2017-05-04, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vonrak
Länk - http://www.etc.se/inrikes/skandaldirektoren-hanar-jamstalldhet-i-brev-till-personalen?sida=1

Använd gärna Unvis.it, för att slippa sponsra ETC - https://unvis.it/

Peter Ahlberg, VD för butikskedjan DollarStore, har i ett av nyhetsbreven till personalen skrivit att:

En av de anställda gillar dock inte Ahlbergs åsikter

Personligen så finner jag att journalistiken hos är ETC direkt löjeväckande, då den som skrivit artikeln försöker vinkla hans uttalanden till att "håna jämställdhet" och "hånfulla ordalag till attack mot feminism och jämställdhet" istället för att sakligt förklara vad det hela handlar om. (Som en seriös journalist borde, kan man tycka...).

*Vad tycker användarna på Flashback, är detta ett "olämpligt hånande" från Peter Ahlbergs sida, eller?
*Borde en VD uttrycka sig på det här sättet, i ett nyhetsbrev till personalen?
*Är Peter Ahlberg ute och cyklar, eller har han rätt i det han säger?
*Var ligger, egentligen, nyhetsvärdet i att överdriva och vinkla människors uttalanden?

Löjligt att påstå att han försöker påverka folks opinion. Det gör väldigt många stora företag idag. Men då det gäller "Den goda sidan" så klagas det inte särskilt omfattande.
Citera
2017-05-04, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Självklart en rejält bortgjord VD.

1. Man tar inte upp politik eller personliga aggressioner i nyhetsbrev till sina anställda....

2. Man formulerar sig inte så jävla idiotiskt...liksom inget "skämt" värt namnet att män skulle mördas om de inte diskar,( i en värld där detta faktiskt händer kvinnor.)
Då är man i total avsaknad av all fingertoppskänsla.

Är man VD på sitt eget företag gör man lite som man vill faktiskt.
Citera
2017-05-04, 12:27
Medlem
Genialiskt!

Södermalmsyngel som gått på Södertörn handlar inte på dollarstore så de kan han skita i! Och resten tycker att hans uttalande är helt rätt och kommer välja dollarstore nästa ggn!
Citera
2017-05-04, 12:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Men om en icke-muslim har exakt samma jävla skit-kvinnosyn så hyllas det. Det är det som jag anser är fel.

Som konservativ kan man hylla traditionella svenska värderingar, som rådde innan 68-vänstern fick stort inflytande.

Vi har alltså inget problem med att kritisera både radikala feminister och ökenkulturer där de stenar kvinnor.
Citera
2017-05-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Som konservativ kan man hylla traditionella svenska värderingar, som rådde innan 68-vänstern fick stort inflytande.

Vi har alltså inget problem med att kritisera både radikala feminister och ökenkulturer där de stenar kvinnor.

Anser mig inte det minsta "radikal feminist". Men när jag refererar till "svensk kultur" vad gäller män och kvinnor så menar jag definitivt jämställdhet och inte nåt sorts 50tals samhälle med kvinnan i schalett vid spisen.

Jag tror väldigt många menar detsamma ang svenska värderingar, även personer som i övrigt varken kallar sig feminister eller radikala.
Citera
2017-05-04, 12:48
Medlem
Detta var en frisk fläkt som man blir glad av att läsa. Det finns människor som tänker själv och inte låter sig styras av pk-maffian som mest består av vänsterkommunister. Jag har alltid sagt att pendeln svänger när folk har fått nog.
Citera
2017-05-04, 12:49
Medlem
Citat:
Men om en icke-muslim har exakt samma jävla skit-kvinnosyn så hyllas det. Det är det som jag anser är fel.

Men nu var det inte någon "skit-kvinnosyn" som han uttryckte av vad som framkommit. Det var bara kritik mot feminism. Om en muslim säger samma sak så bär han med sig hela bagaget som islam innebär vad gäller kvinnosyn. Man kan anta att det finns en koppling.
Citera
2017-05-04, 12:51
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Fast hur vet du egentligen att han inte tjänar på det här utspelet? PK-maffian är högljudd men inte stor och det är jävligt många som är trötta på dem. Jag ska i alla fall ta familjen till Dollarstore och lämna mitt plastkort till tanten. Här ska det fanimej shoppas.

