2017-05-04, 13:36
Medlem
Fy i helvete vad Dan misstolkar. Han lär väl begripa att de inte sa vi erkänner
Citera
2017-05-04, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Vad var det för sak som rentvådde Quick?

Han säger tt han inte gjort det och det finns ingen teknisk bevisning. Case closed. Är du rentvådd från det mordet?
Citera
2017-05-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Kan du peka på en enda sak i första avsnittet som rentvådde pojkarna?

Jag kan inte peka på något som definitivt rentvådde pojkarna men jävligt mycket som tydde på att det är en rättsskandal. Det här med pinnen ger ju en fingervisning om att det inte gått rätt till. Polisernas ord om att de känt att det inte klarats upp. Att pojkarna förhörts så länge.
Men som sagt det är bara första avsnittet av tre.
Citera
2017-05-04, 13:40
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Han säger tt han inte gjort det och det finns ingen teknisk bevisning. Case closed. Är du rentvådd från det mordet?
Nej. Men Quick kan sägas vara rentvådd. Och det beror inte på att han tog tillbaka sitt erkännande. Kan du inte låta Caligula svara på de frågor jag ställer till honom?
Citera
2017-05-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag kan inte peka på något som definitivt rentvådde pojkarna men jävligt mycket som tydde på att det är en rättsskandal. Det här med pinnen ger ju en fingervisning om att det inte gått rätt till. Polisernas ord om att de känt att det inte klarats upp. Att pojkarna förhörts så länge.
Men som sagt det är bara första avsnittet av tre.
DET säger de INTE! De konstaterar det ja, inget annat det är musiken/dramaturgin som får dig att lägga in sånt som inte alls sägs. Lyssna igen du på orden och sammanhanget. Vore intressant om man fått höra frågorna. Förhörts så länge hur menar du då?
Citera
2017-05-04, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Nej. Men Quick kan sägas vara rentvådd. Och det beror inte på att han tog tillbaka sitt erkännande. Kan du inte låta Caligula svara på de frågor jag ställer till honom?

absolut. men han verkar inte ha några hjärnceller.
Citera
2017-05-04, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
DET säger de INTE! De konstaterar det ja, inget annat det är musiken/dramaturgin som får dig att lägga in sånt som inte alls sägs. Lyssna igen du på orden och sammanhanget. Vore intressant om man fått höra frågorna. Förhörts så länge hur menar du då?

Håller med om att det är tunt, tror inte diskrepansen mellan dem är så stor. många förhör vara bara kontaktskapande.
Citera
2017-05-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Klart som fasiken att de är skyldiga - ingen kan inpränta sådana minnen på så kort tid, utan tortyr eller hot om det samma... Hade de sagt att de är säkra på att de ej gjort det så hade jag kunnat gett dem en strimma hopp/tilltro... Varför skulle dessutom dessa telningar hålla käft i 20 år?

Äh, de riktiga mördarna är tagna och skall få svi!

Och där idiotförklarade du dig för all framtid...;0)

Grattis.
Citera
2017-05-04, 13:53
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
absolut. men han verkar inte ha några hjärnceller.
I vart fall verkar han inte vilja närma sig ämnet SÅC.
Citera
2017-05-04, 13:54
Medlem
Igni-ferroques avatar
Man får helt enkelt vänta och se vad journalisterna har att komma med. Jag tycker det borde vara betydligt mer för att få sända det här med tanke på anhöriga, så i mina ögon är det upp till bevis.

Om det rör sig om ett handavtryck och inte ett fingeravtryck så är det inte alls bra arbetat av journalisterna. Dock undrar man ju om det gick att dra någon slutsats om det var en barnhand eller en vuxen hand? Sedan undrar man ju varför pinnen anses så intressant?
Citera
2017-05-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Du kan inte jämföra dussinminnen med exceptionella händelser. tror du att dom skulle glömma bort om en gris knullat dom i stjärten när dom var 5 år gamla?

Jag blir lite förbryllad av ditt resonemang här... Du menar att om bröderna nu mördat Kevin så skulle dom komma ihåg det. Det kan jag köpa.

Men, sedan drar du slutsatsen att dom då måste ljuga om att dom inte har något minne av att dom gjort det eftersom dom ju är skyldiga?!?

WTF?! Det resonemanget är ju så ologiskt och bakvänt att det i princip inte går att bemöta på ett intelligent sätt -det är ju ungefär som att hävda att dom måste vara oskyldiga eftersom polisen anser dom skyldiga, eller som att dra slutledningen att din cyckel har fått punktering eftersom statsministerns kusin hade katt när han var liten...
Citera
2017-05-04, 13:56
Medlem
Är det rimligt att lägga så stor vikt på hemförhållanden?

Inte ovanligt att de barn som uppvisar psykopatiska drag bor i stor fin villa med "perfekta" familjeförhållanden.

Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Inte för att jag blev helt övertygad om deras oskuld efter programmet. Vad vet jag? Samtidigt är det skrämmande att läsa alla vuxna människor här inne som säger: klart det var dom, osv. Precis som alla andra har ni bara de offentliga handlingarna att utgå ifrån. Det är tydligt att utredningen som sådan skötts fel.

Bara att läsa rapporten som tydligen polisen själv ligger bakom. Hur man upphöjer sig själv, men inte minst hur man framställer familjen. Trasiga förhållanden, försöker hålla upp en ytlig fasad. Hur man ifrågasätter att föräldrarna vill vara med när deras icke-straffmyndiga söner ska förhöras. Min bild av den här familjen har bara varit baserad på fördomar eftersom de hållits anonyma. Så jag har aldrig kunnat tänka mig att de skulle se ut på det här sättet. Jag trodde det skulle vara social utslagenhet, alkoholism, barn som blir slagna hemma och att barnen och de biologiska föräldrarna inte skulle ha någon kontakt idag. Jag tycker inte familjen framstår som några socialfall, tvärtom verkar det vara en vanlig Svensson-familj med omtänksamma föräldrar.

Den vidriga rapporten och den högst tvivelaktiga psykologens delaktighet gör sammantaget att det luktar som att man dragit utredningen åt det håll man vill, den teori som skulle få mest uppståndelse. Ledande chef för utredningen och psykologen har kunnat sko sig på den här händelsen efteråt precis som de antagligen misstänkte när de började arbeta med spåret..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in