2017-05-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Vänta nu....hahahaha, stoppa pressarna....stångningsgrejen på exakt samma ställe i Year Zero (Simon och LR (?)) var ju alltså inte något som kom med de nya gastarna! Ingen som någonsin har klagat på detta?

Men visst, i övrigt så är det ju skillnad på då och nu och om det är bättre, likvärdigt eller sämre ligger ju i betraktarens ögon och öron.

Ha det bra!

Vart springer dom omkring och stångas i klippet från Sao Paulo?
Jag ser att de står mitt emot varandra och spelar som många gitarrister/basister gör, väldigt avslappnat och naturligt, men inte springer de omkring och stångas som de gör nu. Eller missar jag något?
Jag har sett Ghost live 7 gånger och har aldrig sett något sådant med gamla gänget.
Senast redigerad av bizzon 2017-05-02 kl. 19:59.
Citera
2017-05-02, 20:47
Medlem
Vilken relation har Linton och Mauro? Här i tråden går det att läsa att de är far och son men på SSs instagram så har han kommenterat en bild med de båda på i stil med "these bro's".. Någon som vet?

Edit: 16/4 2014: "Bröderna i väntan" står det visst.
Senast redigerad av fghtffyrdmns 2017-05-02 kl. 20:53.
Citera
2017-05-03, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fghtffyrdmns
Vilken relation har Linton och Mauro? Här i tråden går det att läsa att de är far och son men på SSs instagram så har han kommenterat en bild med de båda på i stil med "these bro's".. Någon som vet?

Skiljer nog 25-30 år mellan dom två. Jag har alltid fått för mig att det är far och son.
Citera
2017-05-03, 08:55
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Vart springer dom omkring och stångas i klippet från Sao Paulo?
Jag ser att de står mitt emot varandra och spelar som många gitarrister/basister gör, väldigt avslappnat och naturligt, men inte springer de omkring och stångas som de gör nu. Eller missar jag något?
Jag har sett Ghost live 7 gånger och har aldrig sett något sådant med gamla gänget.
Jag har sett dem lika många gånger också men aldrig tänkt på det heller men där är det ju väldigt tydligt att själva grejen var med redan då om än inte i närheten av lika omfattande och yvig. Bara en kul reflektion och ett tecken på att det inte är de nya själva som hittar på allt ni tycker är tramsigt.
Citera
2017-05-03, 09:03
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Ghost har alltid varit ett rockband iförda masker, inget mer än så. Den enda mystiken som existerat är att snubbarna inte var kända innan så ingen visste vilka de var. Men det har alltid varit en gimmick. En gimmick för att kunna slå stort.
Japp, och nu är det Hovet och inte Strand längre så än så länge verkar det flyta på åt rätt håll och jag kan då känna att det krävs lite yvigare gester och större utspel på scen. Det går liksom inte att köra sin coola lilla scenstil om du ska nå dem längst bak i kurvan.

Jag tycker det var väldigt bra i fredags och tror de kommer att bli ytterligare mycket större.

Men det är ju alltså min subjektiva åsikt.
Citera
2017-05-03, 09:05
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znigtt
Skiljer nog 25-30 år mellan dom två. Jag har alltid fått för mig att det är far och son.
Far och son har jag också hört och "bröder" är väl mer kanske ett uttryck bandkompisar emellan?
Citera
2017-05-03, 09:33
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Far och son har jag också hört och "bröder" är väl mer kanske ett uttryck bandkompisar emellan?
Ja, sådana ord och uttryck ska man inte lägga stor vikt kring.

Citera
2017-05-03, 10:29
Medlem
Forever Winters avatar
Vad gäller hela "grejen" med Ghost så har turbulensen kring bandmedlemmarna gjort att mystiken och allt som gjorde att bandet kändes unikt avtagit för att inte säga försvunnit. De visade sig inte vara mer unika eller stabilare än valfritt garageband.

Huruvida de nya medlemmarna är potenta musiker är irrelevant. Mekaniskt duktiga musiker går det tretton på dussinet. Helt ointressant. Det behövs personlighet, intensitet och jävlar anamma!
När jag ser ett band så vill jag ha den där känslan av att det är de/vi mot världen. De spelar för en sak. Inte inhyrda musiker som betar av arbetstid.

I grunden är det musiken som räknas och bandet har släppt tre fantastiska album och det ser inte ut att avta än. Det som gjorde att Ghost hade det lilla extra var just mystiken. Nu är den borta och personligen kan bandet ta bort masker och smink och fortsätta spela som vilket band som helst.
Citera
2017-05-03, 10:50
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
I grunden är det musiken som räknas och bandet har släppt tre fantastiska album och det ser inte ut att avta än. Det som gjorde att Ghost hade det lilla extra var just mystiken. Nu är den borta och personligen kan bandet ta bort masker och smink och fortsätta spela som vilket band som helst.
Jag förstår hur du tänker, men Kiss provade att köra på utan smink (dock befann de sig i en riktig svacka) för att försöka skaka liv i bandet/karriären. Smink och mystik försvann. Det gav dem ett uppsving, men nu har de återigen kört länge med smink trots att bara 2 av 4 är kvar sedan första sminkvändan. Det är helt enkelt det folket vill ha. Showen. Sminket. Medlemmar må komma och gå, men smink och masker består.

Säkert samma grej med Ghost kan jag tänka mig, maskerna och showen ÄR en del av Ghost. Av med masker och dräkter, sedan riskerar de väl i mångt och mycket att bara bli ett band i mängden. Stå där och dra av setet i jeans och t-shirts. Dock med en trippel av fantastiska album.
Citera
2017-05-03, 11:44
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vad gäller hela "grejen" med Ghost så har turbulensen kring bandmedlemmarna gjort att mystiken och allt som gjorde att bandet kändes unikt avtagit för att inte säga försvunnit. De visade sig inte vara mer unika eller stabilare än valfritt garageband.

Huruvida de nya medlemmarna är potenta musiker är irrelevant. Mekaniskt duktiga musiker går det tretton på dussinet. Helt ointressant. Det behövs personlighet, intensitet och jävlar anamma!
När jag ser ett band så vill jag ha den där känslan av att det är de/vi mot världen. De spelar för en sak. Inte inhyrda musiker som betar av arbetstid.

Det kändes inte riktigt så illa på ett fullt Hovet i fredags kan jag tycka.

Jag, t ex, har inga problem med den nya stilen gastarna kör utan tycker, tvärtom och som jag nämner ovan, att det passar de större arenorna, dit de är på väg, mycket bra.

M
Citera
2017-05-03, 17:03
Medlem
Citat:
Jag har sett dem lika många gånger också men aldrig tänkt på det heller men där är det ju väldigt tydligt att själva grejen var med redan då om än inte i närheten av lika omfattande och yvig. Bara en kul reflektion och ett tecken på att det inte är de nya själva som hittar på allt ni tycker är tramsigt.

Men de gamla medlemmarna stångades ju verkligen inte, vet inte varför du påstår det? Kan du peka ut vart i filmen de gör det? Det närmaste jag kan se är att de står som alla andra hårdrockare mitt emot varandra och headbangar, men det är inte det vi menar med stångande.
De nya medlemmarna tar ju väldigt tydligt sats som två tjurar och springer mot varandra och det har de gamla medlemmarna aldrig gjort.
Citera
2017-05-03, 22:29
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghtffyrdmns

Bröder är även en frimurargrej. Vet inte om det är det som menas i det sammanhanget, men med tanke på att vissa är frimurare så kanske det är så.
Senast redigerad av 526 2017-05-03 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in