Han lär inte förlora på det i alla fall, för ingen av de som är upprörda skulle handla där oavsett.
Citera
2017-05-04, 13:12
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, men det är litet det som är saken. I Sverige är och kommer detta troligtvis slås ned på. Vi lever i DDR-light och alla fria och normala tankar kan klassas såsom kontroversiella i bakåtsträvande kanellandet Sverige. Vi är inte riktigt som andra länder. Om detta uttalats i ex. Ungern, Polen, Norge och/eller Estland så hade detta knappt nått tidningarna. Jag håller med dig att det borde INTE bli något utav det - men, vänta ett par dagar så får vi se...
Jag har en annan syn på hur det ser ut. Vi lever i ett samhälle där vi just nu ger otroligt mycket utrymme till den högljudda minoriteten, jag ser inte DDR-light, jag ser en misslyckad vänsterorienterad regering med en numera mycket mera högerorienterad befolkning. Media är vänster i vanlig ordning och kan säkerligen trumma upp lite skit om detta, men det verkar inte så än så länge...
Citera
2017-05-04, 13:37
Medlem
Det är otroligt som tidningen attackerar VD:n istället för att se vad han verkligen menar. T.ex. så publicerar de inte brevet i sin helhet utan endast små lösryckta stycken. De är mera intresserade av att hitta allt skit de kan ifrån hans liv än att diskutera hans värdegrund. De är speciellt intresserade av en misshandel och tar upp denna flera gånger. Rubriken är talande för hela artikeln.
Citat:
Skandaldirektören hånar jämställdhet i brev till personalen
Citat:
... Peter Ahlberg, vd för Dollarstore och tidigare dömd för misshandel av en anställd ...
Citat:
... säger att han vill påverka sina anställda politiskt.
Citat:
Helt utan koppling till övrigt innehåll i brevet går han i hånfulla ordalag till attack mot feminism och jämställdhet.
Citat:
Jag var inte den enda som blev upprörd, säger en Dollarstore-anställd som vill vara anonym.
Citat:
Bryter med hembygden
Citat:
Döms för misshandel
Citat:
Skapar uppmärksamhet med tjuvskylt
Citat:
Slipp böter mot att arbeta en dag i butik med en skylt där det står ”Jag är en tjuv. Jag snattade från Dollarstore”.
Citera
2017-05-04, 13:50
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Anser mig inte det minsta "radikal feminist". Men när jag refererar till "svensk kultur" vad gäller män och kvinnor så menar jag definitivt jämställdhet och inte nåt sorts 50tals samhälle med kvinnan i schalett vid spisen.

Jag tror väldigt många menar detsamma ang svenska värderingar, även personer som i övrigt varken kallar sig feminister eller radikala.

Fast det är inga svenska värderingar utan såssevärderingar du avser. Dessa behöver inte vi respektera för fem öre. Men kamelskändarvärderingar har aldrig funnits i vår del av världen så de är inte svåra att ta avstånd ifrån. Redan i de 1000 år gamla landskapslagarna fastställdes skuld och straff för våldtäktsmän hos oss. Jämför det med ökenländer där man alltid skuldbelagt kvinnan vid våldtäkt.
Citera
2017-05-04, 14:57
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Han få väl tycka det? förstår inte... Vi lever väl i ett land där alla åsikter är okej?

Faktiskt, kan förstå att det kan bli fel då de anställda kan ses som att stå i beroendeställning till VD:n men med tanke på att det var ett massmail och vi garanterat hade fått veta om det innehöll hot om avsked till exempel så känns det ganska lugnt. Fullt jämförbart med att han ställt sig på en låda på torget och anfört samma saker.

Självklart är det här en grej eftersom att föremålet för hans kritik var den nya religionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in