2017-05-03, 22:40
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Dan Josefsson drar ut på det i det oändliga.
Möjligtvis att det borde avhandlas i egen tråd men ja, det märks att det inte är några nybörjare i journalistsvängen som är i farten. De lyckades till och med övertyga ansvarig utredare om att det vore en bra idé med lite bilder på honom trampandes runt i vasskanten på ostadiga ben. Mer solklar symbolik är svår att få till.
Citera
2017-05-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Och vad har du att backa upp ditt smått dyslektiska inlägg med? Kom med konkret fakta istället att skriva några enkla rader text och bortfärda det som "dravel".

Titta på alla dokumentärer och böcker om Thomas Quick, där slår dom hål på allt sånt. Finns även en dokumentär om drottningen själv inom ämnet, Margit Norell, där det förklaras ingående hur omvärlden var överens om att det var trams medan det lilla gänget på Säter fortfarande trodde på det.
Citera
2017-05-03, 22:43
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Ett mycket välgjort program. Vackra bilder på värmländsk skog, sjöar och vassruggar till smäktande ödesmättade mollackord av billigt samplade syntstråkar. Första delen skall få tittaren att känna med den stackars familjen. En timme av starka känslor och sympatier. Inblandade poliser framställs idag lika tvekande och tvivlande som den idogt arbetande tredje statsmakten. Att polisen är ond och samhällets fiende nummer ett är som vanligt vänsterns utgångspunkt. De enda ädla och rättrådiga är journalisterna med Mao på väggen i både sovrummet och redaktionen.

Hade man haft något konkret och tydligt hade man fått veta det i ikväll. De två kommande timmarna kommer knappast med något annat än allmän kritik mot psykologer och deras metoder. Uppspydd skåpmat från Quick-debaclet med andra ord.
För de 99,9 procent som inte följer fallet på FB ställde programmet frågor, som gör tittaren nyfiken. Men som sagt de som redan vet finns det inge anledning att fortsätta följa serien
Citera
2017-05-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Varför var Kevin skadad vid genitalierna? De småpojkar som ger sig på en annan pojkes underliv med syftet att skada honom just där är psykiskt skadade. Mycket talar för att detta var två vanliga och harmoniska smågrabbar, inga psykon.

Om "leken spårade ur", "de kom inte överens om vem som skulle bestämma" som polisen påstår, varför ger sig killarna på fyraåringens snopp? Jag har sett rätt många arga småpojkar slåss, men aldrig att någon har riktat in sig på att skada den andres underliv.Det är ett sjukt beteende.
Pedofiler, däremot ...

Varför skulle en pedofil våldföra sig och åsamka skada på genitalierna för en 4åring?
Citera
2017-05-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
På vilket sätt är DJ inte en seriös journalist. Vad har han gjort för program tidigare som får dig att fälla detta omdömet? Självklart handlar det också om att göra "bra TV" få folk intresserade att följa hela serien.
Jag utgår dock från att många här inte komer att se några fler avsnitt, eftersom man redan "vet". Jag vet inte och är nyfiken på att få veta mera. Förutfattade meningar är ingen bra utgångsdpunkt, eller precis den utgångspunkt man hade i detta fallet
Jag tycker det är oerhört illa och oseriöst att driva ett barnamord- dråp och göra "bra teve" för att få flera avsnitt att sända och en hang up - spännnande hur ska det sluta ojojoj.

Du väntar på fortsättningen för du vill inte döma ännu. Tycker du då att denna serie är rätta källan? Tänker du att nästa avsnitt kommer att handla om superhjältarna polisen som löste en bestialiskt mord av två bestialiska barn? Med intervjuer där föräldrarna säger ji vi visste att det var våra telingar som gjorde det, vi hjälpte till och med till lite.
Citera
2017-05-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Titta på alla dokumentärer och böcker om Thomas Quick, där slår dom hål på allt sånt. Finns även en dokumentär om drottningen själv inom ämnet, Margit Norell, där det förklaras ingående hur omvärlden var överens om att det var trams medan det lilla gänget på Säter fortfarande trodde på det.

"Allt sånt"? "Lilla gänget på Säter"? Problemet här i ditt inlägg är att du inte är saklig och objektiv. Jag kommer således inte att inleda en diskussion med dig. Ha en trevlig kväll
Citera
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Varför var Kevin skadad vid genitalierna? De småpojkar som ger sig på en annan pojkes underliv med syftet att skada honom just där är psykiskt skadade. Mycket talar för att detta var två vanliga och harmoniska smågrabbar, inga psykon.
Nonsens. Varenda småunge försöker ju ständigt boxa vuxna i grenen. Inget konstigt alls men jävligt underligt beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag är inte alls imponerad av programupplägget. Det var långsamt tempo och tendentiösa inslag. Du får naturligtvis tro vad du vill, men jag tror att programteamet kommer att fortsätta i samma hjulspår och haka upp sig på detaljer i syfte att skapa juridisk tveksamhet.

I sig anser jag naturligtvis att alla domar ska vara juridiskt oklanderliga. I detta fall när barn är inblandade anser jag att skuldfrågan har en annan karaktär. Det handlar inte om överlagt mord, men ett barn har bragts om livet och det finns berättelser, från de två bröderna, som starkt talar för att upprinnelsen var en lek som gått överstyr.

Måhända, men högst sannolikt är att redaktionen satt på sprängstoff redan innan dom kontaktade familjen.

Kan inte motivera deras medverkan och den risk dom utsätter sig för annars.

Redigeringsarbetet är såklart omfattande, och tempo kanske blir lidande av dramaturgiska skäl. Skulle dock inte ta gift på det, så nästkommande avsnitt får eventuellt slå hål på min tes.
Citera
2017-05-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Varför skulle en pedofil våldföra sig och åsamka skada på genitalierna för en 4åring?

För att de tänder på sånt?
Citera
2017-05-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Han kanske trodde att det var bortträngda minnen här med. En polis sa att det var som att forcera Berlinmuren att få till ett erkännande. Det låter som om de bestämt sig på förhand att det var de killarna. Men visst, vi får se de andra avsnitten också.

Det gjorde dom med den första Quickdokumentären också, först när skiten träffade fläkten såklart. Ska inte lägga alltför stor värdering i det, men jag har mina misstankar.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaListan
Måhända, men högst sannolikt är att redaktionen satt på sprängstoff redan innan dom kontaktade familjen.

Kan inte motivera deras medverkan och den risk dom utsätter sig för annars.

Redigeringsarbetet är såklart omfattande, och tempo kanske blir lidande av dramaturgiska skäl. Skulle dock inte ta gift på det, så nästkommande avsnitt får eventuellt slå hål på min tes.

Det handlar nog mest om att programteamet tydligt framställt att de står på pojkarnas sida och att de ska bidra till att ge dem möjlighet till upprättelse. Något »sprängstoff« som sätter annat ljus under skäppan tror jag inte ett ögonblick på.
Citera
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Jag tycker det är oerhört illa och oseriöst att driva ett barnamord- dråp och göra "bra teve" för att få flera avsnitt att sända och en hang up - spännnande hur ska det sluta ojojoj.

Du väntar på fortsättningen för du vill inte döma ännu. Tycker du då att denna serie är rätta källan? Tänker du att nästa avsnitt kommer att handla om superhjältarna polisen som löste en bestialiskt mord av två bestialiska barn? Med intervjuer där föräldrarna säger ji vi visste att det var våra telingar som gjorde det, vi hjälpte till och med till lite.

Följ inte serien om du inte gillar den, Om du vill ha "dålig TV" finns det massor av sådan att titta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in