Lite citat då från halvpudeln:
Citat:
"Jag är ingen kvinnohatare. Jag föraktar inte kvinnor. Men just nu spelar det ingen roll om jag skulle gå ut med en dementi. Jag är redan dömd i folks ögon, och jag har mig själv att skylla. Det enda jag tänker på nu är att det inte får drabba er ute i butikerna".
Han förklarar vidare för Sundsvalls Tidning om bakgrunden till det förra nyhetsbrevet.
Är det något i nyhetsbrevet du ångrar?
– Ja, lite ånger har jag. Min sambo sa när hon såg första utkastet; du kan inte skriva så där i Sverige. Jag borde ha lyssnat på henne. Fördelning av hushållsarbete är laddat, jag vet. För mig är ämnet bisarrt och jag förstår inte varför matlagning ska få bli en debatt i riksdagen.
Hur ställer du dig till att medarbetare blev upprörda av innehållet?
– Mina medarbetare är mina hjältar, de är allt för mig, och jag förstår att människor kan bli upprörda över min jargong.
Citat:
Han riktar också en särskild hälsning till den anställde som berättade om nyhetsbrevet för Dagens ETC.
"Nästa gång ber jag dig ringa mig, i stället. Jag tror vi skulle kunna ha en riktigt rolig stund tillsammans, för är det något som väcker mitt intresse så är det just feminist- och jämställdsfrågor."