Citat:
Ursprungligen postat av
Noicer
Men detta stör ju dig så länge det inte gäller den sk arkitekten vars enda funktion i dina inlägg är att knyta an till den Borgnäska fantasivärlden där en Rippersk sammansvärjning genom övernaturlig kommunikation leder till de sk. Allmänläkaren och Obducenten + en polis, samtliga iklädda kåpor och med kameror och borrmaskiner i högsta hugg.
Borgnäs är inte riktigt klok förstår du.
Löjeväckande och oklokt inlägg.
Borgnäs torde vara en klok person allmänt och han har i da Costa-fallet angripit CdC-historien på ett realistiskt sätt. Man kan jämföra med alternativen, det som andra åstadkommit: vilket i jämförelse faller ganska platt. Och med alternativ granskning/alternativa teorier till Borgnäs inräknas t.ex. både de (andra) tv-program som varit samt de otaliga undermåliga, svaga eller obefintliga teorier som härjar och florerar i denna tråd. Trätgiriga skribenter som bl.a. de (idag) ofta förekommande användarna bradgardsindianen och Draifos agerar närmast pinsamt okunnigt för det mesta. De är otroligt dåligt inlästa på fallet, de uttalar sig om massa saker och tragglar upprepat med kunnige Lawnmoverman2011 utan att ens ha något på fötterna i diskussionerna, desamma verkar rörande många delar i CdC-fallet inte ha läst handlingar angående sakerna som avhandlas. Jag har noterat detta under lång tid. Genant läsning.
Vad gäller Borgnäs är det nog bara han av dagens journalister som har en gedigen och inarbetad kompetens om fallet - och som skulle kunna ta sig an fallet i ett tv-program 2017 på ett seriöst och intressant sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
severus
Innan jag svarar på det kan du ju förklara ditt mångåriga närmast sjukliga intresse för de bägge läkarna. Där det mycket riktigt saknas hållbara bevis för att de n å g o n s i n träffat henne.
I sak är detta att betrakta som ett misshugg av dig. Det man snarast kan konstatera genom den här trådens inlägg de senaste åren är att x antal användare snarast är sjukligt upptagna av att läsa in och (tycka sig) se antydningar om läkarna
Allmänläkaren och
Obducenten i skribenten Lawnmoverman2011s inlägg - sådant som inte finns.
Detta säger främst något om de användarnas närmast tvångsmässiga och sjukliga behov och dubiösa sysselsättning.
I själva verket har, vad jag kunnat se, Lawnmoverman2011 förutom att hen är ordentligt påläst om egentligen allt eller det mesta i da Costa-ärendet mer än någon annan skribent i tråden skrivit och debatterat allt möjligt av det som funnits och finns att diskutera kring fallet, däribland möjliga och omöjliga scenarier, sannolika och osannolika GM-figurer etcetera.
Gällande Solnamannen, i inlägget du kommenterar, är han, påstår jag, tämligen osannolik som GM.