2017-05-04, 01:17
Medlem
Peter Ahlberg verkar vara en mycket vettig man, men troligtvis kommer extremfeministerna och pk media att försöka hänga han. Kanske tom. AFA försöker bränna ner Dollarstore's runt om i landet.
Citera
2017-05-04, 01:23
Medlem
Han vill bli Sveriges svar på Donald Trump.
Citera
2017-05-04, 07:27
Medlem
Som VD är det korkat att ta ställning offentligt i en fråga som inte berör verksamheten. Alltid retar man någon vilket kan påverka försäljningen negativt.
Citera
2017-05-04, 07:29
Medlem
Och där kom pudeln tydligen
https://www.op.se/logga-in/talar-ut-om-brevet-och-misshandeln-berattar-allt-for-sina-anstallda-mina-sakringar-gick

Gömt bakom Mittmedias betalvägg ska det tydligen krypas tillbaka till av politrukerna påbjudna åsiktsfåran.

"Dollarstore VDN ångrar sina ord om jämställdhet, Jag borde ha lyssnat på min fru" och
"Mina säkringar gick" kan man dock läsa i blänkaren på Op.se förstasida

Så, Nu kan vi väl stillsamt konstatera att det inte behövs några stödköp av den semisekunda skiten som saluförs i Dollarstores butiker

Stämmer detta så, Må du gå i konkurs och drabbas av ständiga blueballs din fega stackare!
Citera
2017-05-04, 07:38
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kj66
Och där kom pudeln tydligen
https://www.op.se/logga-in/talar-ut-om-brevet-och-misshandeln-berattar-allt-for-sina-anstallda-mina-sakringar-gick

Gömt bakom Mittmedias betalvägg ska det tydligen krypas tillbaka till av politrukerna påbjudna åsiktsfåran.

"Dollarstore VDN ångrar sina ord om jämställdhet, Jag borde ha lyssnat på min fru" och
"Mina säkringar gick" kan man dock läsa i blänkaren på Op.se förstasida

Så, Nu kan vi väl stillsamt konstatera att det inte behövs några stödköp av den semisekunda skiten som saluförs i Dollarstores butiker

Stämmer detta så, Må du gå i konkurs och drabbas av ständiga blueballs din fega stackare!

Vadå? Der är ju direkt dödligt att inte lyssna på sin fru. Klart han vänder när frugan drar i örat hans. För övrigt, bra skrivet brev iaf, modigt av han trots att frugan tog tag i han.
Citera
2017-05-04, 07:44
Bannlyst
Nu är inte ETC någon seriös källa, många journalister bruka varma för att ETC är en oseriös tidning vars existens är bara för maximalt med presstöd.

Sedan får väl DollarStore VD tycka vad han vill, ser inte problemet med det här.. DollarStore finns i hela landet förutom i Stockholm..
Citera
2017-05-04, 08:14
Medlem
Jag undrar mest.. hur hade reaktionerna varit om vd:n inte haft ett svensk namn utan hetat typ "Abdullah Hassan"??

Då tror jag rätt säkert att flashback kören varit rörande enig om att han haft jäkligt fel. Då hade ni definitivt skrivit: Åk tillbaka till ditt hemland om du inte accepterar svenska värderingar och normer, mm. Ännu ett bevis på islamismens kvinnosyn/förtryck etc etc...

Men nu hette han inte Abdullah utan ett svenskt namn och då är det helt ok att vara emot jämställdhet.....
Citera
2017-05-04, 08:25
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Jag undrar mest.. hur hade reaktionerna varit om vd:n inte haft ett svensk namn utan hetat typ "Abdullah Hassan"??

Då tror jag rätt säkert att flashback kören varit rörande enig om att han haft jäkligt fel. Då hade ni definitivt skrivit: Åk tillbaka till ditt hemland om du inte accepterar svenska värderingar och normer, mm. Ännu ett bevis på islamismens kvinnosyn/förtryck etc etc...

Men nu hette han inte Abdullah utan ett svenskt namn och då är det helt ok att vara emot jämställdhet.....

Abdullah Hassan är emot jämställdhet för att det hindrar honom att fritt tafsa och våldföra sig på unga vita kvinnor. Ungefär som att höra en pedofil säga att han är barnkär. Så det handlar lika mycket om att ha trovärdiga motiv för sitt ställningstagande.
Citera
2017-05-04, 09:20
Medlem
Badios avatar
Lite citat då från halvpudeln:
Citat:
"Jag är ingen kvinnohatare. Jag föraktar inte kvinnor. Men just nu spelar det ingen roll om jag skulle gå ut med en dementi. Jag är redan dömd i folks ögon, och jag har mig själv att skylla. Det enda jag tänker på nu är att det inte får drabba er ute i butikerna".
Han förklarar vidare för Sundsvalls Tidning om bakgrunden till det förra nyhetsbrevet.
Är det något i nyhetsbrevet du ångrar?
Ja, lite ånger har jag. Min sambo sa när hon såg första utkastet; du kan inte skriva så där i Sverige. Jag borde ha lyssnat på henne. Fördelning av hushållsarbete är laddat, jag vet. För mig är ämnet bisarrt och jag förstår inte varför matlagning ska få bli en debatt i riksdagen.
Hur ställer du dig till att medarbetare blev upprörda av innehållet?
– Mina medarbetare är mina hjältar, de är allt för mig, och jag förstår att människor kan bli upprörda över min jargong.
Citat:
Han riktar också en särskild hälsning till den anställde som berättade om nyhetsbrevet för Dagens ETC.
"Nästa gång ber jag dig ringa mig, i stället. Jag tror vi skulle kunna ha en riktigt rolig stund tillsammans, för är det något som väcker mitt intresse så är det just feminist- och jämställdsfrågor."
Citera
2017-05-04, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Men du hade förstås inte tyckt att det varit tveksamt ifall en VD lovprisat jämställdhet och mångfald? Jag tycker det är äkta mod att ifrågasätta den kacklande flocken av feministhöns som tror sig ha åsiktsmonopol i Sverige.

Går inte riktigt att jämföra ett uttalande som anses rätt hos de flesta med ett uttalande som ifrågasätter det folk ser som det rätta. Jag talar givetvis om jämställdhet och feminism. Det blir givetvis mer uppmärksammat om man säger att feminism är trams jämfört med om man hyllar feminismen. Sedan lägger jag ingen värdering vid vad som jag tycker är det rätta, men jag instämmer i att det var ett tveksamt uttalande för företagets framtid och verksamhet.
Citera
2017-05-04, 09:29
Medlem
ot
Senast redigerad av Merapi 2017-05-04 kl. 09:41.
Citera
2017-05-04, 09:36
Medlem
Självklart en rejält bortgjord VD.

1. Man tar inte upp politik eller personliga aggressioner i nyhetsbrev till sina anställda....

2. Man formulerar sig inte så jävla idiotiskt...liksom inget "skämt" värt namnet att män skulle mördas om de inte diskar,( i en värld där detta faktiskt händer kvinnor.)
Då är man i total avsaknad av all fingertoppskänsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in