrekt återgivelse så får du se dokumentären.

Den mest troliga som förövare är storebrorsan och lillebror såg på.
Citera
2017-05-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Finns inga stöd för psykopatiska drag. man vill se wrap-sheet på dem.

Så att gruppspöa en grabb till döds på ett tortyrliknande sätt och sedan förflytta liket 30meter med huvudet under vattnet är inte psykopatiskt, antisocialt eller på något sätt psykiskt vridet?

Kanske är mördaren på fb, så dom du säger och försöker febrilt peka ut nästa syndabock..
Citera
2017-05-04, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superfluent
Jag blir lite förbryllad av ditt resonemang här... Du menar att om bröderna nu mördat Kevin så skulle dom komma ihåg det. Det kan jag köpa.

Men, sedan drar du slutsatsen att dom då måste ljuga om att dom inte har något minne av att dom gjort det eftersom dom ju är skyldiga?!?

WTF?! Det resonemanget är ju så ologiskt och bakvänt att det i princip inte går att bemöta på ett intelligent sätt -det är ju ungefär som att hävda att dom måste vara oskyldiga eftersom polisen anser dom skyldiga, eller som att dra slutledningen att din cyckel har fått punktering eftersom statsministerns kusin hade katt när han var liten...

Det intressanta är att de faktiskt säger sig ha sett kroppen, men inte heller det verkar de komma ihåg trots att detta är det som de säger till pappan när de kommer hem. Om de inte kommer ihåg det, vilket torde vara ganska traumatiskt i sig, så är det helt irrelevant vad de kommer ihåg eller inte.
Citera
2017-05-04, 14:05
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Och där idiotförklarade du dig för all framtid...;0)

Grattis.

Det är en hel del som för all framtid sänker sitt anseende i denna tråd... Märkligt hetsigt hat mot de påstådda förövarna trots att det nu verkar visa sig att det inte finns någon som helst substans i anklagelserna mot dom.

Tyvärr är det ju så här det brukar bli när SÅC är inblandad. Hans önskan att bli sedd och beundrad verkar göra att verkligheten inte duger. Har vi ingen seriemördare få får vi skapa en, hittar vi ingen mördare till Kevin så får vi försöka hitta på något extraordinärt. Glöm inte att hans mentor skapade Sveriges största rättshaveri, daCosta-fallet. Där ett litet barn sades komma ihåg saker som aldrig inträffat.

Kändes som att bröderna blev en ny Christer Pettersson-lösning, tacksamma och försvarslösa offer. Man får kanske vara glad att inget barn blev utpekat som Palmes mördare, rätt smidigt för polisen.
Citera
2017-05-04, 14:07
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Inte för att jag blev helt övertygad om deras oskuld efter programmet. Vad vet jag? Samtidigt är det skrämmande att läsa alla vuxna människor här inne som säger: klart det var dom, osv. Precis som alla andra har ni bara de offentliga handlingarna att utgå ifrån. Det är tydligt att utredningen som sådan skötts fel.

Bara att läsa rapporten som tydligen polisen själv ligger bakom. Hur man upphöjer sig själv, men inte minst hur man framställer familjen. Trasiga förhållanden, försöker hålla upp en ytlig fasad. Hur man ifrågasätter att föräldrarna vill vara med när deras icke-straffmyndiga söner ska förhöras. Min bild av den här familjen har bara varit baserad på fördomar eftersom de hållits anonyma. Så jag har aldrig kunnat tänka mig att de skulle se ut på det här sättet. Jag trodde det skulle vara social utslagenhet, alkoholism, barn som blir slagna hemma och att barnen och de biologiska föräldrarna inte skulle ha någon kontakt idag. Jag tycker inte familjen framstår som några socialfall, tvärtom verkar det vara en vanlig Svensson-familj med omtänksamma föräldrar.

