2017-05-03, 19:46
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Här en en efter "gasattacken" där WH fejkar injektion m.m. i ett spädbarn.
Sakkunniga läkare uttalar sig i källan.

Källa: http://www.globalresearch.ca/white-helmets-movie-fake-lifesaving-and-malpractices-on-children/5580529
En organisation som den du länkar som uttalar motvilja till svenskt NATO-medlemskap, fördömer Ukraina och massa annat kan inte betraktas som en neutral organisation. Deras expertis går förlorad pga deras subjektivitet.
Citera
2017-05-03, 19:51
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tack för att visar vad du står och hur du tänker! Till allas beskådan.

Lite Twittersvar på dårens:

https://twitter.com/MoonofA/status/749304449051615232

https://twitter.com/NinaByzantina/status/749255839416881152

https://twitter.com/IraqiSecurity/status/749405461829578753
Det är inte förvånande att du har sådana uppfattningar när dina kunskaper bygger på twitter. Har du glömt att man kan fördjupa sig mer än så?

Vad menar du med "vad du står"? Är du här för att smutskasta eller diskutera sakligt? Även om jag betraktar det du och andra skriver som dynga, bemöter jag det ändå med saklighet. Vill du prova detsamma?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-05-03 kl. 19:55.
Citera
2017-05-03, 19:57
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Detta är ingen domstol, och jag skrev inte att det skett systemariskt. Däremot är denna film, för en person med sina kognitiva förmågor i trim, ett otvetydigt fynd att iscensättande skett, och man kan tänka sig att det hade varit rätt otroligt att den enda gång detta skedde så råkade det hamna på film.

Att samla in fakta om t ex ett övergrepp kan göras genom t ex vittnesmål om det saknas bildbevis. Finns det däremot tydliga bildbevis på att en händelse faktiskt skett handlar det inte längre om att göra olika bedömningar av indicier, fakta ligger på bordet.

Du verkar blanda ihop indicier och bevis, och reser i samma andetag frågan om jag genomgått svensk utbildning. Självmål kallas det.
Vem har sagt något om domstol? Om du vill beteckna en grupp som falska och ett gäng skådespelare borde du ha mer än ett klipp som stödjer det.

Försöker du dra seger för att jag blandar ihop "indicier" med "bevis"? Var det inte du som påstod att det inte är en domstol? Vad sa du om "självmål" nu igen?
Citera
2017-05-03, 19:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är inte förvånande att du har sådana uppfattningar när dina kunskaper bygger på twitter. Har du glömt att man kan fördjupa sig mer än så?
Vad yrar du om? Jag gav bara ett exempel på att andra ser saker och ting annorlunda än vad du gör. Vad du står någonstans i frågorna är jag mindre intresserad av. Det vet jag redan..
Citera
2017-05-03, 20:16
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Vad yrar du om? Jag gav bara ett exempel på att andra ser saker och ting annorlunda än vad du gör. Vad du står någonstans i frågorna är jag mindre intresserad av. Det vet jag redan..
Du tror inte jag är medveten om att andra har andra uppfattningar? Hah. Bespara mig din tid. Det räcker med att se vilka andra uppfattningar du har för att veta vad du står i Syriefrågan. Det har inget med det som händer i Syrien att göra, utan du har redan i förväg bestämt dig för en åsikt, även om drunkar i fakta som säger emot dig.
Citera
2017-05-03, 20:24
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Vem har sagt något om domstol? Om du vill beteckna en grupp som falska och ett gäng skådespelare borde du ha mer än ett klipp som stödjer det.

Försöker du dra seger för att jag blandar ihop "indicier" med "bevis"? Var det inte du som påstod att det inte är en domstol? Vad sa du om "självmål" nu igen?
Nej, det är din personliga åsikt. Du hamnar rätt ofta i ett hörn där du inte riktigt går i takt med andra. Det andra förstår får du brottas med lite grann.

Om en grupp som säger sig vara oberoende kan kopplas samman med Al nusra, och får ekonomiskt stöd från länder som är stridande part i en konflikt kallas den för det första inte oberoende. För det andra, om det framläggs bevis att denna grupp iscensatt en räddningsaktion och det inkommer uppgifter att det har hänt ånyo, då räcker det för de flesta. Inte för dig dock, då du intagit en teflonhinna så fort militanta islamister anklagas för något. Annat är det om du hittar lösryckta rykten som pekar mot att SAA/Ryssland begått felaktigheter. Då är beviskraven helt andra.

