2017-05-04, 10:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ja. Att jag dessutom har polis o åklagare som anser samma väger ju en del. Men plocka du fram en annan misstänkt tack.

Man ska inte slentrianmässigt utgå från att åklagare och poliser alltid är sanningsenliga. Är du medveten om att ett antal justitiemord har begåtts i det här landet?
Citera
2017-05-04, 10:13
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
1) Dom är dömda.
2) Ingen förälder tror att sina barn är mördare...
3) Varför skulle en mördare inte ljuga sig fri?
4) Varför slår du fast att dom är oskyldiga?
5) varken du, jag eller journalisterna kommer få alla detaljer i brottet. Det fattar du väl?

4) För det finns ingen teknisk bevisning mot de, tvärtom deras avtryck är INTE de som hittades på "mördarpinne".
5) Journalisterna både på DN och SVT har LÄST FUP, fattar du väll
Citera
2017-05-04, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Varför drar man upp detta nu? Vad är man ute efter? Skadestånd?

JOURNALISTPRIS? Efter ett antal år går det alltid att försöka skriva om historien och ändra det man inte är nöjd med.
Citera
2017-05-04, 10:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14080423.ab[/url]

Du skrev att han sagt att det var ett »planerat mord«. Det har han alltså inte sagt. Lär dig skillnaden mellan »planerat mord« och »utstuderat våldsdåd«. Det skiljer som natt och dag.

---

En sak som jag hängde upp mig på i gårdagens program var när fadern till pojkarna fick frågan om han kände Kevin. Han uttryckte sig då att han mycket väl minns honom och att han var en pojke som alltid ville få sin vilja igenom.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-05-04 kl. 10:25.
Citera
Medlem
manskrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Märkte precis att p3 dokumentär valt att plocka bort avsnittet om kevinmordet. Hade tänkt dubbelkolla några detaljer som jag vill minnas att jag hörde i dokumentären och som inte överensstämmer med avsnittet som nyss sändes i TV. Synd.

Vill bl.a. minnas att det var pappan som valde att ta pojkarna till polisen eftersom han upplevde det som att de hade något att berätta om mordet. Vill också minnas att det spekulerades kring huruvida det var pappan som lyfte ner Kevins kropp på lastpallen eftersom det mer eller mindre uteslöts att pojkarna hade haft kraft nog att göra det.

Jag tänkte samma sak, tycker inte om P3 dokumentärs stil att avpublicera sina program så snart något nytt kommer upp till ytan. De gjorde samma sak med Thomas Quick-dokumentären.

Sitter någon som av en händelse på ljudfilen till programmet och har lust att lägga upp den någonstans?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
4)
Nej, den finns inte att tillgå någonstans
Citera
2017-05-04, 10:23
Medlem
En faktor som jag tycker tar udden av Josefssons programserie och leder osökt till lite konspiratoriska tankar om man vill gällande hur vinklat det är. Varför har inte Kevins familj ens gett något utrymme.
Hade varit intressant
Citera
2017-05-04, 10:23
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Har inte läst hela tråden så ber om ursäkt om detta redan har diskuterats. Hur kan man som förälder gå med på att barn så unga som fem och sju år förhörs utan advokat, någon från socialen eller förälder? Dessa föräldrar måste vara top fem sämst i Sverige för att lyckas med detta.

Föräldrarna berättade om sin inställning, de har nämligen uppfattat att rättsapparaten är något som vi medborgare skall kunna lita på, något som de ångrar starkt idag.
Senast redigerad av mymyself 2017-05-04 kl. 10:28.
Citera
2017-05-04, 10:24
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
1) Dom är dömda.
2) Ingen förälder tror att sina barn är mördare...
3) Varför skulle en mördare inte ljuga sig fri?
4) Varför slår du fast att dom är oskyldiga?
5) varken du, jag eller journalisterna kommer få alla detaljer i brottet. Det fattar du väl?

Du framstår som en riktig idiot när du påstår att de är dömda. De är INTE dömda, någon rättegång har inte hållits eftersom barn under 15 inte kan åtalas eller dömas i domstol.
Har du ens läst in dig på fallet eller tittat på dokumentären innan du spyr ur dig en massa skitsnack din muppjävel?
Citera
2017-05-04, 10:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
4) För det finns ingen teknisk bevisning mot de, tvärtom deras avtryck är INTE de som hittades på "mördarpinne".

Det var inte en rättegång i den gängse meningen. De har inte fällts för mord. De har utpekats på grundval av att de berättat att de dödat pojken. Dessutom finns det ingen i programmet som lyfter den självklara frågan om de var barhänta eller hade vantar/handskar.

---

Återigen: det är media som talar om mord. Det utredningen utgick från var att de dödade pojken, inte mördade pojken.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-05-04 kl. 10:27.
Citera
2017-05-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enannorlundatanke
Har lyssnat på intervjun med Sven Å Christianson och det känns inte bra, jag litar inte på karln.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6684638
Man börjar nästan tycka lite synd om han vad han än gör strular han till det först Quick och nu detta han kanske borde stanna inom universitetetsvärlden endast
Citera
2017-05-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du skrev att han sagt att det var ett »planerat mord«. Det har han alltså inte sagt. Lär dig skillnaden mellan »planerat mord« och »utstuderat våldsdåd«. Det skiljer som natt och dag.

Men titta själv på avsnittet av Ondska, Sandberg säger att barnen hade planerat mordet och sedan försökt dölja spåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in