Citat:
Ursprungligen postat av
Hej_tjo
Vad spelar det för roll om föräldrarna jobbade på Samhall eller var lågutbildade? De bör ändå ha fått möjligheten att medverka på förhören.
Tänk dig själv i sitsen, de säger ju själva att de litade på polisen och hade förtroendet att allt skulle skötas, de fick till och med barnpsykologer som sa att de inte skulle behöva medverka. (Ja idag 2017 kanske man inte hade tänkt samma, men då var det 1998)
Och sedan att man håller runt 15st förhör var med pojkarna under ~ två månaders tid är ju bara sjukt och att de dömts utan rättegång eller liknande.
Ska bli intressant att se de andra delarna och jag hoppas bröderna får någon klarhet i vad som har hänt någon gång.
Det var precis det jag menade. Självklart ska föräldrarna vara med på varje förhör och vara närvarande vid alla steg i utredningen som rör deras barn. En lågutbildad person är helt enkelt för dum att förstå detta. En svagbegåvad person förstår sällan sina och barnens rättigheter och är även tveksam till att fråga andra om vad som gäller. Låter som föräldrarna är IQ fiskmås
Skulle en liknande situation uppstå med mitt barn i denna ålder skulle jag sjävklart aldrig lämna barnet ensam med polis eller andra i förhör. Det har inget att göra med om barnet är skyldigt eller inte, klart en femåring ska ha stöd från sina föräldrar och känna sig trygg.