Därmed är du diskvalificerad som trovärdig skribent. Du sitter med helt olika måttstockar i dina händer, och halar upp den du tycker passar ditt syfte.

Du fortsätter nu att blotta din obildning genom att visa att du tror att "bevis" och "indicier" är ord som är strikt kopplade till domstolar. Får du aldrig nog av att bli förnedrad faktamässigt?
Citera
2017-05-03, 20:24
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
En organisation som den du länkar som uttalar motvilja till svenskt NATO-medlemskap, fördömer Ukraina och massa annat kan inte betraktas som en neutral organisation. Deras expertis går förlorad pga deras subjektivitet.

Det är läkare som uttalar sig utifrån medicinala aspekter.

Jag konstaterar att injektionerna, enligt läkarnas inlägg, är fakade.

Läs gärna källuppgifterna och återkom med vederhäftiga inlägg om objektiva, sakliga fel.

Vänligen
Citera
2017-05-03, 20:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du tror inte jag är medveten om att andra har andra uppfattningar? Hah. Bespara mig din tid. Det räcker med att se vilka andra uppfattningar du har för att veta vad du står i Syriefrågan. Det har inget med det som händer i Syrien att göra, utan du har redan i förväg bestämt dig för en åsikt, även om drunkar i fakta som säger emot dig.
Tycker att jag andas ganska bra här. Mycket syre där jag befinner mig. Här är lite mer om vad dina och av USA stöttade "rebeller" haft för sig:

The US Needs Proof That Zinki Beheaded The Boy

Citat:
On the morning of July 19, members of the Free Syrian Army faction Nour el-Din Al-Zinki captured a 12 year old boy in Handarat claiming that he was a member of the Palestinian Quds brigade and that he was fighting for Assad. Soon after, two videos appeared online.

https://yallalabarra.wordpress.com/2016/07/20/the-us-needs-proof-that-zinki-beheaded-the-boy/

*VARNING* Otäcka bilder och videor på den sidan.

Vad jag tycker om människor som på minsta vis stöder sådant patrask lämpar sig inte ens att återge här på Flashback.
Citera
2017-05-03, 20:27
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Du fortsätter med ditt osakliga tramsande. Invändningarna är strikt medicinska, och du kan inte bemöta dem. Påkommen med brallorna nere som vanligt så väljer du att blunda och hålla för öronen som ett litet barn. Löjeväckande.
Citera
2017-05-03, 20:34
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Haha, detta inlägg alltså. Som en tavla målad för att gestalta oförmågan att se bjälken i sitt eget öga. Fångat med perfektion.
Citera
2017-05-03, 20:37
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Du fortsätter med ditt osakliga tramsande. Invändningarna är strikt medicinska, och du kan inte bemöta dem. Påkommen med brallorna nere som vanligt så väljer du att blunda och hålla för öronen som ett litet barn. Löjeväckande.
Vad då medicinska? Jag varken underkänner eller godkänner deras arbete. Eftersom jag inte har någon kunskap i ämnet kan jag inte ta ställning till om det är rätt procedur eller inte. Gruppens subjekvitet hjälper inte deras trovärdighet.

Jag har inte sett dig kommentera alla de uppgifter om kemgasattacken. Vart var du då? Eller gäller det att ducka för sådana uppgifter som är beklämmande?
Citera
2017-05-03, 20:38
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Tycker att jag andas ganska bra här. Mycket syre där jag befinner mig. Här är lite mer om vad dina och av USA stöttade "rebeller" haft för sig:

The US Needs Proof That Zinki Beheaded The Boy

https://yallalabarra.wordpress.com/2016/07/20/the-us-needs-proof-that-zinki-beheaded-the-boy/

*VARNING* Otäcka bilder och videor på den sidan.

Vad jag tycker om människor som på minsta vis stöder sådant patrask lämpar sig inte ens att återge här på Flashback.
Fortsätt babbla på du.

Om du vill säga något vettigt kan du börja med att skapa ett sammanhang av regimens utsago om kemgasattacken. Var det en kemvapendepå man attackerade eller var det hela med kemgas ett påhitt? Det verkar inte som att du har problem med deras motsägesfulla ståndpunkt. Fast återigen, sedan när har du brytt dig om sakfrågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in