Citat:
Ursprungligen postat av
FiffelMona
Hörde om detta ämne först idag, ska få ett par gram av en polare i helgen.
Jag behöver något, framför allt nu när sommaren närmar sig, som får mig att känna mig bekväm i olika sociala situationer. Har social fobi och grubblar tyvärr väldigt ofta över helt onödiga småsaker som skapar ångest för mig, vilket gör att jag drar mig tillbaka oftare än jag egentligen vill. Har slutat dricka alkohol och vill inte äta benso när jag ska umgås med människor, är livrädd för att jag ska spåra ur och göra bort mig

Jag har stor erfarenhet av lyrica men jag tycker att jag blir för stissig/ryckig/små tjackad när jag tar 6-700mg+, vilket är lite jobbigt i vissa sociala situationer.
Tror ni att phenibut kan passa mig bättre, baserat på vad jag har skrivit här ovan? Vilken dos skall jag ta till att börja med? Dels när jag ska vara social och om jag vill bli skön. Kommer försöka göra så att jag inte behöver äta oftare än en gång i veckan.
Hur ofta tar du lyrica?
Med de problem som du beskriver så skulle nog phenibut sitta fint, testa 1g första gången och sen stegra dig upp. Ta 500mg på tom mage, vänta 1h och käka frukost och ta resterande 500mg, så brukar jag och tycker det ger bäst effekt.
Försök inte känna någon berusningseffekt ifrån det första gången. Du märker mest phenibut på hur ovanligt mycket du pratar och vilken ovanligt bra dag du har, ofta för mig får jag inte någon speciell ruskänsla i kroppen som när man har tagit någon annan drog. Jag brukar märka det mest på att jag inte kan sitta still till musik, och är ovanligt social samt att jag har inga problem alls med motivation till något.
För att få ruskänsla på phenibut behöver du ta betydligt mer (skulle säga minst dubbla, men förmodligen ännu mer om du tog 1g), jag gillar det inte alls, men vissa tycker det är soft! Dock brukar motivation etc inte vara lika bra på en större dos (enligt mig), och man kan känna sig lite bakis dagen efter.
Om du tycker 1g inte räcker så var väldig varsam om du bestämmer dig för att ta mer samma dag. Det går att boosta phenibut genom att ta mer, men när du inte har tom mage kan det ta ända upp till 3h innan du ens börjar få lite effekt, och kan snabbt bli otrevligt om du kommer på dig själv med att du tog mer varje timme för att du inte kände något.