Den vidriga rapporten och den högst tvivelaktiga psykologens delaktighet gör sammantaget att det luktar som att man dragit utredningen åt det håll man vill, den teori som skulle få mest uppståndelse. Ledande chef för utredningen och psykologen har kunnat sko sig på den här händelsen efteråt precis som de antagligen misstänkte när de började arbeta med spåret..
Tack för ett jävligt bra inlägg! Kan bara hålla med. Det går inte att dra några säkra slutsatser om om vem som var skyldig på det vi såg igår. Men utredningen verkar i alla fall vara katastrofal!
Hoppas de två andra delarna kommer att ge mer klarhet.
Citera
2017-05-04, 14:07
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Det intressanta är att de faktiskt säger sig ha sett kroppen, men inte heller det verkar de komma ihåg trots att detta är det som de säger till pappan när de kommer hem. Om de inte kommer ihåg det, vilket torde vara ganska traumatiskt i sig, så är det helt irrelevant vad de kommer ihåg eller inte.

Det intressanta här är ju att allt som du säger här är ju väldigt fantasifullt. Kollat mycket på CSI?
Citera
2017-05-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ja men de gör ju det också. Skäms alltså. OBS jag gillar de medverkande poliserna, det är bra att dem ställde upp i programmet.
Nej det märks när tomten sitter i presskonferensen och får frågan om pojkarna erkänt. Det hade de ju inte gjort, så han säger nåt i stil med: "De har.... berättat det".
Kan det vara SÅC som pusslat ihop skärvorna till ett "erkännande"?

En utredning mot barn under 15 år bedrivs enligt LUL (lagen med särskilda bestämmelser om unga lagöverträdare) och då ska man klarlägga ett händelseförlopp tillräckligt och om någon under 15 år kan ha tagit del i brottet. Det är stor skillnad mot en förundersökning då en vuxen har begått ett brott.

I en vanlig förundersökning enligt RB med en vuxen misstänkt ska det utredas vem som skäligen kan misstänkas och om tillräckliga skäl för åtal.

Stor skillnad alltså.

Det intressanta i sammanhanget blir hur barnen i olika förhör har berättat om händelsen och omständigheter kring brottet, bara för att de har berättat saker pö om pö eller vid olika tillfällen är inte konstigt eller fel. Antagligen därför polisen sa så.
Citera
2017-05-04, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Så att gruppspöa en grabb till döds på ett tortyrliknande sätt och sedan förflytta liket 30meter med huvudet under vattnet är inte psykopatiskt, antisocialt eller på något sätt psykiskt vridet?

Kanske är mördaren på fb, så dom du säger och försöker febrilt peka ut nästa syndabock..

Jag menar givetvis annat som de gjort, före och efter brottet, och som kan stödja att de kan vara sannolika gm.....
Polisen beskriver det som en förslagen händelse, det skulle kunna tala för att barnets störning slår igenom i många andra sammanhang, dålig impulskontroll, plåga djur, etc.

Tycker mycket talar för en äldre gm, skadorna i underlivet verkar sexuella, inte vara sparkar. Pedofilspåret borde vara mer sannolikt. det här med att sandaler och strumpa är av är också anmärkningsvärt. sexuella motiv innebär inte nödvändigtvis utlösning från gm.

Platsen på pallen är mer en form av "display" än att gömma kroppen kan jag dessutom tycka. vill man gömma den, hivar man den väl i vassen.
Citera
2017-05-04, 14:11
Medlem
Citat:
"Där hittade teknikerna också en pinne,
en avbruten gren, som man fick avtryck från insidan av en barnhand på och
säkrade hårstrån från. Man vet inte om de tillhört Kevin; det togs aldrig
fingeravtryck eller hår för DNA på honom."

sidan 18

I en P3-dokumentär som nu är nedtagen sägs det att det gick inte att jmf handavtrycken.

Bilden på sandalerna är intressanta, de är stängda, hittades de så? även här han touch-DNA lösa det hela idag. Hårtråna kan man testa med mitokondire-DNA.

Pinnen behöver inte vara mordvapnet,pinnen kan lika gärna använts vid lek nån gång tidigare.

Varför inte låta den äldre brodern genomgå en lögndetektor? Vad minns han,eller vad "minns han"?
Eller varför inte hypnos?
Har man råkat döda nån vid 7års ålder,så minns man. Man ser inte ut som ett frågetecken-som hoppas på skadestånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in